Ga naar inhoud

abces wang


konijntjee

Aanbevolen berichten

pff, al een paar dagen had ik het idee dat robijntje niet helemaal lekker is.

ze at niet zo helemaal lekker meer, en zat een beetje met een scheef hoofdje. ben met haar op spreekuur geweest bij da maar niet echt wat te vinden en de dag erna ging het ook weer goed.

Nu zit ze dus met een enorm dikke wang, dit is echt snel gegaan want het is me echt nog niet eerder opgevallen.

ze eet niet echt meer, dus ben critical care en pijnstilling gaan halen bij de da (wat ze prima eet) en maandag word ze geholpen.

vind het wel spannend.

meer mensen hier ervaring mee?

aangepast door konijntjee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee van mijn vorige konijntjes hebben een abces in hun wang gehad. Geen idee hoe ze eraan kwamen. Ik heb ze toen laten opereren maar het abces kwam telkens terug. Mijn DA zijn toen dat dat vaker het geval was.

Heb helaas mijn nijns moeten laten inslapen omdat het abces al een week na de operatie terugkwam. Maar hoeft natuurlijk niet bij alle nijns zo te lopen. DA zei ook dat het ligt aan de plek van het abces of het terugkomt of niet.

Hoop dat jouw nijn er voorgoed vanaf kan worden geholpen. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kodi heeft ook een abces in de wang. Op dit moment dus antibioticakuur en meerdere keren per dag spoelen. Het abces moet open en schoon blijven. Hij vind de behandeling natuurlijk niet leuk, maar laat het gelaten toe. Na afloop krijg hij wat lekkers en dat weet hij. Direct nadat hij zijn lekkere hapje op heeft komt hij bij mij zitten om aandacht te vragen. Eten en drinken doet hij verder goed en hij is speels genoeg voor zijn 10 jaar, dus heb echt het idee dat het hem verder weinig doet. Oorzaak van abcess weet ik niet...kwam niet uit de kaak zoals we dachten, maar uit het nekkie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal worden die abcessen veroorzaakt door iets aan de kaak of de tanden inderdaad. Ik heb een voedster gehad met een kaakabces, waarschijnlijk als reactie op een breuk in de kaak. Ik heb haar er een keer aan laten helpen, maar het kwam terug, en gezien haar leeftijd heb ik haar toen maar in laten slapen.

Dus het is geen leuk nieuws, maar bereid je er toch maar op voor dat die abcessen vaak erg hardnekkig zijn en er soms maar een ding op zit...

Dat gezegd hebbende zou ik je nijn zeker een kans geven en nu laten opereren, maar denk vast na over hoe ver je wil gaan in het geval dat het terug zou komen.

aangepast door Bianca
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik weet dat het vaak terug komt en moeilijk te bestreiden is maar dacht vraag eens naar jullie ervaringen.

Robijntje is 3 jaar dus nog jong, ik ga het gewoon een keer proberen en maar hopen dat het wegblijft.

robijntje at eerst nog een klein beetje nu helemaal niet meer, na de pijnstilling lukt het wel om haar te dwangvoeren. voor de rest zit ze maar wat suf voor zich uit te kijken de hele dag op dezelfde plaats.

ik heb het idee dat haar wang minder dik lijkt maar dit zal ik me wel verbeelden.

nog een dagje en dan mag ze naar de da..

Link naar reactie
Delen op andere sites

liep net naar het hok om haar weer te dwangvoeren, lag ze er dood in :(!

mijn lieve robijntje, ze is er niet meer. haar lippen leken ook wat blauwig.

haar vriendje juliën is depri naar het nacht hok gegaan en weet niet zo goed wat hij er mee aan moet.

ik schrok echt enorm, 2 uurtjes geleden leek ze juist weer beter te eten..

:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt.

voor mij duurd het nog wel eventjes voordat ik er overheen ben. ze was echt een speciaal konijn

maar voor julien komt er vanavond een nieuw vriendinnetje, want dat alleen zitten dat vind hij vreselijk. en dat vind ik hartstikke sneu voor hem.

en ik vind een nieuw konijn natuurlijk ook wel leuk. al vind ik het wel wat dubbel. maar goed niemand kan robijntje vervangen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .