Ga naar inhoud

dwergkonijntjes, 10 jaar samen en gisteren eentje overleden


ikkens

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb 10 jaar geleden een broertje en zusje gekocht. zij zijn al die jaren samen geweest. nu hebben we gisteren Bartje dood gevonden. Ik maak me zorgen om Brammetje, die is nu helemaal alleen en zit stilletjes in een hoekje. Meestal zaten ze samen dicht tegen elkaar aan te genieten van het zonnetje enzo. Nu weet ik niet goed wat ik moet doen. omdat hij ook al 10 jaar is, is het misschien niet verstandig om er een ander konijntje bij te zetten. Wat zouden jullie doen. ik zie hem zo zielig zitten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou kunnen overwegen om te kijken bij een opvang in de buurt, of zij nog een oudere dame hebben zitten die een huisje zoekt. Het komt niet veel voor, maar het is mogelijk.

http://www.bunnybunch.nl/opvangen--en-asiels.html

Ze kunnen je daar ook helpen met het koppelen, mocht je dit zelf niet durven.

Wat erg belangrijk is, is dat Brammetje goed blijft eten. Konijnen kunnen na het verlies van hun maatje zo wegkwijnen dat ze stoppen met eten, stil worden en niet meer lekker konijn kunnen zijn. Dit kan een fatale afloop hebben, dus dan is het zeker verstandig om na te denken over een ander maatje. Je zult Bartje nooit kunnen vervangen door een ander konijn, maar soms moet je voor het overgebleven konijn een bewuste beslissing maken waar je wellicht zelf nog niet helemaal aan toe bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plien is inderdaad geplaatst maar ik weet er nog een aantal te zitten,een nieuwtje van Bunnybin,maar die gaan een dating site starten voor oudere konijnen,want ook al is een konijn oud juist door een maatje blijven ze in een goede konditie,en ik zou hem zeker nog koppelen,juist die oudjes doen het lekker rustig aan en zijn zooo blij met een maatje...Mocht willen weten waar wat zit pm dan even..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .