Ga naar inhoud

konijnenvoer


marinn1991

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb momenteel gewoon goedkoop konijnenvoer gemengd.

Nou las ik dat een konijn van teveel biks diarree kan krijgen.

In welke webwinkel kun je het beste hooi kopen en wat voor soort voer

is nou het beste?

Mijn pip heeft diarree opeens en ik las dat het dus van biks kan komen. Nu staat ze op water en hooi ( had ik gelezen ).

Ik heb haar niets anders gegeven dan hooi en gemengde konijnenvoer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal krijgt een konijn toch diarree van vochtige dingen zoals groenten en gras als je teveel tegelijk geeft? Mijn DA raadt dan een stukje keihard gedroogd brood aan. En veel hooi.

Ik geef ook gemengd voer (van Aveve), hooi van een boer.

Als ze plots diarree heeft kan ze ook ziek zijn natuurlijk. Lijkt ze ziek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt beter over gaan op biks. Bij gemengd voer eet je konijn meestal alleen de ongezonde dingen eruit en kan hij te dik worden.

Goede biks is bijvoorbeeld SS(Science selective) Hope farms supertrio of BBT(bunny basic/t van oxbow) of kenner biks (gele label geloof ik?)

Hope farms en kenner biks is goedkoper, Maar als je goedkope biks neemt, zou ik voor Hope farms kiezen. Dit is net iets beter.

Als je wat meer kwijt wilt zijn kun je kiezen voor bijvoorbeeld SS of BBT. BBT niet in nederland verkrijgbaar. Dat kun je bestellen in engeland)

In BBT zitten iets meer vezels dan in SS geloof ik.

Voor SS betaal je ongeveer 38/40,- in Nederland.

Je kunt dit beter in engeland bestellen. dan ben je veel goedkoper uit (thehayexperts.co.uk Daar kun je ook BBT bestellen)

Ik geef zelf SS en ik ben er erg tevreden over.

Als je gaat overstappen doet dit dan wel langzaam. (bijv. eerst 1/4 deel nieuw voer en later 1/2 nieuw voer enz.)Een konijn heeft gevoelige darmen.

En voor hooi kun je bijvoorbeeld naar een boer in de buurt gaan. Daar heb je meestal veel hooi voor weinig geld. Als je op marktplaats kijkt kom je al een heel eind.

aangepast door Garfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijntje lijkt niet ziek. ze kijkt nu nog steeds vrolijk om zich heen. het stinkt wel een beetje ( dus ik verschoon zo snel der hokje voor haar ) maar ze is niet meer aan de diarree denk ik.

hooi van boeren zal wel goed komen. Ik woon buitenaf in een klein dorpje, boeren genoeg hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan gewoon even via google zoeken naar verschillende webwinkels die konijnenvoer verkopen. Kijk dan ook goed naar de verzendkosten, je moet goed vergelijken om de goedkoopste eruit te pikken. Ook op marktplaats of via andere verkoopsites kan je goedkope voeding vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .