Ga naar inhoud

niezen


maureen

Aanbevolen berichten

Ik heb nog niet veel konijnen gehad en daarom nogal snel bezorgd(A)

Maar ik heb het idee dat mijn konijnen best veel niezen, gewone droge niesjes, alsof je stof in je neus krijgt ofso snap je? Dus mijn vraag; wat zou dit kunnen zijn, en komt dit wel vaker voor? Dat er gewoon geniest word zonder bijzaak?

Het is gewoon opvallend dat ze het allebei doen.

Wel moet ik zeggen dat het per dag verschilt hoeveel het is.. Maar vind het gewoon opvallend...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou kunnen proberen het hooi nat/vochtig te kunnen maken zodat het stof verminderd/verdwijnt. Dat was mij toen aangeraden.

Probeer de omgeving ook zo stofvrij mogelijk te houden, hoewel het op dit moment erg lastig is met die graspollen in de lucht.

Verder goed in de gaten houden. Het mag niet te lang gaan duren. Anders voor de zekerheid even een bezoekje aan de DA.

Hou z'n oogjes, neus en oortjes goed in de gaten. Die moeten schoon zijn. Hoewel dat helaas geen garantie geeft dat hij snot heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die van mij doen het ook, helemaal met deze droge dagen. Zolang ze geen extreem natte neusjes hebben en natte voorpootjes (want dan is het snot of een erge verkoudheid) hoef je je geen zorgen te maken.

Niezen doen ze nu eenmaal wat vaker...

succes ermee, maar bij mijn doen ze het ook wat vaker, en als het dan geregend heeft is het weer weg. Vaak zijn ze aan het stoeien in een kartonnen doos met kruidenhooi erin, en dan hoor ik ze vaak niezen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je zaagsel in het hok of de WC? dat is te stoffig voor konijnen en kan ook nog giftige dampen bevatten. Dus liever beukensnippers, vlas of aubiose/minihemp.

Ik heb ook een konijn gehad wat allergisch was voor hooi. Dus dat zou je ook eens kunnen vervangen voor wat anders (zeker nu het even niet zo koud is).

Hooi kan ook stoffig zijn, maar als je het natmaakt moet je wel steeds wat niet meteen opgegeten wordt weer weghalen anders komen er schimmels in en die kunnen ook giftig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .