Ga naar inhoud

hoe makkelijk medicijnen geven


pluis04

Aanbevolen berichten

ik moet mijn konijn nu antibiotica en pijnstiller geven de eerste dagen kon ik het wel goed doen bij haar

ze merkte volgens mijn dat het goed was voor haar

maar nu ze beter word merk ik dat het een heel gevecht gaat worden

ik krijg ze zoiezo bijna al niet meer te pakken omdat ze weet wat er gaat gebeuren en als ik ze dan eenmaal heb begint ze meteen al te grommen en te bijten.

het is gewoon een heel gevecht, een konijn vast houden en dan de bek open maken en dan met 1 hand spuiten

en dit twee keer per dag en dit moet nu nog 2 weken lang

maar ben bang als ik het ergens door heen doe dat ze het dan niet allemaal binnen krijgt

ik wikkel ze al wel in een handoek zodat ze niet kan krabben met de poten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest ook mijn konijn AB en pijnstilling geven. Ik kon haar altijd wel makkelijk pakken. Ik zette haar gewoon op schoot. En dan met haar kontje tegen m'n linker binnenkant van m'n elleboog aan en ook met die hand het koppie vast pakken. Dan het spuitje via de lip/mond naar binnen doen, en dan slikt ze en dan langzaam in spuiten. Zo deed ik het, het ging soms wel moeilijk maar als ik het zo deed ging het altijd redelijk goed ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment krijgt Joep bij mij ook weer een AB kuur. Ook hij vindt het helemaal niks.

Wat ik doe is de voorpootjes pakken zodat hij op de achterpoten staat, ik 'lig' boven op hem (nou ja, ik druk hem tegen me borst aan) zodat hij klem zit en stop dan de spuit achter z'n snijtanden en voor de kiezen. Meestal gaat dit wel goed. Toevallig vanmorgen niet: op het moment dat ik spoot draaide hij z'n kop weg. Dus de hele AB Zat op me handen, op de vacht en op tafel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er niemand die je hierbij kan helpen?

Ik deed het altijd samen met mijn vriend. Eerst konijn vangen (gelukkig een makkelijk konijn) dan op zijn rug in mijn armen en dan vriend medicijnen in bekje spuiten.

Zou ook niet weten hoe ik dat in mijn eentje zou moeten doen:neutral:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pip is pas gecastreerd en toen moest ik haar ook antibiotica&pijstilling geven,

ze is erg actief en zeker geen oppakkonijn,

de eerste dagen bleef ze gewoon zitten(denk omdat ze wist dat ze het nodig had,of te zwak was om op te staan)

ik heb haar niet vastgehouden gewoon snel spuitje in der mond, dit ging niet altijd, en daarom spoot ik het dan op haar pootjes, misschien niet helemaal de goede manier,maar zo kreeg ze het wel binnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spuitje moet je trouwens opzij achter haar tanden steken, dan kan ze het niet wegkrijgen

Uit het topic in het voedingforum had ik begrepen dat de tanden verwijderd zijn. Ik zou het uiteinde van het spuitje dan bij een mondhoekje naar binnen duwen. Duw met een hand het konijn tegen je aan en houd met dezelfde hand het kopje vast. Met de andere hand bedien je het spuitje. Maar als ze zelfstandig eet, dan zou ik het op een klein stukje brood, witlof of appel geven (eventueel een papje van maken als ze dat makkelijker eet). Scheelt veel stress.

Eet ze inmiddels wel weer zelfstandig? Geef je haar alles in kleine stukjes? Ze kan nu zelf niet meer afhappen.

Is het keutelen goed op gang gekomen?

aangepast door pechkonijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .