Ga naar inhoud

havens kuni excellent , wie heeft ervaring met deze voeding?


sapje

Aanbevolen berichten

hallo iedereen,

wie heeft ervaring met havens kuni excellentm5 voeding voor konijnen,

ik heb gehoort dat dit goede voeding is voor konijnen en voor 13 euro voor 25 kilo ook een prima prijsje. maar ik heb verder geen ervaring met deze bix maar zit er dus aan te denken om dit te gaan kopen, dus wie ervaring heeft met deze voeding dat hoor ik graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb even gegoogled bedoel je dit?

Kuni Excellent M5:

de natuurlijke probleemoplosser

Juist rondom het spenen lopen jonge konijnen hoge risico’s op infecties en ziekten (zoals de dikke buiken-ziekte)..

Dit komt doordat de jonge dieren van hun moeder afgehaald worden waardoor ze te maken krijgen met een abrupte voederomstelling (de zogenaamde speen-stress).

Deze levensfase brengt meestal stress, waardoor het immuunsysteem verzwakt en de konijnen bevattelijk zijn voor ziekten en infecties. Juist daarom heeft HAVENS een speciaal voer ontwikkeld om zulke problemen te voorkomen:

Kuni Excellent M 5

Dit voer is een uitgebalanceerde en geconcentreerde konijnenkorrel (3mm) uit hoogwaardige grondstoffen met veel vezels (anti-maagzweer) die in alle levensfasen gevoerd kan worden.

Het voer heeft de volgende 5 belangrijke kenmerken:

  • Meervoudig inzetbaar als speen-, opfok-, (af)mestvoer of probleem-oplosser voor konijnen. Super-safe en gegarandeerd 100% natuurlijk!;
  • Met extra hoogwaardige structuurvezels ter voorkoming van spijsverteringsproblemen en/of maag-zweren. Hierdoor een optimale opname van de voedingswaarden;
  • Met véél energie en vitamines voor een goede opfok en afmest zonder te vervetten. Resultaat: een pure en eerlijke vleeskwaliteit en optimale tentoonstellingsconditie;
  • Met een toegevoegd anti-COX ter bescherming tegen coccidiose. Hierdoor ideaal in geval van ziekte of verminderde weerstand. (Te voeren tot 5 dagen vóór het slachten);
  • Met een extra voedingszuur voor een lage Ph-waarde als een natuurlijke barrière tegen ziekten

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die bedoel ik , een collega van mij die heeft een vriendin die zo nu en dan ook nestjes vlaamse reuzen fokt en ze zei dat dit een zeer goede bix is voor konijnen, had er verder nog niet van gehoort dis vroeg me af of dit zo was

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Havens heeft ook de hobby/pro bevat geen anti-coc maar wel biofit en een aubiotische lignine. Een prima voeding, zelfde prijs. Zelf ben ik voorstander van een voeding die meer afwisseling geeft en onbewerkte vezels bevat. Daarom Garvo alfamix (ook 13 euro) en vul dit aan met meer nog meer vezelf oa gedroogd gras, takken ed. De Havens is voor mij als fokker wel een interessant voeder in de fokperiode door de hogere ruwevezel gehalte, met name de juiste verhouding cellulose, pectine en lignine. Ik heb pas 2 zakken van Havens (hobby/pro) mogen testen. Voor dieren die een gevoelige spijsvertering hebben vind ik de hobby/pro een prima alternatief voor de duurdere voeders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .