Ga naar inhoud

Bink is gecastreerd!


Suzanne1985

Aanbevolen berichten

Vandaag is Bink gecastreerd! Volgens de dierenarts is alles goed gegaan en ze waren gelijk al verliefd op Bink. Thuis heeft hij lekker in zijn hokje geslapen en vanavond zelfs alweer rondgehuppeld, gedronken en een appeltje gegeten.

Hopen dat het morgen nog beter gaat met Bink.

Ik merk wel dat hij tussen zijn poten likt. Kan het zijn dat hij aan zijn wond likt? En zo ja kan dit kwaad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van nature likken konijnen ook de wonden schoon. Ik neem aan dat de DA inwendige hechtingen heeft? Zo niet, dan moet je er even op letten dat hij niet aan de hechtingen trekt.

Vertroetel hem of haar (haha) maar fijn vandaag. Op een warme handdoek met wat hooi en water. Komt dan helemaal goed met hem!

Wens hem maar veel beterschap toe! Tis wat om een man te zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bommel zat ook steeds tussen zn benen te likken en heeft zelf de hechtingen verwijderd haha.

Uhm voor ze ver ik weet valt er weinig onderhuids te hechten bij een castratie van een ram?? Dat gaat wel op voor een voedsters die gecastreerd wordt.

Het is geen ramp als de hechtingen eruit gaan, het velletje is zo dun dat het snel aan elkaar groeit en hechten vaak niet eens nodig is, maar dit wordt wel vaak gedaan voor de zekerheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bink was een echte kerel ;-)

Volgens mij zat hij alleen te likken, want hij maakte geen bijtende, trekkende bewegingen.

Hij was vanmorgen nog wel een beetje loom maar hij was wel goed wakker.

Heb mijn schoonmoeder op pad gestuurd om een paar keer te checken, en ga straks zelf weer naar huis om hem lekker te aaien en te vertroetelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het trouwens kloppen dat zijn eetlust iets minder is na de castratie? Appel, Witlof en hooi eet hij wel goed maar op dit moment eet hij iets minder van zijn brokjes..

Verder is hij nu weer redelijk de oude. Gisteravond al weer veel binkies gemaakt en lekker rondgehuppeld door de kamer. Vanmorgen zat hij zelfs te zeuren dat hij er uit wou.

Maar weten jullie hoe het zit met de eetlust?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh spannend allemaal. Daar zal bink vast blij mee zijn.

Zolang hij eet een keutelt hoef je je echt geen zorgen te maken als de biks er nog niet goed in wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .