Ga naar inhoud

Pip's casteratie... help ze eet niets!


konijntjepip

Aanbevolen berichten

hallo,

pip is vandaag om 10 uur geopereerd, bij de da heeft ze om 4 uur goed gegeten!

om 5 uur konden we haar ophalen toen ze thuis was heeft ze veel geslapen en een klein beetje hooi gegeten.. ze begon net gelukkig met water te drinken.. maar ze eet niets meer.. ze heeft wel al een beetje geplast en een beetje gekeuteld.. ik heb echt al alles geprobeerd.. brood(ook natgemaakt in kleine bolletjes),bescuitje(ook natgemaakt) appel(heeel klein gesneden, en met de mixer fijngemaakt) banaan, gras,wortel, konijnensnoepjes, natuurlijk gewoon voer maar daar heeft ze ookniets van gegeten.. enz...

Moet ik me zorgen maken? of komt dit omdat ze zo moe is en zal ze morgen goed eten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik heb pijnstilling meegekregen, daar mag ik morgenochtend pas mee beginnen,..

moest vanavond wel al beginnen met de antibiotica

dwangvoeding vond de da niet nodig omdat ze bij hun goed gegeten had,

zou het kunnen komen omdat ze nu zo moe was..? kan het last dat ze nu zo weinig heeft gegeten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ze suffer dan vanmiddag ?

Het is wel zo dat veel konijnen een dag of 1,5 nodig hebben om weer lekker te gaan eten....

In die zin, is het niet hƩƩl verontrustend, maar wel goed dat je alert bent hierop !!!!

Hoe laat heeft hij voor het laatste gegeten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, zou kunnen natuurlijk, Voer je ss? Ss kun je op een schoteltje mengen met wat water zodat het een papje wordt wellicht wil ze het dan wel van het schoteltje aflikken omdat dat makkelijker gaat. Je zou ook het spoednr van de da kunnen bellen en om raad vragen?(er is altijd een DA bereikbaar)

Edit: Zaza is me al voor en nu lees ik dat vaker voorkomt dat het wat langer kan/mag duren maar idd goed dat je alert blijft! Succes en beterschap!

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

ze heeft voor het laatst om 6 uur wat hooi gegeten, ze zeiden bij de da dat het heel belangrijk was dat de darmen in beweging bleven zeg maar.. heb alles geprobeerd en alles ligt in haar hokje, overal zodat ze zelfs liggend kan eten... ik wacht het wel af... ik hoop dat het komt omdat ze zo moe is.. ze heeft hiervoor goed gegeten.. dus ze red het vast, zal vanacht ook even kijken! Maar iedergeval bedankt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke pijnstilling heb je meegekregen? Heb je toevallig ook nog een darmstimulerend middel meegekregen?

Ik zou toch nu de pijnstilling al vast geven, ze heeft waarschijnlijk pijn nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja drinken doet ze nu ook, naja vanmiddag was ze heeel suf in het begin, ze knapte wel wat op, ze ging afentoe even staan even lopen, dekens anders neer leggen merkte ook dat ze veel dingen wou doen zoals wassen en rennen enz..maar dan zag je er zielig naar haar buik kijken en toen ging ze weer liggen.. heel sneu.. naja en net was ze dus heel erg moe.. en dus weer suf..

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee heb geen darmstimulerend middel meegekregen.. omdat het allemaal zo goed ging in het begin..

welke pijnstilling geen idee, het ligt beneden zal het zo even opzoeken.. als ik het nu geef.. hoe moet dat morgen dan? heb een bepaald aantal spuitjes, en ze moet 2x op een dag hebben dan kom ikniet uit.. of moet ik morgen ochtend dan niet geven..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke pijnstilling heb je meegekregen? Heb je toevallig ook nog een darmstimulerend middel meegekregen?

Ik zou toch nu de pijnstilling al vast geven, ze heeft waarschijnlijk pijn nu.

Die neiging heb ik ook...maar ik vind het zĆ³ moelijk om tegen advies van een dierenarts in, als leek zijnde, deze raad te geven....

Ik kan me voorstellen dat ik het zelf bij ons konijn wel zou doen....Desnoods niet de complete dosis...

Maar aan de andere kant..konijn drinkt, keutelt, plast, heeft om 6u nog gegeten...

HĆ©Ć©l slecht klinkt het niet......

En dat ze weer meer pijn gaat krijgen...tja...die kans is zeker aanwezig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgenochtend ook geven, je kan altijd meer pijnstilling halen als het nodig is.

Ik zou morgen toch even vragen voor ciseral bij de dierenarts als ik jou was.

Toen mijn voedster gecastreerd was had ik hetzelfde probleem.

Pijnstilling en darmstimulerende middelen zijn heel belangrijk als ze niet willen eten.

En probeer zoveel mogelijk eten aan te bieden wat ze lekker vindt. Soms helpt het als je een beetje gaat plagen door het eten tegen het mondje aan te duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die neiging heb ik ook...maar ik vind het zĆ³ moelijk om tegen advies van een dierenarts in, als leek zijnde, deze raad te geven....

Ik kan me voorstellen dat ik het zelf bij ons konijn wel zou doen....Desnoods niet de complete dosis...

Maar aan de andere kant..konijn drinkt, keutelt, plast, heeft om 6u nog gegeten...

HĆ©Ć©l slecht klinkt het niet......

En dat ze weer meer pijn gaat krijgen...tja...die kans is zeker aanwezig...

Heb je gelijk in ZaZa, mijn ervaring is dat dierenartsen vaak de werking van pijnstilling bij konijnen niet helemaal goed snappen.

Bij mijn eigen konijn zou ik pijnstilling geven, maar ik heb er inderdaad niet voor geleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het lastig,. ze kan nu lekker slapen.. maar toch maak ik me zorgen,

op het doosje met de spuitjes staat geen recept of naam of iets..

weet niet hoe sterk het is en dat kan ook gevaarlijk zijn.. ze heeft zo duidelijk gezegd morgenochtend mee beginnen..

ze zal waarschijnlijk dus toen ik haar ophaalde pijnstilling gekregen hebben..morgenochtend geef ik haar rond 7 uur al pijnstilling, red ze dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er niks van naam of dosering op staat zou ik ook niet zomaar pijnstilling geven.

Je hebt immers geen idee wat je geeft.

Hou haar wel goed in de gaten en geef zoals ZaZa al zei afgespast eten, dan zie je in ieder geval of ze eet. Zelf zou ik de wekker om de paar uur zetten om de boel in de gaten te houden.

Mocht je het echt niet vertrouwen, dan kan je de dierenarts rustig uit bed bellen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan overwegen om je konijn toch wat dwangvoer te geven...

Al is het voor je eigen geruststelling dat ze in ieder geval weer iets binnen heeft....

Ik zou wel even de keutels uit de kooi halen..zodat je beter kan controleren of er wat bij gekomen is...

Voelt de temperatuur van je konijn goed aan ? (oren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou.. ben net even bij pip geweest,

ze reageerd gelukkig op haar naam(wat ze vanmiddag niet eens meer deed)

ze heeft nu al ongeveer overal al gelegen in haar hok..

ik durf het niet aan om haar nu al pijnstilling te geven, omdat de da juist zei morgen ochtend pas..

en we weten natuurlijk ook niet wat we geven..

Het is voor mij niet te doen om me wekker om de paar uur te zetten ben nog maar 15 en moet morgen om 8 uur al beginnen weer...

ik ga er morgen om half 7 uit, dan geef ik haar meteen pijnstilling, en geef ik haar afgepast eten zodat ik kan zien of ze eet!

Word meestal wel snachts altijd even wakker, dan zal ik naar pip toe gaan!

Bedankt voor jullie tips.. en ik hoop dat alles goed komt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meisje, dan is het nu echt tijd om te gaan slapen hoor !!!!

Je doet het supergoed in ieder geval !!!

Je bent heel zorgzaam...Goed gedaan !

Als je wakker wordt, ga je gewoon even kijken, vertrouw je het niet, geef je alsnog pijnstilling

(of dat nu om 4u is of 7u, maakt ook niet veel uit)

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .