Ga naar inhoud

Vaccinatie !


Mvrcarlaa

Aanbevolen berichten

Heeeeeeeeeeeeeee !!

2 weken geleden belde ik de DA om te vragen hoe het zit i.v.m de vaccinaties, nou werdt der mij verteld dat op die dag 3 weken geleden een e-mail naar iedereen is gestuurd met de datum.

Maar ik heb niks ontvangen, heb alles nagekeken maar der was niks van de DA bekend.

Nu hadden ze mijn oude e-mail adres nog dus heb ik die ook helemaal nagekeken.

Maar echt niks te bekennen.

Ik heb ze weer opgebeld en heb het aangegeven, ze ging even in het systeem kijken en wat mogelijk zou zijn dat der iets fout is gegaan.

En zou een nieuwe datum krijgen want der waren nog een hoop mensen die niet kunnen en ook een paar die geen bericht hadden gehad.

Nou is de datum gisteren bekend gemaakt namelijk de 22e a.s vrijdag.

Maar der is bekend dat wij door de weeks niet kunnen want mijn vriend heeft de auto nodig elke dag en mijn auto is verkocht en moet nog een nieuwe kopen.

De vorige keer was het ook gewoon op een zaterdag.

Ze konden niks doen en ik moest maar kijken hoe ik het geregeld krijg.

Anders moest ik maar gewoon de volle mep betalen, nou ze moeten zoiezo gevaccineerd worden maar dit is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd

De vorige keer toen Kenji stil liggende darmen had deden ze der ook heel luchtig.

Terwijl een lid van bb, haar DA had opgebeld en diegene zou Kenji meteen opnemen.

Maar het was te ver rijden vanuit hier....

Ik moest echt even mijn ei kwijt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg ook een kaartje per post. Ik kan zelf bellen om een afspraak te maken, er is niet specifiek 1 dag waarom alle konijnen worden ingeent. Dit is ook niet haalbaar, gezien ze ook helemaal worden nagekeken. Ik ben met mijn konijnen al 45 min kwijt.

Als je niet tevreden bent over deze DA moet je een andere zoeken of dit met hun bespreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik had het aangegeven dat het voor ons absoluut niet mogelijk was, maar ja daar konden ze niks aan doen.

Heb al contact gehad met een andere DA waar wel een konijn deskundige zit en dichter bij huis, ik ga zo nog eens contact opnemen.

Kijken of het beter is om alsnog over te stappen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons plannen ze altijd 2 dagen in als inent dag. Je bent dus wel genoodzaakt om op één van die dagen te komen. Tenminste, als je mee wil doen aan de korting. Bij ons was dat 13 en 20 april. Wij zijn vandaag geweest en ik ben er ook vroeger voor uit mijn werk gekomen.

Ik heb het er wel voor over, aangezien de konijnen dan een algehele check krijgen, nageltjes worden gecontroleerd (en eventueel geknipt), ze krijgen 2 entingen, ze worden gewogen. En ze worden "gezond" verklaard :D

Omdat we nu voor het eerst bij deze dierenarts geweest zijn, krijgen we de volgende keer automatisch een kaartje thuis gestuurd.

Dat kan over een half jaar zijn mocht er een uitbraak van myx zijn. Maar anders gewoon volgend jaar weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kreeg ook netjes een brief met de aankondiging voor 2 dagen, en ook er nog een na-inentingsdag zou plaatsvinden voor degene die die dagen niet konden. sambal kon door zijn teostand niet ingeent worden en mog een weekje later maar nog wel voor de aangepaste prijs, erg netjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar waarom is het echt niet mogelijk? Kun je in het ergste geval geen bus of taxi nemen? Ik denk als je de kosten voor zoiets vergelijkt met de kosten van een enting buiten de entdagen dat je die kosten er al snel uit hebt ;).

Wij krijgen ca 2 weken vooraf een kaartje over de post met de datum en tijd, maar vaak bel ik aantal weken vooraf al of ze een datum weten. Dan kan ik er rekening mee houden. Het is hier altijd medio september en medio maart. Dus kan het nu ook al redelijk inschatten voor volgend jaar. En tja... ik doe er wel alles aan om gewoon te gaan ook als het niet uitkomt. Anders wordt het zo duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg ook een kaartje thuis met de medeeling dat er in een bepaalde week speciale inentingsdagen zijn voor de konijnen. Ik ben verder vrij in wanneer ik het wil laten doen.

Uiteraard wel zoveel mogelijk konijnen op 1 dag/dagdeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar waarom is het echt niet mogelijk? Kun je in het ergste geval geen bus of taxi nemen? Ik denk als je de kosten voor zoiets vergelijkt met de kosten van een enting buiten de entdagen dat je die kosten er al snel uit hebt ;).

Wij krijgen ca 2 weken vooraf een kaartje over de post met de datum en tijd, maar vaak bel ik aantal weken vooraf al of ze een datum weten. Dan kan ik er rekening mee houden. Het is hier altijd medio september en medio maart. Dus kan het nu ook al redelijk inschatten voor volgend jaar. En tja... ik doe er wel alles aan om gewoon te gaan ook als het niet uitkomt. Anders wordt het zo duur.

Omdat de DA zeker met de auto 15 t/m 20 min rijden is en laat staan met de bus.

Dan moet der ook nog overgestapt worden en van hier naar heerlen is met de bus al 3 kwartier, en dan nog naar stein dan is het in totaal zeker meer dan 1,5 uur en dan ook nog terug.

De taxi is ook niet te doen want de prijs daarvan om van hier naar daar te komen is belachelijk dan kunnen we beter de volle mep betalen.

En ik heb ook nog een dochter van 5 maanden waarvoor ik niet zo snel een oppas kan vinden op zo'n korte termijn.

Ik betaal echt liever de volle mep dan zo lang met de bus met mijn dochter en nog eens de konijnen of de taxi dat gaat hem echt niet worden.

Het gaat mij er niet zo zeer om dat de volle mep betaald moet worden dat is geen enkel probleem, maar de werkwijze.

Hoe het is gegaan.....

aangepast door Mvrcarlaa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn Lizzie vorig jaar niet kunnen laten enten omdat ze toen net ziek was. Dus toen ben ik naar de websites van andere DA's gegaan en zag dat er een was die een maand later nog entdagen had, dus toen ben ik daarheen gegaan.

Dat een DA open is op zaterdag vind ik al vrij bijzonder overigens. Hier in de buurt is er niet een die dat heeft, dus als er tussen vrijdagavond en maandagochtend iets met mijn nijn is, moet ik altijd weekendtarief betalen.

Ik vind dat je niks mag eisen in dit geval. Dat ze mailtjes of kaartjes rondsturen is een extra service van je DA. Natuurlijk doen ze het ook om zoveel mogelijk afspraken te krijgen op de entdagen, maar je kan ze er niet voor aansprakelijk stellen als jij het mailtje niet gehad hebt.

Ik wist niet of mijn DA een kaartje zou sturen dus ik heb zijn site goed in de gaten gehouden. Uiteindelijk kreeg een kaartje van hen EN van die andere DA waar ik vorig jaar ben geweest, maar ik vind dat het je eigen verantwoordelijkheid is om dat bij te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn DA is op zaterdag tot 12 uur open. Echt enorm fijn is dat. De entdagen zijn ook op woensdagmiddag (lukt mij nooit) en zaterdagochtend. Het is dan wel van half 9 tot 10 uur, dus lekker vroeg in de weer, maar echt ideaal. Wil het daarom ook nooit missen, want een zaterdagochtend is altijd wel in te plannen over het algemeen.

Als ik het goed begrijp is de frustratie dus met name gericht op de mailing? Het is inderdaad slordig dat ze een deel van hun klantenbestand zijn vergeten, maar ik vrees dat dat altijd eens kan voorkomen. Dat ze nu een andere keer een extra dag organiseren vind ik eigenlijk niet meer dan netjes. Dat dit voor jou wellicht nu niet goed uitkomt is natuurlijk jammer, maar ze geven wel aan dat ze een fout gemaakt hebben en geven een oplossing. Meer kun je toch niet van ze verwachten? Dat het tarief ietsjes anders is, tja... ze zullen nu veel minder aanloop hebben, waardoor het voor hun ook duurder zal zijn. Dat is helaas niet anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 euro per konijn?? vind ik wel veel.

Bij ons kost dat 5 euro per konijn... voor VHS en Myx, en dan nog een spuitje voor te ontwormen enzo...

Wij krijgen trouwens ook een e-mail, maar er zijn wel 3 verschillende dagen. En je kan (als het echt niet anders kan, savonds ook nog gaan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze plannen een extra dag in en dan ben jij degene die niet kan komen. Ik denk, als vrijwel alle andere personen/klanten wel op die dag kunnen, jij niet te veel kunt verwachten en eisen. Gewoon volle pond betalen deze keer en volgende keer krijg je gewoon weer een e-mail! Je had natuurlijk ook in de gaten kunnen houden wanneer de ent-dagen zijn. Dit wordt vrijwel zeker op de website vermeld en je weet van te voren dat dit in maart of april zal zijn.

Toen ik het te lang vond duren bij mijn dierenarts, ben ik er ook zelf achteraan gegaan.

Wel zonde van je geld natuurlijk, maar er is nu toch niets meer aan te veranderen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 euro per konijn?? vind ik wel veel.

Bij ons kost dat 5 euro per konijn... voor VHS en Myx, en dan nog een spuitje voor te ontwormen enzo...

Wij krijgen trouwens ook een e-mail, maar er zijn wel 3 verschillende dagen. En je kan (als het echt niet anders kan, savonds ook nog gaan).

Hier is het 10,- p. konijn en als je buiten de datums gaat is het 40,- wat je betaald.

Of het nou 1 of 3 konijnen zijn het blijft dan 40,-

Hier hadden ze de mail verstuurd zeiden ze, maar ik en nog een aantal hebben niks ontvangen.

Daarvoor stelde ze een datum in waar men kon gaan die niet waren geweest, maar daar is ook niet iedereen kunnen komen want men moet ook werken en men krijgt der ook niet zomaar even vrij voor als je het 2 dagen van te voren te horen krijgt.

En normaal was het op een zaterdag de vaccinaties.

Maar het is nu opgelost....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .