Ga naar inhoud

Crackers en soepstengels


Esme90

Aanbevolen berichten

Bij een kinderdagverblijf hebben ze een konijn. Hij heeft het heel goed, overdag rennen in een grote ren en veel aandacht maar ook zijn rust, en snachts in een nachthok.

Alleen geven ze hem ook elke dag crackers en soepstengels en rijstwafels. Nu vroeg ik mij af of dat wel goed is voor hem? Ze zeiden dat ze dat op een site hadden gelezen dat ze dat mochten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee dat klopt niet, konijnen kunnen namelijk geen granen verteren en die zitten in crackers.

snoepstengels zijn ook niet goed, die bestaan namelijk uit ong.70% suiker (ja ik weet het: :surprised: ) en dat is natuurlijk ook niet goed.

aangepast door jnanis
Link naar reactie
Delen op andere sites

er staat SOEPstengels ;)

soepstengels kunnen denk ik niet zo heeel veeel kwaad... wel uitkijken of er een smaak aanzit, en dat je er niet te veel van geeft.

wij hebben hier (naturel) soepstengels, na een weekje of 2 na openen zijn ze droog, dan verdelen we ze wel eens over de konijnen. ze vinden dat te gek! rijstwafels... nee dat lijkt me niet echt goed voor konijnen maar weet ik niet zeker. en crackers, weer hetzelfde, volgens mij idd ook de granen niet zo super. je kunt ze aanraden om dat niet meer te doen en wat gras te geven! of toosjes zonder smaak... die geven wij ook af en toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb ik al meer dan eens gelezen hier op BB, dat dat soort dingen simpelweg niet goed zijn. Gedroogd oud brood wordt door velen al afgeraden. Er zitten vaak stoffen in, die helemaal niet goed voor konijnen zijn. Bovendien vullen ze hun buikje op die manier met de verkeerde dingen. Als het buikje vol zit met soepstengel wordt er geen/minder hooi gegeten.

Hier krijgen ze heel af en toe een stukje brood van nog geen 1x1 cm en verder verwen ik ze gewoon met gezond groenvoer en eens een biksje van een ander merk dan hun gewonen voer.

Persoonlijk zou ik dus zeggen: Geen crackers en soepstengels, maar iets waar ze wel iets aan hebben. Een biksje, groen, stukje peen of gedroogde kruiden. Allemaal vele malen beter dan al die rotzooi, die helemaal niet voor konijnen bestemd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .