Ga naar inhoud

Ik heb net Pummel weggebracht.


Lydiaa

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb net Pummel naar de DA voor zijn castratie, maar bah wat een rotgevoel

om hem daar zo achter te laten. Om 5 over 4 ben ik pas uit en dan pas kan ik hem

ophalen. Deze dag gaat zo verschrikkelijk lang duren. Ik ben zo bang dat er iets

mis gaat, al vertrouw ik mijn DA wel volledig. Ik heb alvast gevraagd of ze straks voor

mij dwangvoeding en pijnstilling klaar kan leggen en ik heb zijn lievelingshooi, kruiden

en biksjes meegenomen in de hoop dat hij na de castratie toch wel wil eten.

Ik heb tevens gevraagd of ze tijdens de narcose ook zijn nageltjes bij kan knippen,

aangezien hij niet wil dat er aan zijn pootjes wordt gezeten.

Duimen jullie voor me?

Liefs,

Lydia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lydia,

Ik begrijp je zorgen. Nooit fijn om je nijn achter te moeten laten. Ik heb net ook mijn konijn bij de DA achtergelaten voor haakjes.

Het is al de 3e keer dat hij onder narcose gaat en over het algemeen heeft hij er weinig last van. Als je nijn straks weer thuis is moet je hem een lekker nestje in zijn hok geven en zorgen dat hij lekker warm blijft. Veel vertroetelen maar ook zorgen dat ie rust heeft.

Dwangvoeding en pijnstilling zal ervoor zorgen dat je nijn zich binnen de kortste keren weer de oude (okƩ bijna de oude) voelt.

Veel succes en laat je weten hoe het is gegaan?

Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap ook je gevoel,, helemaal niet leuk! maar castratie bij een ram gaat meestal wel goed toch.. niet te veel zorgen maken ;) komt vast helemaal goed!

mijn ram at niet meteen na de castratie,, was gewoon erg suffig,, heb hem lekker met rust gelaten en ging na een tijdje vanzelf weer aan hooi knabbelen..

ik duim voor je en voor Pummel natuurlijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou wat heb ik toch ook een superkonijn. Het was ontzettend goed gegaan. Ze hebben ook zijn nageltjes onder de narcose geknipt (dat had ik gevraagd, want hij wil niet zo graag gedoe aan z'n pootjes). Na een half uurtje was hij al bijgekomen en ik had zijn lievelingskruiden, extra biks en hooi meegegeven en die brokjes trok hij al meteen uit de handen van de dierenartsassistente, ook heeft hij heel wat kruiden op en knabbelt vrolijk op z'n hooi. Ik heb al zeker 40 keutels gezien nu, dus dat zit helemaal goed. Toch heb ik voor de zekerheid dwangvoeding gevraagd en meegekregen en heb ik ook pijnstilling. Ik ben trots op m'n ventje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is helemaal niet suf, hij zit vrolijk alles te doen als voorheen, maar ik vind hem wel zielig haha. Morgen heb ik maar 3 uur en in de uren dat ik er niet ben houdt mama hem in de gaten. Ik geef hem sowieso 's ochtends en 's avonds pijnstilling en houdt zijn eetgedrag wel in de gaten, maar zoals het er nu naar uit ziet komt het helemaal goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .