Ga naar inhoud

yipi!! Nico zonder ballen!!!


jnanis

Aanbevolen berichten

Hallo,

Nico is vandaag gecastreerd:yipi:.

ik heb gemerkt dat hij nog erg suffig is.

hij heeft van de DA AB meegkregen is dit goed?

hebben jullie nog tips?

ik heb van de DA begrepen dat hij na 3/4 weken helemaal ontvruchtbaar is en dat hij nog tot 5/6 wken ehh.. hoe zeg ik dat netjes.... seksuele behoefte heeft.

Alvast bedankt namens mij en Nico!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ze hier ook alle stelletjes na 2 weken gekoppeld, geen problemen mee gehad.

ze reden wel op elkaar, maar dat doen ze ook om de rangorde te bepalen.

mijn moeder zegt:"als al die leden van BB het ook doen mag hij ook na 2 weken bij Nina :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 weken? zolang? Die van mij moest ook maar 2 weken apart zitten .. :)

Dan ga ik ook twee weken doen :D

Boes wil nu al uit zijn kooi en hij mist Dolly ook.

Ze zeiden dat een ram tot 6wk na castratie nog steeds vruchtbaar kan zijn.

Maar 2wk vind ik dus prima hoor, des te sneller kan Boes bij Dolly :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ga ik ook twee weken doen :D

Boes wil nu al uit zijn kooi en hij mist Dolly ook.

Ze zeiden dat een ram tot 6wk na castratie nog steeds vruchtbaar kan zijn.

Maar 2wk vind ik dus prima hoor, des te sneller kan Boes bij Dolly :D

ah, dat zei onze dierenarts ook.

maar ze mogen van me moeder toch na twee weekjes bij elkaar.:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet ook 5 tot 6 weken wachten vooraleer ik Toby en Nora aan elkaar mag koppelen zei mijn DA.

Toby werd afgelopen dinsdag 12/04 gecastreerd.

Na deze periode zal je waarschijnlijk zeker kunnen zijn dat er geen 'ongelukjes' meer gebeuren en dat alles goed genezen is.

Maar ik kan mij perfect voorstellen dat het moeilijk is om zolang te wachten, zou net hetzelfde probleem hebben denk ik :yes:

Ik mag Nora pas nu vrijdag gaan halen en dan zijn we toch al 2 weekjes verder dus dan kan ze nog 3 weekjes aan haar nieuwe omgeving wennen en dan beginnen we aan de koppeling. :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nico en Nina zijn net begonnen met koppelen, maar Nina maakt rare geluiden, ik zit te denken dat ze zwanger is want 2 dagen na de castratie is Nico ontsnapt en boven op Nina gesprongen, maar mijn moeder voelt geen kleintjes in haar buik. ze maakt wel een piepknor achtig geluid dus ik weet niet wat er is... is er kans dat ze zwanger is of is het miss. de stress van de koppeling? want ik weet het echt niet meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf heb 4 weken gewacht. Gezien de hormonen die nog tot 6 weken na castratie in het lijf van een ram zitten, vind ik het beter voor de voedster om niet na 2 weken al te koppelen.

Het knorren kan van alles betekenen. Sommige konijnen knorren als ze iets echt heel leuk vinden, andere konijnen knorren als ze euhm.. hitsig zijn en weer andere knorren als ze zich niet prettig voelen.. Lastig te bepalen dus..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans dat ze zwanger is lijkt vrij klein, maar is wel aanwezig.

Wel oppassen dat je niet te hard in het buikje gaat voelen.

Het knorren kan idd wel van de stress zijn. Hoe oud is Nina?

Hoe heb je ze gekoppeld? Neutraal terrein, schuilmogelijkheden enz?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ze gekoppeld in de badkamer, zijn ze beiden nog nooit geweest.

in de badkamer lagen 3 dozen met elk 2 gaten.

overigens is het nu wel goed gegaan, heb mijn moeder duidelijk uitgelegd dat ze ze moet koppelen in de badkamer en toen ik thuiskwam van school lagen ze zo schattig in de badkamer tegen elkaar dat ik ze maar even in Nina's hok zette, begonnen te snuffelen en Nina heeft nu geen intresse voor Nico maar Nico wel voor haar, is dit een goed of slecht teken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat het vandaag met je koppel?

Het klinkt toch al goed dat ze bij elkaar lagen in de badkamer! :)

Heeft Nina alweer interesse in Nico?

Heb je het hok van Nina goed schoongemaakt trouwens voordat je ze er beide in zette?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben ook benieuwd, je koppeling kan niet binenn1 dag meteen echt falen,

heb hier ook ruzie gehad, en het duurde ook echt 1 week voordat ze echt bij elkaar kwamen, maar nu zijn ze helemaal gek op elkaar,

een koppeling heeft tijd nodig,

eerst het koppelen, dan in huin eigen hok, en dan het stabiel worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze zitten nu bij elkaar in Nina's hok, ik zag dat ze al wel goed met elkaar konden opschieten, beetje wassen, tegen elkaar liggen enzo :)

ik heb het hok wel goed schoongemaakt, al het stro/hooi eruit en de keutels losweken met warm water, een halfuur laten drogen en weer stro en hooi erin en eerst Nico en dan Nina erin gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .