Ga naar inhoud

SS? Biks.


MFlappie

Aanbevolen berichten

Heey,,

Wij hebben onze konijnen altijd gevoerd met het merk teurlings.

Een normale biks die we mengde met een gemengde biks en lekkers.

Dit deden we dan doorelkaar, en hadden ze biks en gemend dus.

Maar is dit voldoende?

Ik voerde ze altijd 's avonds en dan kregen ze vaak wel een gedroogd broodje erbij, soms wat overgebleven wortelen of sla bv.

Ook kregen ze altijd hooi.

Is dit voldoende?

En wat is SS?

Ook vroeg ik me af, als we weer jonge konijntjes nemen, of ik daarvoor speciaal voer nodig heb?!

Alvast Bedankt! Groetjes!

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja okee,, maar ik let er wel op dat ze [bijna] alles op eten, ook de ''niet'' lekkere dingen.

Wij kopen het altijd in zo'n enorme zak.

Maar hoe duur is dat dan in een dierenwinkel?

groetjes!

x

Het probleem met 2 konijnen is dat je alsnog een scheve verhouding gaat krijgen, het eene konijn eet misschien wat sneller dan de ander, of heeft een specifieke voorkeur voor 1 van de bestanddelen van een gemengde voeding. Juist bij het houden van een koppel is een standaard biks prima, dat kun je dan aanvullen met veilige groenten & fruit :).

Science selective is niet heel goedkoop, zo'n 38 euro voor 10 kilo geloof ik in de meeste dierenwinkels. Via internet kun je het vaak wel goedkoper vinden. Voordeel is wel dat je effectief minder science selective hoeft te geven in tegenstelling tot ander bikssoorten, dus een zak gaat nóg langer mee ;).

Een goed alternatief is hope farms supertrio, dat is voor zover ik weet 15 euro voor 10 kilo :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .