Ga naar inhoud

Afgebroken teennagel


Anne

Aanbevolen berichten

Hoi Hoi BB'ers

Ik schrok me rot!! :bounce:

Eenmaal thuisgekomen van mijn werk wil ik natuurlijk de konijntjes gaan verzorgen.:love:

Ik kijk in de kooi. En ik zag overal bloed!! Het leek wel of mijn koppeltje aan het moorden was geweest..haha gelukkig was dat niet het geval. Maar alles zat onder het bloed..

Behalve Basje en Bettie zelf.. ik begreep er niets van..

Ikke de nijntjes nagekeken..

Bleek dat er bij Bettie nog een heel klein stukje nagel van ongeveer 2mm aan de nagelriem vast zat. En de rest is eraf!

Ik heb bloedende nagels al een paar keer meegemaakt met de honden. Dat was ook zo verholpen. Maar ook niet zo erg als dat het er nu bij Bettie uitziet. De hele nagel is eraf..

Voor zover ik kan zien heeft ze er geen last van.. Verder is het allemaal gewoon normaal..

Misschien iemand een tip wat ik hiermee kan doen??

Of toch naar de DA? ( Ik denk eerlijk gezegd zelf dat hij er ook weinig aan kan doen)

Het bloeden is inmiddels gestopt.. Kooi schoon.. Alles weer als vanouds..

Wel in de gaten houden natuurlijk.. dat het daar niet gaat ontsteken..

Iemand dit misschien ook al is meegemaakt bij een nijn??

Ik hoor het graag!!!:yes:

Gr. Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ooit een keer de nagel te kort geknipt bij een konijn met donkere nagels.

Ik heb het toen een poosje dichtgedrukt en toen stopte het vanzelf. Daarna ging het konijn zich wassen en hupte weer rond als vanouds.

Je kunt er verder niet veel aan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hbe het een keer gehad toen we mijn nijnen de nagels aan het knippen waren. ik heb 2 zwarte konijnen dus je kon het niet goed zien. onze DA is een vriendin van mijn moeder, dus die gelijk gebelt, ze kwamt er effe aan. zij houde met een doekje het bloed tegen en toen stopte het. verder nooit meer iets aan gedaan (wel in de gate gehoude natuurlijk) maar het nageltje groeide vanzelf weer aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .