Ga naar inhoud

Ze eet/poept niet, mening gevraagd


Paprika

Aanbevolen berichten

Hallo, ik zou jullie graag willen vragen wat jullie van het volgende vinden, vooral dan het handelen van mijn dierenarts. Ik zal vertellen wat er is gebeurd.

Amy is ongeveer 3 jaar, vorige donderdag kregen we in de gaten dat ze helemaal niet gegeten had en ook lagen er geen keutels in haar kooi. Ik ben toen meteen naar de dierenarts gegaan en deze wilde haar daar laten. Toen ik ging had ze een beetje plakpoep aan haar kont precies OP een kapot plekje boven haar gaatje, de poep was opgedroogd en ik zei dat ook tegen de dierenarts dat ze een wondje had daar en liet het zien. Ik had dit expres laten zitten omdat ik haar geen pijn wilde doen met het eraf halen en ging ervan uit dat de dierenarts dit wel kon doen. Misschien had ik haar toch even moeten wassen, wat ik de dag daarvoor al had gedaan waardoor dat ze dat kapot plekje kreeg door de poep te hard eraf te halen en niet lang genoeg heb laten weken.

Ze bleef dus een nacht daar en werd in de gaten gehouden. Hij vertelde dat ze haar antibiotica gaf, dwangvoerde en soms aan het infuus legde. Er kwam geen vordering maar er werd wel gezegt dat ze naar huis mocht gisterochtend (maandag). Ze was dus van donderdag tot maandag daar zonder dat ze de poep hadden verwijderd. Ik vroeg aan de assistente of ze dan beter was en die zei van wel, maar eerder op de dag vertelde ze nog dat ze nog steeds niet at en poepte. Ik vroeg: moeten we haar mee naar huis nemen omdat ze beter is of omdat ze niet te redden is zodat ze bij ons dood kan gaan? En ze zei dat als het het laatste geval was ze dat wel zouden zeggen. Dus gingen we van het laatst gezegde uit, dat we haar naar huis mochten nemen omdat ze weer beter was. Ze zou bellen als we haar mochten komen halen want ze wilde haar nog een infuus geven. 's Avonds rond 7 uur hadden we nog niets gehoord en belde we zelf. Ik zei toen nog een keer, hebben jullie ook naar het wondje op de kont gekeken, dat zou ze nog eens doorgeven. Om 10 voor 10 's avonds belde de dierenarts zelf om te zeggen dat ze naar haar kontje hadden gekeken en zagen dat haar vulva opgezwollen was en ze wilde dus gaan steriliseren. Ik heb er ook geen verstand van en neem aan dat hun het het beste weten dus ging ik er mee akkoord.

Vandaag is ze dus gesteriliseerd. Ze hadden nog een echo gemaakt en zeiden dat ze wel wat zagen erop. Later belde ze terug (de assistente) dat het niet de baarmoeder was maar dat hij er toch uitgehaald is omdat hij wat geïrriteerd leek en voor de toekomst. Ze zei dat Amy morgen naar huis mocht.

Ik ben net langs geweest en ze was net wakker dus viel nog de hele tijd om. Ze heeft wel 5 minuten lang water van mijn vinger gelikt maar verder kon ze nog niet veel. In haar kooi lagen ook geen keutels.

Ik snap er niets meer van. Ze is onnodig gesteriliseerd en mag morgen naar huis als ze daarvan beter is, maar dat was het probleem toch helemaal niet? Ze eet en keutelt nu nog steeds niet of word dat door die sterilisatie nu ineens beter?

Is dit een geval van assistentes en arts die niet goed met elkaar communiceren of hoort dit allemaal zo en is ze nu echt weer gezond genoeg om naar huis te kunnen?

Ik houd jullie op de hoogte als ik meer weet (vanavond zou ik nog gebeld worden voor een update).

Als er onduidelijkheden zijn in het verhaal dan vraag het maar, ook al is het mij ook niet helemaal duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een vreemd verhaal zeg! Heeft die DA (of de assistente) je geen enkele verklaring gegeven over wat ze allemaal met je konijntje deden? Ik zou het toch minstens op prijs stellen dat als een DA mijn konijn allerlei behandelingen geeft, dat hij mij dan ook even uitlegt wat volgens hem het probleem is en wat die medicijnen zouden moeten doen...

Dat van die sterilisatie vind ik al helemaal absurd. Je hebt je konijntje naar hem toe gebracht omdat ze niet meer at en keutelde, wat volgens mij toch op problemen in haar spijsverteringsstelsel wijst... In plaats van eerst dat probleem te verhelpen voor ze ergens anders aan gaan knoeien! Bij een sterilisatie kan je complicaties krijgen, het lijkt me echt idioot om een konijn dat al niet 100% in orde is zo ingrijpend te gaan opereren.

En het bleek achteraf nog eens helemaal niet aan de baarmoeder te liggen! Ze hebben hem er "preventief" uitgehaald omdat hij er wat "geïrriteerd" uitzag. Heb je daar foto's van gezien waarop ze aanduidden wat volgens hen op irritatie wees? En dan nog, waar haalt die DA het vandaan om zomaar een orgaan te verwijderen als het geen problemen geeft, zeker als het konijn in kwestie al door een ander probleem verzwakt is?

In het kort: je DA heeft je konijn minstens één nacht gehouden ivm problemen met eten en keutelen. Jij krijgt geen uitleg over wat er gebeurt, je konijn wordt met allerhande medicijnen platgespoten en onnodig geopereerd, achteraf is het originele probleem nog steeds niet verholpen (dat betekent dat ze sinds donderdag niet meer gegeten of gekeuteld heeft!!), en hoeveel gaat dit grapje je kosten? Ik vind dit een heel verdacht zaakje...

aangepast door Volucria
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou zeg, je gaat voor het niet eten en poepen en dan wordt ze gesteriliseerd? Keutelen en niet eten wordt niet beter door een sterilisatie, eerder slechter, omdat het toch wel een zware ingreep is. Was ze wel levendig voor de operatie?

Ja toen ik haar wegbracht, en wanneer ik zondag op ziekenbezoek kwam was ze nog gewoon levendig.

De dierenarts is naar mijn mening niet konijnkundig. Het is deze: http://www.dapbudelmaarheeze.nl/

Toen de dierenarts voorstelde te steriliseren vroeg ik wat dat zou kosten, hij zei dat hij alleen de sterilisatie zou rekenen en de dagen dat ze daar was niet mee zou tellen. Dus het zou 75 euro worden. Ik heb het niet breed maar dat kan ik wel betalen, dus als ik morgen Amy terug zou krijgen en ze rekenen gewoon 75 euro, dan rijd ik rechtdoor naar de andere dierenarts in de buurt of probeer ik vervoer te regelen naar een konijnkundig dierenarts, zodat ik zeker weet dat ze echt beter is of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel op.....dit konijn heeft zeker pijnstilling,darmstimulans en misschien zelfs ook nog laxatakt nodig om weer op gang te komen.

Narcose en een zware operatie in kombinatie met niet eten en niet keutelen kan fataal worden.....

Hiermee kom je denk ik wel duurder uit dan 75 euro....

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Dit is misschien een beetje een banaal idee, maar zou het kunnen dat de dieren die in het DA-logo staan de dieren/diergroepen zijn waar die DA zich voornamelijk mee bezighoudt? Want degene die Fungus een verkeerde diagnose gaf had geen konijn in z'n logo, en deze rare kwast ook niet, bij de roterende plaatjes linksonder zag ik ook vanalles maar geen konijnen. De praktijk waar ik Fungus voor het laatst heen bracht had wel een konijntje in het logo en daar werd ik echt goed geholpen.)

Ik vind het raar dat ze alleen die sterilisatie aanrekenen, dat komt bij mij over alsof ze een fout gemaakt hebben met hun hele infuzenhandel en die zo willen goedmaken. Maar ik wil geen paniek zaaien, zo snel mogelijk naar een KKDA en dan zien of deze man veel goed/kwaad heeft aangericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een vreemd verhaal zeg! Heeft die DA (of de assistente) je geen enkele verklaring gegeven over wat ze allemaal met je konijntje deden? Ik zou het toch minstens op prijs stellen dat als een DA mijn konijn allerlei behandelingen geeft, dat hij mij dan ook even uitlegt wat volgens hem het probleem is en wat die medicijnen zouden moeten doen...

Dat van die sterilisatie vind ik al helemaal absurd. Je hebt je konijntje naar hem toe gebracht omdat ze niet meer at en keutelde, wat volgens mij toch op problemen in haar spijsverteringsstelsel wijst... In plaats van eerst dat probleem te verhelpen voor ze ergens anders aan gaan knoeien! Bij een sterilisatie kan je complicaties krijgen, het lijkt me echt idioot om een konijn dat al niet 100% in orde is zo ingrijpend te gaan opereren.

En het bleek achteraf nog eens helemaal niet aan de baarmoeder te liggen! Ze hebben hem er "preventief" uitgehaald omdat hij er wat "geïrriteerd" uitzag. Heb je daar foto's van gezien waarop ze aanduidden wat volgens hen op irritatie wees? En dan nog, waar haalt die DA het vandaan om zomaar een orgaan te verwijderen als het geen problemen geeft, zeker als het konijn in kwestie al door een ander probleem verzwakt is?

In het kort: je DA heeft je konijn minstens één nacht gehouden ivm problemen met eten en keutelen. Jij krijgt geen uitleg over wat er gebeurt, je konijn wordt met allerhande medicijnen platgespoten en onnodig geopereerd, achteraf is het originele probleem nog steeds niet verholpen (dat betekent dat ze sinds donderdag niet meer gegeten of gekeuteld heeft!!), en hoeveel gaat dit grapje je kosten? Ik vind dit een heel verdacht zaakje...

Ze hebben me niet verteld welke medicijnen er precies werden toegedient. Alleen dat ze werd gedwangvoerd, aan het infuus werd gelegd en antibiotica kreeg.

Ik heb geen foto's gezien nee van de echo, ze belde me savonds laat om 10 uur op over het steriliseren. Hij zei dat ze meteen de volgende ochtend eraan gingen beginnen. Maar nadat ik gebelt had om half 1 omdat ik nog niks gehoord had, zei de assistente dat ze nog een echo gingen maken. Hoe kan de dierenarts die avond daarvoor dan al met mij afgesproken hebben te steriliseren?

Zoals de assistente zei zat er wel een vreemde plek op de echo wat wees op een ontsteking of gezwel. Maar blijkbaar was dat dus niet zo.

Oh ik wou dat ik nu nog erheen kon fietsen of Amy te knuffelen...

Even tussendoor, ik was dit aan het typen maar ik kreeg een belletje. Amy is erg levendig, niet meer wankel op haar voetjes en via dwangvoer heeft ze wel eten gekregen nog net. Ik vroeg of ze gekeuteld had, maar dat was niet zo omdat ze ook niet veel gegeten had zei ze. Ik vroeg of er gister keutels lagen in de kooi en ze zei wel een paar kleine.

Normaal durf ik niet zo recht voor de raap te zijn maar ik vroeg dus of het wel slim was om te steriliseren aangezien het probleem nog niet opgelost was van het poepen (zoals de post hierboven verteld) en ze zei dat ze een vergrote baarmoerder had en dat het wel leek of Amy ervan opgeknapt is.

Morgenvroeg heb ik afgesproken weer even te bellen.

Edit: hmm misschien had ik moeten vragen of ze wel pijnstillers krijgt, maar ik ga ervan uit van wel toch? Ik bedoel het is een dierenarts! Zoiets hoef je toch normaal niet te vragen

aangepast door Paprika
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ze hebben dus niet uitgelegd wat die medicijnen precies moeten doen? Wat dus volgens hen de oorzaak van Amy's niet eten/keutelen is? Die 2e alinea begrijp ik niet zo goed, bedoel je dat ze haar gesteriliseerd hebben zonder jouw toestemming?....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ze hebben dus niet uitgelegd wat die medicijnen precies moeten doen? Wat dus volgens hen de oorzaak van Amy's niet eten/keutelen is? Die 2e alinea begrijp ik niet zo goed, bedoel je dat ze haar gesteriliseerd hebben zonder jouw toestemming?....

Ik weet niet precies welk stukje je bedoeld, maar ze hadden wel toestemming. De dierenarts belde me om te zeggen dat steriliseren hem het beste leek en ik trapte daar met mijn grote voeten in.

Nee ze hebben mij niet verteld dat ze medicijnen geven maar ik heb er ook niet naar gevraagt, ik ben gewoon blind gevolgd omdat ik eerlijk gezegt nog nooit problemen heb gehad met onze dierenarts met andere dieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zal ik doen. Ik ga nu proberen te slapen, hopelijk kan Amy dat ook.

Hier is nog een foto die ik gemaakt had bij de dierenarts toen ze net uit narcose was

http://img864.imageshack.us/i/05042011063.jpg

:(

Ik ben zo bang dat ze vannacht misschien pijn krijgt of erger, dat ze dood gaat. Morgenochtend om 8 uur bel ik meteen op hoe het is en hoe het zit met de medicijnen. Als hun haar nog niet aan het keutelen kunnen krijgen ga ik met haar naar de konijnkundig dierenarts in Eindhoven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer gewoon te slapen....ik weet hoe het voelt....maar denk nu even aan jezelf ;jij hebt ook gewoon je rust nodig.

Morgen zal je het druk genoeg hebben maar houd de moed erin!

Welterusten!

PS:mooie meid trouwens!Ziet er op de foto lang niet slecht uit!

aangepast door nathalie b
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, had om 8 uur gebeld. Dierenarts zou zelf even terugbellen. 10 uur belt hij terug.

Het ging niet zo goed als gisteravond met Amy. Ze hadden haar dwanggevoed maar kregen haar medicijnen niet binnen. Ze liet dat niet toe. Hij vertelde dat haar darmen stillagen. Ik vroeg of ze pijnstillers kreeg en dat kreeg ze 2 keer per dag. Ik stelde laxeermiddel oid voor maar hij zei dat dat bij een konijn niet kon. Aangezien ze haar medicijnen niet toelaat gaat het dus niet goed. Ik zei eerst dat ik wel langs zou komen om het zelf te proberen maar na een gestresste en boze moeder aan de telefoon heb ik konijnkundig dierenarts in eindhoven gebelt en de situatie uitgelegt. Om 3 uur moet ik daar zijn met Amy.

M'n moeder heeft gebelt naar de dierenarts (waar ze nu zit) om te zeggen dat we haar op komen halen maar ze kon geen antwoord krijgen omdat de dierenarts even bezig was. Hij zou haar terugbellen of ze wel weg mocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een vreemde situatie dit!!!!

Ik zal inderdaad contact opnemen met een andere dierenarts welke wel konijnkundig is.

Verhaal uitleggen en vragen of ze daarheen mag komen.

Konijntje ophalen en daarheen brengen.

Dit verhaal baart me erge zorgen namelijk, en ik heb het idee dat ze totaal geen idee hebben wat ze aan het doen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een vreemde situatie dit!!!!

Ik zal inderdaad contact opnemen met een andere dierenarts welke wel konijnkundig is.

Verhaal uitleggen en vragen of ze daarheen mag komen.

Konijntje ophalen en daarheen brengen.

Dit verhaal baart me erge zorgen namelijk, en ik heb het idee dat ze totaal geen idee hebben wat ze aan het doen zijn.

Ja, aangezien ik met het openbaar vervoer moet hoop ik wel dat Amy er niet zieker door word, ze moet half uur in de trein en 2 keer een kwartier in de bus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een vreemd verhaal! goed dat je naar een konijn kundige dierenarts gaat,, ik heb het idee dat de andere dierenarts niet helemaal weet wat ie aan het doen is,, maargoed niet erger maken dan het al is voor jou en Amy natuurlijk,, heel veel beterschap voor Amy,, hopelijk is ze snel weer de oude!! succes vanmiddag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En? Is ze nu bij de andere dierenarts?

Vind dit een heel raar verhaal, die dierenarts wekt niet bepaald een vertrouwen op... Aan jouw handelen is in ieder geval wel te zien dat je bereidt bent alles te doen om je konijntje te helpen, en dat vind ik echt heel goed van je!

Ik hoop dat het ondertussen wat beter gaat met Amy, en dat er een keer duidelijkheid komt ondertussen!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, we zijn naar de konijnkundige dierenarts in Eindhoven geweest, had gelukkig nog iemand met de auto kunnen regelen.

Toen ik rond half 1 thuis kwam en Amy zag liggen heb ik meteen gebeld of we niet eerder konden komen want het leek erop of ze elk moment dood zou gaan. We moesten nog een uur wachten op ons vervoer en ik heb de minuten afgeteld.

Toen we daar waren werd ze grondig onderzocht. Oren, gebit, goed voelen onder haar buik, wegen, koorts checken.

Ze had geen koorts en schone oren. Haar gebit was erg moeilijk na te kijken want er zat allemaal dwangvoer in haar keel en mond, dit had ze niet doorgeslikt dus moest dat eerst schoongespoten worden. Blijkbaar was haar gebit gewoon in orde.

We hebben de volgende medicijnen: Carprofen Drops die we 2x daags 1,5ml moeten geven.

Metocloral drops die we 3-4 daags 1,5 ml moeten geven.

Cisaral drops die we ook 3-4 daags 1,5 ml moesten geven. En het dwangvoer. Dit alles hadden we van de oude dierenarts gekregen toen we haar gingen halen maar is gecheckt door de nieuwe dierenarts.

Ze kreeg daar ook nog het volgende: 0.24 ml injectie rimadyl en 0.30 ml injectie primperid. Ook werden er nog 6 spuiten vocht ingespoten. Dit alles kostte 63 euro.

Eenmaal thuis hebben we haar wat dwangvoer binnengekregen, maar niet veel. Wel heeft ze een klein stukje ananas gegeten en net ook een heel spuitje water en de cisaral hebben we goed toe kunnen dienen.

Amy kan nog steeds haar hoofdje niet omhoog houden en dat vind ik wel verontrustend eruit zien, hoort dit met deze medicijnen?

Ohja, net lag er wel een grote plek plas onder haar, tenminste het rook niet heel sterk naar plas maar wel iets. DIt is een goed teken toch?

aangepast door Paprika
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .