Ga naar inhoud

rare wond/plek bij alle 4 mijn konijnen!!


Laura2

Aanbevolen berichten

Toen ik vanmiddag mijn standaard bipjes check deed bij mijn nijnen stond ik ineens helemaal paf..:O

Bij hun geslachtdeel en anus was naar beide kanten een soort van scheur(die al weer hersteld was) met een bultje te zien waar een vieze stinkende gele bruine rotzooi zat. Eerst zag ik het alleen bij Lissi, later toen ik haar schoon had bij allemaal:(

Ik was natuurlijk vrij in paniek, en bang dat ze maden hadden, dus ik heb de da gebeld en ben heen gegaan.

We zagen allebei geen maden lopen(ik had 1 konijn mee genomen die ik nog niet had schoongemaakt) Maar het is zo verschrikkelijk raar. Het stonk echt enorm en er was geen wond ofzo te zien maar heel raar een soort korrelige bruine gele rotzooi wat er zat..

Nu moet ik ze elke dag schoon maken met gedestileerd water en cavasan op de plek smeren,

Kennen jullie dit, wat is dit, en wat kan ik er nog meer aan doen?

De assistent had dit nog nooit eerder gezien, en doordat ik vanmiddag persee heen wilde was er geen dierenarts, anders moest ik wachten tot morgen.

Ik moet het in de gaten houden, en als het erger word of niet weggaat direct langs komen, maarja zoals jullie misschien begrijpen ben ik me rot geschrokken en onwijs bang dat ik binnenkort afscheid moet nemen van mijn nijnen..

Kent iemand dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit idd net ff te googlen, de assistent van mijn da praktijk wist het niet..

Maar, ik zie op google dat ze er twee hebben, maar 1 zichtbaar is met een kale plek en als het geurt je dit moet schoonmaken...

Ik dacht dat die bultjes een soort van lymfe klieren waren ofzo..

Ik zal morgen eens een foto maken, misschien dat jullie het dan herkennen, kan namelijk niet echt foto's vinden van dit gedoe..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De geurklieren

- Als je konijn ruikt, controleer de geur klieren en verschoon deze.

- Geurklieren zijn enkel spleten in het bont op één van beiden kant van hun

reproductieve organen. Haal het aangekoekte weg met lauw water en

materiaal dat zacht is! (Zowel mannetjes als de wijfjes hebben twee geur

klieren.)

Dit heb ik gevonden

Link naar reactie
Delen op andere sites

De geurklieren

- Als je konijn ruikt, controleer de geur klieren en verschoon deze.

- Geurklieren zijn enkel spleten in het bont op één van beiden kant van hun

reproductieve organen. Haal het aangekoekte weg met lauw water en

materiaal dat zacht is! (Zowel mannetjes als de wijfjes hebben twee geur

klieren.)

Dit heb ik gevonden

Dit vond ik onder andere ook, dus dat is duidelijk, maar je ziet geen foto's dus vandaar:)

Het is de eerste keer dat ik het zie, maar heb het goed schoongemaakt, maak het morgen weer schoon en heb een antibacteriele zalf mee gekregen, dus neem aan dat het snel over is..

Ik wist dit niet eens, voel me dr best dom door:S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .