Ga naar inhoud

Konijn ziek?


Kleinester

Aanbevolen berichten

Hallo!

Vanmorgen toen ik beneden kwam was er nog niets aan de hand met flo, ze was actief en wilde maar al te graag haar brokjes, begon hier ook gelijk op te kauwen.

Maar net toen ik haar een beetje groen wilde geven, keek ze er niet naar om en negeerde ze me. Ze kroop achter in dr hok weg en kwam daar niet meer vanaf. Wat opzich best vreemd is voor Flo die gek is op andijvie.

Ook toen ik het hooi bijvulde keek ze er niet naar om, terwijl ze normaal altijd aanvalt.

Ik haalde d'r even uit om te kijken of ze daar nog wel op reageerde, maar ze liet zich zo oppakken en toen ik d'r neerzette bleef ze heel ongemakkelijk zitten.

Ging een beetje liggen, stond weer op en ging weer liggen. Normaal is het zo dat als Flo los is ze als een gek rondjes gaat rennen en dergelijke.

Ik de dierenarts opgebeld, die heeft geen dienst. Verder zoeken en ik vond dus een dierenarts die dienst had van 10 tot 11, nu niet meer..

Ik kan morgen komen tussen 10 en 11, maar wat kan ik doen nu?

Is morgen niet telaat? Hoe kan ik zorgen dat ze blijft drinken? Heb haar vanaf vanochtend namelijk niet meer zien drinken, heb al een bakje erbij ingezet, maar reageert ze niet op?

Wat kan ik het beste doen? En wat kan dit zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou we zijn er geweest en wat ben ik blij dat we toch zijn gegaan zeg!

Hij heeft Flo helemaal onderzocht, en kon niet echt wat bijzonders vinden. Maar dacht sterk aan gasvorming. Oftewel als we morgen waren gekomen -wat een andere dierenarts ons aanbeveelde- waren de symptonen sterker geweest, en het waarschijnlijk te laat geweest.

Nou dat is me dat weekendtarrief dan wel waard!

Ze heeft 2 injecties gekregen, Rimadyl/carporal injectie en Primperid injectie.

Hiervan zou ze snel wat levendiger worden en binnen een dag weer moeten gaan eten.

We kregen ook nog een drankje mee Primperan oplossing wat we 5 dagen 3x daags halve ml moeten geven.

Hij zei ook dat het goed was dat we gelijk waren gekomen en dat 90% kans dat het goed zou komen. Hij maakte zich geen zorgen.

Gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja er is zeker al verbetering. Eigenlijk meteen na die injecties was ze weer onwijs levendig en enthousiast.

Ze eet nu ook weer een beetje, maar heeft nog lang niet dr oude eetlust terug. Maar hier waren we ook voor gewaarschuwd dat dat even kon duren. Als ze maar iets eet, en dat doet ze wel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .