Ga naar inhoud

castreren voedster


snuffiehvj

Aanbevolen berichten

Vrijdag worden mijn 2 voedsters tegelijk gecastreerd. Ze komen in een ren op mijn kamer, de eerste dag apart. Maar als het goed gaat dan zet ik ze weer bij elkaar..

De ren is niet heel groot, maar groot genoeg om in rond te huppelen. Er staat natuurlijk ook een schuilhokje in. Ik hoop dat ze maar snel weer gaan eten!

Als ik nog iets moet weten zeg het dan! Ik heb me al helemaal goed ingelezen.

Ben nu al zenuwachtig voor de nijnen:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zitten de voedsters nu ook samen? Dan zou ik ze niet uit elkaar halen. Ik heb ook 2 voedsters samen laten castreren en ze herstelde sneller dan een andere voedster die alleen zat ten tijde van de castratie.

Heb je medicatie en dwangvoer in huis? Is je da bereikbaar in het weekend, mochen er problemen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ze nu teruggekregen, De da zei dat lucky al gegeten had en blackey nog niet..

Ze zei ook dat we gwn hele biksjes in hun bekjes moesten doen en dat we nu al moesten beginnen.

Moet dat of kan het ook anders? We hebben ze nu in mijn slaapkamer gezet met het deurtje open.

Ik ga nog geen biksjes geven maar kijk het eerst nog even aan hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze zijn groenten gewend, ik heb nu geen dwangvoer in huis omdat ik gelezen heb dat je van ss makkelijk een papje kan maken(anders kan ik altijd nog olvarit wortel halen);)

En ja ik heb 2 x daag carpofen meegekregen totaal 4 buisjes.

Wanneer zou hun (gecastreerde) ram er bij kunnen, om gezelschap te houden?

Ik zou dat het liefst zosnel als mogelijk doen ivm dat hij nu alleen zit.

aangepast door snuffiehvj
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh nou dan een schoteltje met verschillende soorten groenten voorzetten, groenten eten ze eerder als biks. Verse peterselie eten ze vaak ook erg goed.

Je kunt inderdaad van SS een papje maken! Maar als ze zelf eten is dat niet nodig natuurlijk. Blackey moet wel binnen 12 uur na de ingreep hebben gegeten, anders moet je dwangvoeren.

Caprofen is een goede pijnstiller en moet inderdaad 2 keer per dag gegeven worden. Je hebt 4 buisjes (?) dus voor 1 dag pijnstilling? Of hoe moet ik dat zien? Ik heb gewoon een flesje hier van 30 ml.

De voedster hebben toch wel een week rust nodig, ook om de wond goed te laten genezen. Daarna kunnen ze gekoppeld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze alle groentes die we nu in huis hebben op een schoteltje gelegd.

Lucky heeft sowieso al gegeten uitzichzelf, wat ik gezien heb en blackey heb ik net gepest met het eten, dus die heeft er ook een half blaadje witlof inzitten. Gisteravond hebben we blackey nog 2 buisjes met dwangvoer gegeven!

Ik had 4 buisjes mee, dus 2 x daags.. Is dus in totaal ong 2 dagen. Morgenochtend krijgen ze de laatste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .