Ga naar inhoud

het lijkt net of zijn ballen wegrotten


shanty

Aanbevolen berichten

hallo zoals velen van jullie weten heb ik een tijdje geleden een cavia en een zwart konijntje van bijna 2 jaar opgehaald bij mensen .

ik pakt hem gister op het was me nog niet eens opgevallen hij heeft keiharde ballen .

zijn linker bal is helemaal zwart bekorst .

ik ben er mee naar de dierenarts geweest die wil hem nu zo natuurlijk niet castreren .

hij had het zelf nog nooit gezien . maar het lijkt wel een korst ofzo best en de andere bal zit een heel klein plekje .

hij heeft verder nergens last van nog zo kwiek als altijd eet goed is niet mager .

dus hij heeft niks gekregen maar moest het gewoon goed in de gaten houden

mischien dat iemand van jullie dit ooit heeft meegemaakt

ik in elk geval niet ik heb toch altijd rammen gehad

ben best bezorgd heb er een beetje vaseline opgedaan zodat ze wat zachter worden .

weet iemand raad..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, wel raar dat die dierenarts helemaal niks doet of advies geeft! Misschien moet je eens naar een ander gaan om die eens te laten kijken. (ik weet natuurlijk niet hoe je ervaring is met deze da) in ieder geval veel succes, ik moet zeggen dat ik het ook nog nooit gezien heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erfelijk? Dat weet ik allemaal niet hoor :) Maareh, er bestaat konijnensyfilis wat zich kenmerkt door korsten op geslachtsdelen en soms ook op de neus. Dat is besmettelijk en te behandelen met procaine injecties. Om de 3 dagen, uit mijn hoofd. Andere antibiotica' s werken in dit geval niet. Ik zou contact opnemen met de faculteit Utrecht. afd. bijzonder dieren. Het tel. spreekuur is tussen half 2 en half 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dit met hang ballen is erfelijk dit geval mag je niet mee door fokken.ballen sleepen over de grond en beschadigen.en konijnensyfilis zit echt op het geslachts deel zelf.Ben er zelf heel bedreven mee toevallig.En of op de neus van het konijn.mistery op mijn website kun je foto's zien bij ziektens van syfilis namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dit met hang ballen is erfelijk dit geval mag je niet mee door fokken.ballen sleepen over de grond en beschadigen.en konijnensyfilis zit echt op het geslachts deel zelf.Ben er zelf heel bedreven mee toevallig.En of op de neus van het konijn.mistery op mijn website kun je foto's zien bij ziektens van syfilis namelijk.

Ik ga kijken! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

Hoi, Shanty misschien.

Wat jij hebt geschreven is hetzelfde wat mijn Charly nu doormaakt.

De dierenarts heeft zoiets nog nooit gezien.

Wij dachten even aan de bijwerking van zijn inenting twee en half weken geleden.

De da heeft met de fabrikant kontakt opgenomen en overlegd,maar bij hun tot nu toe geen klacht is binnengekomen.

Ik ben doodsbang.

Wil ik graag weten hoe het is met je konijntje verlopen.

groetjes,

Anita en Charly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het alleen op zijn ballen? Castreren lijkt me ook de beste oplossing, maar ik ben geen DA natuurlijk.

Ik heb geen idee of ze altijd de hele balzak laten hangen (leeg dan wel te verstaan) of dat ze er soms ook een stuk van tussen kunnen snijden, dan zouden ze een slecht stuk weefsel weg kunnen halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil niet vervelend zijn, maar dit is echt een rete-oud topic:mdr:

Had ik niet in de gaten :$

Graag geen oude topics naar boven halen, want deze reacties (zoals de mijne) zijn nu zinloos

Anita, als je een vraag hebt over je eigen konijntje kan je altijd een nieuw topic openen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .