Ga naar inhoud

plakpoep


salina

Aanbevolen berichten

Hallo BB,

Ik geef aan mijn nijnen SS elke ochtend en avond. Vorige week heeft Abby plakpoep. Ik stopte met het geven van SS en groenten en gaf alleen hooi en water en daarna zag ik geen plakpoep meer liggen. Na 5 dagen gaf ik weer SS en vanmorgen zag ik weer plakpoep. Ligt dat nou aan SS? Abby is opgegroeid met SS maar waarom heeft zij opeens plakpoep of ligt het daar niet aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het echt plakpoep/diarree of eet ze gewoon haar blindedarm keutels niet op? In dat laatste geval kan het betekenen dar je haar teveel voer geeft en kan het al opgelost zijn met iets minder voeren. Gaat het echt om plakpoep/diarree zou een bezoekje aan de da misschien nodig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

poep%20konijn.jpg

Het zijn meestal van deze trosjes

Je mag ongeveer 15 gram SS geven per kilo dus Abby mag 30 op een dag

Als ze allemaal hetzelfde wegen 3 maal 30 op een dag

Ik geef de biks in twee porties per dag

Dus je zou 15 smorgens kunnen geven per konijn

En savonds nog 15 per konijn

aangepast door jrjsieben
Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen moeten idd hun BDK opeten, omdat hier heel veel gezonde voedingstoffen inzitten die ze niet kunnen missen.

Als jouw konijnen op alleen hooi & water wel goed keutelen, dan geef je ze zeer waarschijnlijk teveel brokjes.

Het ene konijn krijgt sneller plakpoep dan de ander, waardoor bijv. de richtlijn van 15 gram per kg/lichaamsgewicht teveel kan zijn voor het ene konijn en de ander niet.

Het beste kun je de SS langzaam opbouwen.

Zolang het goed blijft gaan kun je iedere dag een beetje meer geven (tot de max. hoeveelheid).

Maar zodra je ziet dat jouw konijn bij een bepaalde hoeveelheid de BDK laat liggen, moet je terugggaan naar de hoeveelheid van de dag ervoor.

Op deze manier ga je vanzelf zien wat de juiste hoeveelheid SS voor jouw konijn is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .