Ga naar inhoud

Sam is overleden


sambouncer

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben Maaike en net nieuw hier (zie voorstellen-topic).

Graag lucht ik even mijn hart.

Ik voel me zo ontzettend verdrietig. Sam is net overleden, ligt hier naast me op een kussen.

Ik had al gemerkt dat hij zijn snoepjes niet at en dat is erg vreemd. Gister avond zat hij helemaal onder de trap weggedoken.

Vanmorgen zat hij weer/nog steeds onder de trap en ik zag dat hij niet gepoept had.

Omdat hij sinds een maand last had van vachtmijt, dacht ik dat hij zo lusteloos was van de mijt.

Ik heb hem gepakt en merkte dat hij ontzettend slap was en hij stribbelde ook nauwelijks tegen, dat doet hij normaal wel.

Ik heb hem mee naar binnen genomen en behandeld met het anti-mijt spul...en hem weer buiten in zijn hok gezet want daar is hij het liefst.

Ik dacht dat hij wel zou opknappen hiervan.

Op mijn werk moest ik de hele tijd aan Sam denken en ben eerder naar huis gegaan om shampoo te kopen bij de dierenarts.

Hij raadde de shampoo (voor honden/katten) af en gaf me Stronghold mee. Thuis zag ik dat Sam nog steeds roerloos in zijn hok lag, onder de trap.

Ik heb hem mee naar binnen genomen en dacht dat hij wel zou opknappen als ik hem wat zou wassen met kindershampoo, en kammen.

Hoewel hij erg pips zag, heb ik hem gewassen in de wasbak omdat hij dat normaal heel fijn vindt. Eerst ging het goed maar toen ging hij ineens stuiptrekken ik heb hem snel afgedroogd maar bleef stuipen. Het was een vreselijk gezicht, en op een gegeven moment was het over. Hij had zijn ogen open en keek me aan, daarom kon ik het nauwelijks geloven....maar hij was gestorven. Hij ligt dus nu op een kussen en ik zit nog steeds te wachten tot hij bijkomt...is niet te bevatten.

Nu voel ik me zo stom dat ik hem in bad heb gedaan want daarvoor leefde hij nog. Al was hij toen al helemaal slapjes, ik denk dat het bad hem toch te veel stress heeft gegeven ...dat was de laatste druppel.

Nu ik hier op het forum lees over niet eten en niet keutelen denk ik dat hij zich zo rot voelde door een darm probeem wat ik niet herkend had omdat ik er vanuit ging dat het de vachtmijt was. Er is nu niets meer aan te doen, voel me echt schuldig dat het zo gelopen is. Ben nu in ieder geval alert als er weer eens zo iets gebeurt.

Ga hem morgen begraven in de tuin. Moest mijn verdriet hier even kwijt!

Groetjes Maaike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel sterkte met het verlies van je konijn!

Het klinkt inderdaad als een darmprobleem, konijnen die 24 uur niet eten wordt hun vaak fataal.

Ik snap dat je je schuldig voelt, maar je hebt op gehandeld tot zover je kennis over konijnen ging. Heb je ook je DA de situatie uitgelegd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

jammer dat je het niet herkend heb, als ik hier niet zoveel gelezen had had ik bij mijn konijn ook nooit een verstopping opgemerkt en wist ik ook niet dat ze daar zo snel van konden overlijden

gelukkig weet ik het omdat ik het hier had gelezen en daardoor heb ik 2 keer in kunnen grijpen, maar je moet je niet schuldig voelen de volgende keer zal je veel sneller zien wat er aan de hand is

veel sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Sam was ook als een soort van verlamd.

Ik denk inderdaad dat het een darmprobleem was.

Want woensdag huppelde hij nog blij rond omdat het weer lente was, hij maakte van die leuke vrolijke sprongen.

En toen leek het er ineens op dat hij minder at en minder poepte, nu is het vrijdag en is ie dood. Ik heb het gewoon niet

zien aankomen en daar baal ik zo ontzettend van. Hij is altijd heel gezond, fit en vrolijk geweest...en dit had gewoon niet mogen gebeuren want hij was pas 5 (al weet ik dat niet helemaal zeker, omdat hij uit het asiel komt).

Bedankt voor jullie berichtjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het heel erg voor je en weet hoe vreselijk het eruit ziet, ik heb het zelf ook meegemaakt vorige maand met Ć©Ć©n van

mijn konijntjes. Dat was toen ik hem aan het dwangvoeren was dus voelde ik me ook erg schuldig. Maar konijntjes gaan

gewoon heel snel dood als er iets aan de hand is, verstopping, ontstekingen (van buiten maar soms ook van binnen),

darmproblemen, koorts, kunnen allemaal dodelijk aflopen. Misschien voor de volgende keer is het goed om te weten, want

dan ga je gewoon meteen naar de dierenarts. Even aankijken is bij konijnen altijd een slecht idee. Mijn advies, zorg dat je je

konijn vaak op schoot neemt en goed checkt, dan voel je ook of ie koorts heeft. Even in de oren kijken, aan zijn lijfje voelen.

Als je rustig bent, kun je horen of ie goed ademt, en niet te snel. Kijk of ie het vervelend vindt als je aan zijn buik komt.

Als je dat doet, kun je het misschien beter zien aankomen en het probleem vinden voor het erger wordt. En konijnen moeten

altijd honger hebben, als hij niet op zijn voer afspringt, is er iets mis.

Maar het is best lastig hoor, konijnen zijn eigenlijk best moeilijk om goed te verzorgen, de lijst met ziektes die ze kunnen

krijgen is heel lang en niet alles is te voorkomen met inentingen en goed opletten. Heel veel sterkte, ik leef met je mee,

en Oprah Winfrey zegt wel eens:"when you knew better, you did better". met andere woorden nu weet je wel wat je moet

doen en zul je het beter aanpakken in de toekomst. Je kunt het jezelf niet kwalijk nemen dat je niet wist wat je moest doen,

maar nu weet je het wel! Kop op he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef dat is wel heel erg schrikken! Neem het jezelf in ieder geval niet kwalijk, je hebt wel je best gedaan, en gedaan wat jij dacht dat zou helpen met de allerliefste bedoelingen! En alleen dat al maakt je een goed baasje! En zoals hierboven al meerdere keren gezegd is: dit overkomt je 1x, maar nu kan je het in de toekomst voorkomen.

Heel veel sterkte toegewenst in ieder geval, en geef hem maar een mooi plekje in de tuin!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel sterkte Maaike. Ik kan me voorstellen dat je je verschrikkelijk onmachtig en hopeloos voelt.

Probeer je niet te schuldig te voelen, klinkt makkelijker dan het is, maar het is gegaan zoals het is gegaan.

PS Zelf ben ik 1 week en meer dan 150euro armer en heb nog geen zekerheid dat mijn Meneer Konijn het overleefd, vind het ook vreselijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sanniebunnie,

Bedankt voor je medeleven. Ik ben vooral zo verdrieting om de manier waarop hij is overleden, dat had hij niet verdiend.

Deze ochtend keek ik zoals altijd even uit het slaapkamer raam, om te kijken of Sam al buiten aan het springen was.

Wist natuurlijk dat hij er niet zou zijn....maar moest toch even kijken uit gewoonte.

Ik hoop dat het goed komt met "meneer konijn". Heel veel sterkte.

Groetjes Maaike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .