Ga naar inhoud

Ernstige oor probleem


Pieter Kaas

Aanbevolen berichten

hangt er vanaf wat de dierenarts gaat doen aan het oorprobleem. Je moet zowieso al betalen om hem te laten onderzoeken (bij mijn dierenarts is dat ongeveer 15 euro) en als hij medicijnen krijg moet je die natuurlijk ook betalen. Is dus niet van te voren te zeggen.

Maar ik vind wel dat je zeker moet gaan met hem / haar, zodat je zeker weet dat je beestje niet lijd, en je andere konijnen het ook niet kunnen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een lijst met dierenartsen die onze leden konijnkundig vinden: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html

Niet alle dierenartsen zijn dat namelijk !!!!

Met die konijn MOET je naar een dierenarts..dit ga je niet zelf oplossen...

Ik heb eerder zoiets gezien, maar dan met een pootje...Was wel te behandelen, ik weet niet meer goed wat het nu was, volgens mij mijt.

Maar nogmaals...je kan vragen naar de kosten (consult 15,= en medicijnen zal dat zijn) maar hier moet je echt iets mee..

Daarbij: Je kan er rekening mee houden dat het besmettelijk is voor je andere konijn.

Heeft die geen kale plekken ?

Heeft het konijn met dat oor ook jeuk ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het zelf ook heel erg , ik had me konijnen ook al 2 weken niet gezien en vandaag was het lekker weer dus wou met me konijn spelen maar vond dit wel heel erg , maar nog een vraagje hoeveel zal ik moeten betalen voor de dierenarts.

2 weken niet gezien? Wie heeft ze dan eten/drinken gegeven? Ze zitten toch niet onder de grond, zoiets valt toch op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjonge hier schrik ik wel van hoor.! Idd zsm naar de DA.. Je zou bijna zeggen wat doe je nog op een forum je moet nu in de auto! Laat dat bijna maar weg..

Het lijkt op mijt, maar zeer zelde komt het voor in zo'n vergevormd stadium (volgens mijn DA) aangezien het makkelijk te behandelen is in een vroeg stadium en het al snel opvalt. Als het om mijt gaat kan je wel verwachten dat de mijt al meer dingen heeft aangetast. Ook zul je niet alleen dit konijn maar alle konijnen als je er meerdere hebt moeten behandelen het is erg besmettelijk.

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ergste bij mijt is niet dat het konijn het oor verliest, het ergste bij mijt is dat het konijn dood gaat.

Het verschil tussen schurft en mijt is dat mijt een beestje is en schurft een huidaandoening die veroorzaakt wordt door mijt.

Dit ziet er heel erg heftig uit, dus pas op want sommige vormen van mijt bij konijnen kunnen ook op mensen overslaan.

Dus als een gek naar de dierenarts (met AL je konijnen, want mijt is superbesmettelijk) en zelf steeds goed je handen wassen als je het konijn hebt aangeraakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt enorm geschrokken van de foto's. Arm, arm konijn!!!

Het doet mij nog het meest denken aan honden, die je bij Animal Planet weleens langs ziet komen in programma's als Animal Cops, die schurft hebben. Alles ziet er dan altijd zo misvormd, korstig en misselijkmakend uit. Dat gevoel krijg ik ook bij dit oor.

Ik weet als geen ander, dat je als mens erg veel last kunt krijgen van mijt bij een dier. Mijn konijnen hebben vachtmijt gehad en ik heb niks anders gedaan krabbelen, omdat ik overal jeukend bultjes had.

Ik vraag me ook wel af, of je al bij de dierenarts bent geweest en of je dus al meer weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .