Ga naar inhoud

Rare keutels... help?


Mellies Baasje

Aanbevolen berichten

Hey!

Mijn konijn keutelt echt súper veel als ik haar optilt.. (ik weeniet of dat een goede teken is) Maar nu laat ze van die vage keutels joh, een soort van ''trosjes'' veel keuteltjes aan elkaar, en dan ook nog een beetje nattig. en der net zat ze er wat van te eten?

Is dit een slecht teken.. het lijkt niet op diarree.. maar toch, ik vraag me af of dit gevaarlijk is?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even nog een toevoeging: Je konijn hoort deze blindedarmkeutels op te eten (er zitten vitamines in die hij nodig heeft). Laat een konijn ze liggen dan kan het zijn dat het konijn te veel voeding krijgt. Bij jonge konijnen komt het vaker voor dat ze deze keutels laten liggen. Vandaar de vraag hoe oud je konijntje is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan prima, ik merk in de opvang dat vooral de nieuwe konijnen die net binnen zijn veel blindedarmkeutels laat liggen, ze zijn dan vaak nogal stressig door alle veranderingen. Mocht je ze vaker vinden, is het verstandig om te kijken of er een onderliggende oorzaak is, bijvoorbeeld verkeerde voeding, gebitsproblemen of iets als wormen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt voor de reacties, ik denk trouwens dat ik het een beetje fout het verteld.. want die rare keutels krijgt ze niet wanneer ik haar optil.. dat kreeg ze gewoon toen ze in haar hokje zat. Maar áls ik haar optil gaat ze wel gewoon veel keutelen..

Maar ik lees dus uit de reacties dat,

- die rare keutels goed zijn.

- dat ze gewoon bang is als ik haar optil.. (trouwens ik weet dat konijnen dat niet leuk vinden, maar ik wou haar namelijk eventjes laten rond lopen.. dus tilde ik haar uit het kooitje.

Maar mijn vragen zijn beantwoord.. en ik hoef me dus nergens over druk te maken :)

allemaal hartelijk bedankt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .