Ga naar inhoud

kale plekken ?


Mvrcarlaa

Aanbevolen berichten

Bij haren uittrekken denk ik niet aan schilfers. Idd wel aan huidmijt. Waar zitten de plekken? Heb je er een foto van?

Mijt is goed te behandelen met stronghold dit kun je bij de DA krijgen en is een pipetje dat je in nek doet (na een maand weer), maar ik zal er wel even naar laten kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De camera van de digitale camera is leeg anders had ik meteen een foto gemaakt.

Ik zelf denk huidmijt, en heb de dierenarts al een bericht gestuurd.

De plekken zijn voornamelijk op de rug allebei, ik dacht eerst dat de schilfers aanwezig waren omdat ze eraan krabt.

Maar begin steeds meer aan huidmijt te denken.

Is het levend bedreigend ?

Of moet ik nu met spoed een Dierenarts bellen, en wat kan ik doen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net een DA gebeld, ja sorry na het verliezen van 2 konijnen in een korte periode ben ik zo bang om der nog een te verliezen.

Hij zei dat het absoluut geen spoed is en ook niet levend bedreigend, ik kan na het weekend gewoon mijn eigen dierenarts bellen en een afspraak maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee volgens mij is het niet direct levensbedreigend. Alleen erg vervelend voor reusje want mijt veroorzaakt veel jeuk idd zo erg dat een konijn zich tot bloedend toe open krabt. Als het idd om mijt gaat (waar het wel naar klinkt) is dit ook besmettelijk en moet je dus 2 konijnen behandelen. (met stronghold moet je voor reusje denk ik de blauwe verpakking hebben niet de roze)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik zie dat ze af en toe krabt maar niet extreem veel.

Ze eet en drinkt goed, en doet het verder prima.

Ik heb mijn eigen DA een berichtje gestuurd, want dan laat ik ze allebei controleren.

Morgen is mijn DA van 10:00 t/m 12:00 bereikbaar, ik zal ze dan meteen even bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beppie had ook vachtmijt, had haar stronghold gegeven maar de huidschilfers blijven, was vandaag bij de dierenarts, en ze heeft het onderzocht en ze kon geen vachtmijt terugvinden onder de microscoop, maar ze vertelde dat dit vaker voorkomt als konijnen in de rui zijn van die vettige schilfers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee de plekjes zijn wat groter geworden, maar ik zie der ook niet zo vaak krabben.

Maar heel af en toe, maar het zit daar niet voor niks !

Had vandaag weer de ''spoedlijn'' gebeld, maar zoals er al eerder werdt vermeld is het geen spoed en moest ik wachten tot morgen.

En morgen contact opnemen met mijn eigen DA.

Nou, daar gaan we weer.....

Heeft iemand ervaring ermee, en/of advies en tips ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen ervaring met oormijt en en wel met het middel stronghold wat ook voor vacht/huidmijt word voorgeschreven. Werkt prima, let alleen even op dat je we de juiste stronghold mee krijgt, meestal word de roze voor kittens geloof ik voorgeschreven maar voor reusje moet je een iets zwaardere hebben ik dacht de blauwe. (weet het niet meer zeker)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .