Ga naar inhoud

Kan een konijn doof worden?


Linsjuh

Aanbevolen berichten

Ik vroeg me iets af..

Kan een konijn doof worden?

Dreamer reageert niet meer op het geluid van de voerton, ook niet meer als we haar roepen.

En kom je van achter aangelopen en je kriebelt der dan schrikt ze zich helemaal wezenloos en valt je aan en rent weg, maar daarna rent ze weer terug en komt ze je kopjes geven. Dus ze doet het niet bewust mij aanvallen:)

Maar het begint er dus op te lijken dat ze doof word. aangezien ze me altijd hoort aanlopen, komt als je der roept. schud je met de voerton komt ze er aan gesjeesd en nu doet ze dat dus niet meer..

Heb al in der oren gekeken, ze zijn niet heel vies van binnen. althans eigenlijk zijn ze netjes schoon. Ze schudt ook niet constant met der hoofdje en maakt ook niet constant der oren schoon...

Weten jullie misschien wat er aan de hand is? Ik dacht aan doofheid en dat der oren dus schoon gemaakt moeten worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij, dat een konijn net zo goed doof kan worden als een mens of een kat. Ik heb hetzelfde met mijn oudste poes. Als je haar roept, reageert ze niet. Tot ik mijn stem verhef, dan draait ze verstrooit haar koppie om, zo van: Hoorde ik nou iets?

Maar misschien is het een idee om toch even een kundig dierenarts haar oren te laten bekijken. Misschien zit er toch iets in de oren, wat jij niet kunt zien. Hoewel het dan wel raar is, dat ze met beide oren niks meer hoort. Maar als de dierenarts niks kan vinden, heb jij zekerheid en weet je gewoon, dat je Dreamer voortaan zichtbaar moet benaderen. Vindt de dierenarts wel iets en kan het behandeld worden, dan kun je Dreamer helpen om mogelijk weer te horen.

Hoe oud is Dreamer? Ouderdomsdoofheid zou een idee kunnen zijn, maar dan moet ze dus wel al op leeftijd zijn (net als mijn kattekopje).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, 6½ jaar is nog niet echt bejaard, maar goed sommige mensen worden met 50 al doof en anderen nooit, dus met konijnen zou het net zo kunnen zijn. Ouderdomsdoofheid zou dus wel een hele goede mogelijkheid zijn, maar een bezoekje aan de dierenarts kan natuurlijk nooit kwaad. Goed van je, dat je dat al wilde doen. En let er gewoon een beetje op, dat je Dreamer van voren benaderd en haar pas aait, als ze je gezien heeft en dus niet zal schrikken. Scheelt haar ook een hoop hartkloppingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een dwergkonijntje van 10 jaar en die hoort ook niet alles meer, dus het zal best kunnen zijn dat doofheid kan voorkomen bij konijnen.Normaal hoorde mijn konijn het als je de deur open deed 's ochtends om hem eten te geven maar nu ook niet echt meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een dwergkonijntje van 10 jaar en die hoort ook niet alles meer, dus het zal best kunnen zijn dat doofheid kan voorkomen bij konijnen.Normaal hoorde mijn konijn het als je de deur open deed 's ochtends om hem eten te geven maar nu ook niet echt meer.

Hier dus het zelfde;)

Ook schrik ze altijd van mijn rammetje als die van achter aan gesjeesd komt..

@Beestenbende,

Ik ben dol op mijn konijntje, hoe vaak we met ze al naar de DA zijn geweest omdat ik dacht dat ze iets hadden:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is Dreamer een hangoortje?

Ik heb wel eens gehoord & zelf ervaren dat hangoortjes soms minder goed horen dan sta-oortjes.

Zazou (bijna 7 jaar) hoort ook niet goed meer, dit komt vanwege een operatie vorig jaar.

Maar zodra hij het voerbakje hoort rammelen, reageert meneertje wel op 1 of andere manier heel alert ;)

Mocht je het niet vertrouwen kun je idd het beste even met haar naar de dierenarts gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .