Ga naar inhoud

konijn gevallen van 4 hoog


bamboocha

Aanbevolen berichten

hoi

mijn vriendin dr konijntje van 2 weken is uit de flat gevallen van 2 weken oud.

het is nu een uurtje of 2 geleden, hij ademt goed en heeft een beetje koude oortjes, en is lustenloos, een termometer heeft ze niet, en geen geld voor een dierenarts

heeft er misschien iemand tips hoe dit konijntje het kan overleven.

ik zelf had geadviseerd om een koude vochtige handoek om hem heen te doen, dat heb ik wel is als raad gekregen bij mijn DA

ik hoop dat jullie haar kunnen helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat weet ik ook niet precies hoe ie gevallen was,

ze zei dat ze de hokje open deed en die konijntje er tegen aan zat en eruit viel en weg rende en door de tralies, want de konijnen staan op de balkon...

hij is net overleden, wou net met dr na dierenarts gaan zodat ik het kon voorschieten maar tis al te laat

bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar waarom heb je dat geld dan niet eerder voorgeschoten dan voor haar dan had die niet eerst twee uur hoeven lijden en er zit toch een hek voor je balkon maar een konijn van twee weken kan helemaal niet springen ofzo en hoe komt het dan dat ie zo jong is heeft ze een nestje .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ze heeft een nestje ze heeft 5 konijnen gewoon omda ze er gek op is, ma een keer was er een mannetje ontsnapt terwijl ze de hok van een voedster schoonmaakte en ze was even weg..en dan tjaaaa.....

ze had laatst de konijnen laten enten, en ze heeft nog niet gebeurt en drom had ze geen geld, en dat wist ik ook pas na da die bijna dood was, want toen hoorde ik t pas. en da was al 2 uur geleden toen

zoals ik al zei ik weet nie hoe het konijntje over balkon is gekomen.

ik ga niet steeds vragen beantwoorden wou gewoon advies en dr meehelpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja dat is moeilijk te zeggen bij zo'n kleintje, valt mij al mee dat ie het overleefd heeft! Daarom idd toch wel verstandig om even naar de dierenarts te gaan zodat die het even kan checken. Ik denk dat het beestje ook wel het beste af is in zijn nestje nu. Te veel er mee rond gaan lopen of apart houden lijkt me niet zo goed. Het is 2 weken oud dus heeft heel veel behoefte aan het nestje en de moeder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een enorm naar verhaal :( Twee weken is erg jong maar met 3 weken kunnen ze echt uit je handen stuiteren.. echt waar. Het is me gebeurd met Fleur en ik was echt wel wat gewend. Godzijdank had ze niets!! Ik wel toen. Mijn hart klopte in mijn keel.

Dit diertje heeft misschien een inwendige bloeding gehad zodat je er eerst niets aan zag? Eigenlijk maakt het niet uit of je even wel of geen geld hebt. In zo'n geval zou je direct moeten gaan en de da is dan ongetwijfeld wel bereid om een rekening te sturen of even een briefje ter herinnering op zijn prikbord te hangen.. In elk geval zijn voor het financiële gedeelte wel oplossingen te verzinnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een rottig gebeuren

wat ik ook erg vind is dat mensen zo bot kunnen reargeren

dit meisje vraagt om hulp niet om kritiek betreft geldkwestie's

sommige mensen hebben het zwaarder financieel dan een ander of misschien heeft ze net grote kosten gehad, daar weet alleen zij iets van..

niet dat je niet met dat nijntje naar de da moet gaan , natuurlijk..maar een klein beetje begrip is nooit weg

en dit is niet de 1e topic waar er zo wordt gedaan ...

het is niet tegen iemand persoonlijk bedoeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je het zo moet zien.ze vraagt om hulp advies blijft spoed naar da konijntje heeft pijn.Maar ze hebben geen geld dus gaan in eerste instantie niet.Dat vind ik niet kunnen.Ga dan naar vriend vriendin ouders leen even geld voor spoed geval.Nu heeft het konijn nog ruim 2 uur geleefd geleden.Ik heb zelf ook gekozen voor dieren dan maar ergens op bezuinigen maar naar da ga ik niet eens over twijvelen namelijk.Die keuse neem je al als je een dier aan schaft namelijk.[normaal gesproken] heb je geen geld er voor dan kun je beter geen dier nemen.En plotselinge geld nood valt altijd wel opte lossen is het niet met vrienden wel met de da .

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar dat is niet voor iedereen mogelijk..het is niet altijd op te lossen

bv ik ik heb een hele goede baan gehad, werd ziek kwam in de wao, geen vetpot, mijn hond werd ernstig ziek, de kosten liepen zo hoog op bij de DA, dat is dan heel zwaar, ik had niemand om op terug te vallen

Ik ga ook meteen naar de da als er iets is , gelukkig kan ik me dat nu weer permiteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tuurlijk kan er altijd onverwachts iets gebeuren maar er zijn ook veel mensen die een nijn kopen en op dat moment wel die 15 euro hebben maar geen geld om het beestje naar een da te doen als het ziek is want een konijn is zo gekocht

ik vind dat je als je geen geld hebt dan nog beter de da kan bellen als het hier gaat vragen als het om zoiets gaat

ik zou het ook wel hier vragen maar ik zou zeker weten ook ff de da bellen ik bel mn da ook altijd als ik twijvel en ik hoef dan niks te betalen ik denk dat het bij iedere da wel zo is :)

want hier is het natuurlijk ook maar afwachten wie er online is en of daat dan net iemand is die er verstand van heeft en dan nog kan je iemand moeilijk helpen met sommige dingen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar dat is niet voor iedereen mogelijk..het is niet altijd op te lossen

bv ik ik heb een hele goede baan gehad, werd ziek kwam in de wao, geen vetpot, mijn hond werd ernstig ziek, de kosten liepen zo hoog op bij de DA, dat is dan heel zwaar, ik had niemand om op terug te vallen

Ik ga ook meteen naar de da als er iets is , gelukkig kan ik me dat nu weer permiteren.

Ik ben het helemaal met je eens. Je kunt niet altijd alles voorzien en mensen die van dieren houden zouden ook een huisdier moeten kunnen nemen ook al hebben ze wat minder geld naar mijn mening. In Rotterdam zit idd een dierenziekenhuis wat minder rekent, daar heb ik vaag iets over gehoord. Een heel positief ding alleen moet je dan niet in het zuiden, noorden of oosten wonen. Want treinkaartjes zijn ook behoorlijk onbetaalbaar voor sommige mensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het helemaal met jullie eens. Als je geen geld hebt voor een konijntje dan moet je er ook geen nemen. Vind het wel echt een heel zielig verhaal.

Je zal het zeker niet zo bedoelen en het is dubbel, het heeft meerdere kanten, maareh dan mogen mensen met minder geld geen huisdier en mensen met geld wel? Wel of geen huisdier heeft ook te maken met verantwoordelijkheden nemen en tijd voor je dier hebben. Voor mij voelt het een beetje als discriminatie. Je hebt geen geld dus je mag geen dier. Dat vind ik een wat armoedige gedachte eigenlijk :) En helemaal oneerlijk is de gedachte dat veel dieren de hulp die ze nodig hebben moeten ontberen. En dat laatste is niet afhankelijk van geld, dat is moraal. En dan bedoel ik niet dit geval waardoor we met zijn allen in deze discussie zijn beland maar gewoon in het algemeen. Als ik het goed begreep werd er gezegd dat je niet moest fokken als je geen geld had. Zit wat in. Maar ik vind dat je helemaal niet moet fokken want er zijn teveel konijnen en niet genoeg goed bazen!! De asiels puilen uit. Maar dat is een andere discussie :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zit in rotterdam trouwens een dieren kliniek voor mensen met minimum inkomen.dus mocht je ooit in de spoed problemen komen met je huisdier en hogen kosten krijgen.eff kontact opnemen met rotterdam kliniek.Zal allicht schelen.

kijk dat is nou een mooi iets..zouden meer klinieken moeten doen

hier bij ons denk ik wel eens dat de DA het om t geld doet en niet om de dieren... (niet dat het waar is , maar we leven in een maatschappij waar voor veel mensen geld op de 1e plaats komt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal het zeker niet zo bedoelen en het is dubbel, het heeft meerdere kanten, maareh dan mogen mensen met minder geld geen huisdier en mensen met geld wel? Wel of geen huisdier heeft ook te maken met verantwoordelijkheden nemen en tijd voor je dier hebben. Voor mij voelt het een beetje als discriminatie. Je hebt geen geld dus je mag geen dier. Dat vind ik een wat armoedige gedachte eigenlijk :) En helemaal oneerlijk is de gedachte dat veel dieren de hulp die ze nodig hebben moeten ontberen. En dat laatste is niet afhankelijk van geld, dat is moraal. En dan bedoel ik niet dit geval waardoor we met zijn allen in deze discussie zijn beland maar gewoon in het algemeen. Als ik het goed begreep werd er gezegd dat je niet moest fokken als je geen geld had. Zit wat in. Maar ik vind dat je helemaal niet moet fokken want er zijn teveel konijnen en niet genoeg goed bazen!! De asiels puilen uit. Maar dat is een andere discussie :)

Ik ben het helemaal met je eens Lies

stop met fokken ..dat is een veel beter plan...

Ik ken zat mensen (ik woon namelijk in een behoorlijke volkswijk, waar veel mensen een minimum inkomen hebben)

die heel erg goed zorgen voor hun dieren en ook regelmatig dieren opvangen ondanks hun zeer lage inkomen

een vrouwtje van 80 heeft bv 4 hondjes die zwaar verwaarloosd waren opgevangen ze is zo verschrikkelijk lief voor die beestjes, ze heeft geen stuiver extra om uit te geven

laatst zijn we voor haar de buurt rond gegaan om iedereen een euro of meer te vragen om haar te helpen met de verzorging van die hele oude hondjes

dieren zullen nooit discrimeneren , dieren kijken of jij oprecht van hun houdt en dat maakt hun het meest gelukkig, want iemand die oprecht houdt van een dier zal alles doen wat maar in de mogelijkheid ligt om een dier te houden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

van mij mag iedereen een huisdier nemen maar dan weet je ook dat je naar een da en als die mogelijkheid er niet is kun je er beter geen een nemen want zo een beestje laten lijden das ook niks toch van als die dood is kopen we toch gewoon een nieuwe

ik bedoel geld voor een paard heb ik wel maar ik weet gewoon dat ik niet weet of ik over een half jaar dat paard nog kan betalen in de maandelijkse kosten als ik dat al van te voren weet ga ik toch geen paard kopen.......

zoals dat vrouwtje waar jij het over hebt peacefull met die hondjes kijk die mevrouw krijgt ze en vangt ze heel goed op ik heb hier ook wel eens hondjes voor bijna niks staan knippen of iemand later laten betalen omdat ze geen geld hadden op dat moment

maar we weten allemaal dat veel kinderen een konijn van hun ouders (waarvan de ouders denken mij kind is vier dus die kan dat beestje wel verzorgen) krijgen die kinderen zien dat het konijn niet lekker is envragen of ze naar de da mogen maar die ouders willen da niet omdat ze het zonde vinden van hun geld en ze kijken het liever dan nog een paar daagjes aan maar zo zijn gelukkig niet alle ouders he paps en mams hahahahaha

een vriendin van mij is 23 je zou toch zeggen dat je dan wel een beetje nadenkt maar die loopt in de intratuin en gaat voor een plantje maar komt ook met een konijn thuis later word dat beestje ziek en ze heeft geen geld om hem naar de da te doen want ze woont net op haarzelf nou sorry hoor da vind ik dat je geen beest moet kopen als je het al van te voren weet dan kan je beter een vis kopen ofzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind idd als je geen geld heb dat je geen dier moet nemen maar ik vind ook dat er wel een enorme grens zit tussen naar de DA gaan en niet gaan. Bedoel als je goud vis ziek is dan vang je hem toch ook niet en ga je naar de DA? Dat is ook een huisdier. Ik ga met mijn muisjes en gerbil ook niet naar de DA niet alleen omdat we hier niet altijd het geld hebben maar ook omdat het dierne izjn die 2 jaar worden met heel veel geluk 3 ,dan vind ik persoonlijk dat je beter het dier zo min mogelijk kan laten lijden door er goed voor te zorgen,wat kan een DA doen aan BV een muisje dat halfdood is en naar alle verwachtingen de nacht niet haalt? in laten slapen meer ook niet dan klinkt het misschien heel hard maar dan vind ik het puur geld weggooien om er mee naar de DA te gaan.

Maar ik denk dat dit meer een persoonlijke kwestie is de een gaat nog voor een gewonde kakkerlak die die in zijn huis vind naar de DA de ander gaat zelden naar de DA. Maar als ieand geen geld heb dan houd het natuurlijk op ik bedoel stel je heb een goede baan verdient veel en word ontslagen terwijl je een dier heb ,laten we zeggen ene flinke hond of zo die opeens ziek word ,vinden jullie dan ook dat die gene het niet goed gergeld had? of puur al smensne die van dierne houden en een laag inkomen hebben een dier hebben en daarmee niet naar de DA kunnen?

(sorry dak misschien zo bot reageer maar ik vind het gewoon heel lullig zoals er word gereageerd door sommige ,niet iedereen kan voor elk dingetje naar de DA gaan al zouden ze het graag willen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is dus maar net waar je je priorteiten stelt he??Ik heb weinig inkomen toevallig. Maar toch gekozen als hobby het houden en fokken van konijntjes.

Dan maar een keer niet op vakantie als ik een hooge kosten jaar heb .Dit jaar ga ik eindelijk weer eens op vakantie na 4 jaar een week lang.Ik heb zelf weinig eisen .Mijn dieren gaan voor al zou ik brood moeten eten ik heb voor ze gekozen dus moet je er ook voor hun zijn .Dat is mijn instelling.Maar ik denk dat het nu goed uit een is gezet hoe de mensen er over denken.Maar een beest laten lijden nee nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .