Ga naar inhoud

Om zot te worden !!!


Indra28

Aanbevolen berichten

Ik ben kwaad, machteloos en voel me zo leeg...

Einde raad...

Simba is al met zijn gezondheid aan het sukkelen vanaf december tot nu...

Gisteren weer bij DA geweest, nu zit er allemaal oorsmeer in zijn oor, moet ik dat eruit masseren met een product :beurk:

Hij moet terug pijnstilling krijgen, zijn oog is terug uitgespoeld, dus oogdruppels ook.

En dan nog toedienen voor zijn darmen + dwangvoeren.

Hij is wat aan het afvallen maar eet wel nog maar hij is niet meer zo gulzig als hij eten krijgt en at het ook allemaal niet meer op.

De juiste oorzaak weten ze niet, kan door zijn oortjes zijn maar is zeker niet zeker.

Dus is het terug afwachten en ja als het niet betert moet hij terug opgenomen worden :grrrrrr:

Ben echt op, al 3 maand zoveel stress daardoor en komt precies geen eind aan...

Wou even verhaal kwijt, sorry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het eens verstandig om contact op te nemen met Inge Thas? Zij is dé konijnenexpert van België.

Dank je maar we gaan al van in december bij haar.

En nu is het nog afwachten wat de oorzaak nu kan zijn, hopelijk gaat het snel over en komt het door zijn oor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je maar we gaan al van in december bij haar.

En nu is het nog afwachten wat de oorzaak nu kan zijn, hopelijk gaat het snel over en komt het door zijn oor.

Ah okay :). Een ziek konijn hebben is zeker niet leuk en heel zwaar, vooral op momenten dat alles tegen lijkt te zitten. Maar heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen!

aangepast door lianne
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah okay :). Een ziek konijn hebben is zeker niet leuk en heel zwaar, vooral op momenten dat alles tegen lijkt te zitten. Maar heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen!

Heb er eerlijk gezegd niet veel vertrouwen meer in...

Hij hervalt steeds en dan is het weer eens iets anders erbij.

Ik sta elk ma elk weekend op om hem eten te geven en dan ga ik weer slapen, ik heb zelf mijn rust niet meer hoe het moet.

Ik ga 4x per week achter verse groenten, ik was alles netjes af, ik kan dit niet blijven doen.

DA zei dat ik dit maar 1x per dag grotere hoeveelheid moet geven ipv 3 keer groenten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een goede ervaring met Inge Thas, bij haar zit je zeker goed.

Wat vervelend voor je, ik zuchtte al na 2 dierenartsbezoekjes, maar ik zal snel mijn mond houden ;)

Ik geef ook korreltjes 's middags en de portie groenten 's avonds. Voor ik dat deed hadden ze steeds enorm veel honger als ik kwam, als je het in meerde keren doet, is het wat evenwichtiger.

Veel beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu pas dat je 4 keer per week om nieuwe groenten gaat.. ik snap dat je daar wel moe van word zeg! Ik haal de groenten een keer in de week (meer tijd heb ik echt niet) en pak bijvoorbeeld de witloof in in aluminiumfolie, dan blijft het net iets langer vers. Ik ga wel twee keer in de week om peterselie, dat blijft niet zo lang goed. Dat ik wel om peterselie kan is een lang verhaal, maar meneer lust alleen de worteltjes en de witloof van de Delhaize (en de Albert Heijn), de rest laat hij onaangeroerd liggen (ook de dure bio worteltjes). De peterselie mag ik dus wel bij andere winkels halen.

Ik zou het echt proberen vol te houden, hoewel het moeilijk is. Je hebt de beste dierenarts die ik ken als 'begeleiding', dus dat zit wel goed. Hoe gaat het met Simba?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt al voor de reacties!

Tof om zo op jullie te kunnen rekenen.

Ja ik ga 4x per week erachter juist groenten voor meneer want de rest halen we voor twee weken.( ons voedsel :-))

Dus als wij eens uitgaan in het weekend en komen pas om 4 uur thuis, dan sta ik zeker om 9 u op om hem los te laten in zijn kamer en hem eten te geven en dan ga ik weer slapen, natuurlijk nadien voel ik mij een wrak!!

Zijn groenten geef ik 3x per dag en 2x klein beetje biks en voor de rest heeft hij hooi genoeg.

Ik snak er zo nr om in het weekend gewoon eens te blijven liggen...

Vanaf hij zo op de sukkel is, heeft hij een eigen kamer gekregen waar hij van s'morgen tot s'avonds mag loslopen en als we thuis zijn, mag hij in de gang, keuken, eetplaats, living, badkamer, noem het maar op.

en als we s'avonds laat nog eens weggaan, laat ik zijn licht op zijn kamer branden zodat hij dan ook kan blijven loslopen en dat hij ziet en enkel voor te slapen moet hij in zijn hok.

Dat is ook een reden waarom ik 's morgens moet opstaan, zodat hij eruit kan.

Overdrijf ik nu? Hij is verwend, ik weet het...

Iemand tips? hoe ik het kan aanpakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je niet op een manier zorgen dat hij zelf in en uit zijn hok kan? Met een trapje bijvoorbeeld?

Kan jij lekker blijven liggen!

En ik weet niet hoe groot zijn kamer is, maar bij de Blokker heb je lampjes met een licht-donker schakelaar. Ze zijn best goedkoop (iets van 6 euro geloof ik) en die gaan aan als het donker wordt en uit als het licht wordt. Het geeft op een slaapkamer net genoeg licht om rond te lopen zonder ergens tegenaan te stoten maar je kan er ook goed bij slapen. Misschien is dat iets voor je.

En verder... respect hoor, zoals je het doet!

Maar probeer ook aan jezelf te denken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je niet op een manier zorgen dat hij zelf in en uit zijn hok kan? Met een trapje bijvoorbeeld?

Kan jij lekker blijven liggen!

En ik weet niet hoe groot zijn kamer is, maar bij de Blokker heb je lampjes met een licht-donker schakelaar. Ze zijn best goedkoop (iets van 6 euro geloof ik) en die gaan aan als het donker wordt en uit als het licht wordt. Het geeft op een slaapkamer net genoeg licht om rond te lopen zonder ergens tegenaan te stoten maar je kan er ook goed bij slapen. Misschien is dat iets voor je.

En verder... respect hoor, zoals je het doet!

Maar probeer ook aan jezelf te denken!

Hey bedankt voor de tip, dat is wel interessant van dat lampje.

Maar vroeger liep hij gemiddeld zeker 3 u los en de rest bracht hij in zijn hok door.

Vind als we gaan slapen dat hij ook in zijn hok moet want anders loopt hij 24 los op 7 en als hij dat gewoon gaat zijn...

Kan dat echt kwaad neem nu in het weekend dat hij tot middag in donker zit en in zijn hok zit en dat hij dan later eten krijgt?

In het weekend loopt hij nog tot een uur of 2 - 3 's nachts ook los.

Onder de middag gelijk nu als hij wat slechter is rijd ik onder mijn pauze vlug nr huis om te kijken hoe het met hem gaat,

maar dit is echt al van in december dat ik zo leef en word nu echt wel wat veel.

Ik woon met mijn vriend nog maar van mei samen dus dat was ook al een serieuze aanpassing en hij werkt met ploegen dus is voor mij ook zwaarder en dan nog eens Simba dat zo sukkelt :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de kamer geen raam?

Want steeds in het donker, nee dat lijkt me niet erg fijn.

Maar je hebt ook bij de bouwmarkt (praxis, gamma etc) een tijdklok. Die steek je in het stopcontact en die stel je in. Dan doen je de stekker van een lamp in de tijdklok en dan stel je de tijd in. Dan gaat het licht automatisch bijvoorbeeld om 22.00 uit, en om 08.00 aan.

Superhandig! Deed ik eerst altijd met het aquanrium. En een tijdklok is ook niet zo heel duur, een euro of 5 denk ik.

Nu je het zo schrijft zou ik hem ook 's nachts in zijn hok doen. Maar als hij er straks weer 3 of 4 uurtjes uit mag zou ik me nu niet heel druk maken als het een keer wat later in de ochtend is dat hij eruit kan, hoewel ritme natuurlijk wel goed is.

Durf je hem echt niet alleen te laten?

Straks is je konijn beter, en lig je zelf ziek op bed van uitputting dat kan niet de bedoeling zijn.

Maak anders zelf eens een schema, hoe je hem zou kunnen voeren en wanneer je hem in en uit zijn kooi kan laten.

Dat zou je zelfs nog kunnen overleggen met de DA, of je het dan goed doet.

En ik denk ook dat je weer een beetje vertrouwen moet zien te krijgen in een goede afloop.

Als het in het weekend 's nachts laat wordt, en je moet hem dan toch nog in zijn hok zetten, kan je hem dan niet nog een keer extra hooi geven? Dan moet hij dat toch wel even uithouden tot jij met de rest van zijn eten komt? Of is hij daar nog te ziek voor?

Ik zou alleen wel zorgen voor licht, dat is voor alle dieren heel belangrijk om een bioritme te houden. Zelf zou ik kiezen voor een tijdklok, dan hoef je niet naar dat licht om te kijken.

En als het gaat, ik weet niet waarom hij die eigen kamer heeft gekregen, zou ik nog eerder kiezen voor daglicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O jawel hoor, er komt elke dag licht binnen en het is er overdag klaar genoeg.

Maar als het donker begint te worden doe ik rolluik naar beneden en laat ik het licht branden.

Ik trek mij dat niet aan dat het licht blijft branden maar ik wil gewoon terug in het weekend wat rust.

Dus overdag heeft hij hele kamer voor zich alleen.

Hij heeft die eigen kamer gekregen omdat hij eerst bij ons in de living stond, heel gezellig maar je kon niet passeren of hij wou uit zijn hok.

En hij bleef aan tralies knagen. Dan hebben we een ren gekocht en zo een stuk van living afgezet, wou hij daaruit ondertussen dat hij echt meer als genoeg ruimte had. Hij is zelf eens ontsnapt door het deurtje omhoog te tillen en te duwen en hop meneer liep los.

Een geluk dat het een schatje is en dat hij aan niets bijt.

Toen is hij erg beginnen te sukkelen met zijn darmen en DA vertelde dat hij echt veel beweging moest hebben zodat zijn darmpjes in beweging blijven, dus zo gezegd zo gedaan, een kamer voor hem alleen. Toen werd hij beter en meneer vind het in de living niet meer zo leuk, wel als ik elke avond samen met hem uren op de grond zit. Want owee zit ik in de zetel, dan komt hij soms afgesprongen ofwel begint hij te bokken en echt lastig te doen tot wanneer ik terug bij hem zit. Beetje verwend...

En wilt hij een keutel laten of plassen gaat hij aan de deur staan en eens krabben wilt hij zeggen Heeejjj, laat me eens buiten, dan loopt hij door de gang nr zijn kamer en dan gaat hij daar zijn behoefte doen.

Is geen simpel nijntje hoor :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt al voor de reacties!

Tof om zo op jullie te kunnen rekenen.

Ja ik ga 4x per week erachter juist groenten voor meneer want de rest halen we voor twee weken.( ons voedsel :-))

Dus als wij eens uitgaan in het weekend en komen pas om 4 uur thuis, dan sta ik zeker om 9 u op om hem los te laten in zijn kamer en hem eten te geven en dan ga ik weer slapen, natuurlijk nadien voel ik mij een wrak!!

Zijn groenten geef ik 3x per dag en 2x klein beetje biks en voor de rest heeft hij hooi genoeg.

Ik snak er zo nr om in het weekend gewoon eens te blijven liggen...

Vanaf hij zo op de sukkel is, heeft hij een eigen kamer gekregen waar hij van s'morgen tot s'avonds mag loslopen en als we thuis zijn, mag hij in de gang, keuken, eetplaats, living, badkamer, noem het maar op.

en als we s'avonds laat nog eens weggaan, laat ik zijn licht op zijn kamer branden zodat hij dan ook kan blijven loslopen en dat hij ziet en enkel voor te slapen moet hij in zijn hok.

Dat is ook een reden waarom ik 's morgens moet opstaan, zodat hij eruit kan.

Overdrijf ik nu? Hij is verwend, ik weet het...

Iemand tips? hoe ik het kan aanpakken?

Waarom geef je hem niet 1x per dag groenten? En waarom laat je het rolluik niet gewoon dag en nacht open? Dan hoef je niet meer vroeg op te staan voor je konijn. Kan hij niet dag en nacht loslopen in zijn kamer (eventueel in een goed afgesloten ren)? Dan hoef je ook niet meer op te staan om hem uit zijn hok te laten.

Is hij alleen of heeft hij ook een vriendinnetje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zit echt niet graag in die ren, en dan kan ik hem er constant uit laten hé. Hij zit toch altijd overdag in de kamer, vrije loop.

Omdat als ik afrolder omhoog laat ziet hij al rond 8u dat het klaar begint te worden en ik denk dan dat hij gaat lastig worden omdat hij er dan niet uitkan nee?

Ik weet niet hoeveel groenten hij juist mag/kan krijgen... En hooi eet hij niet veel daarmee dat ik wel weet dat hij dan iets binnen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zit echt niet graag in die ren, en dan kan ik hem er constant uit laten hé. Hij zit toch altijd overdag in de kamer, vrije loop.

Omdat als ik afrolder omhoog laat ziet hij al rond 8u dat het klaar begint te worden en ik denk dan dat hij gaat lastig worden omdat hij er dan niet uitkan nee?

Ik weet niet hoeveel groenten hij juist mag/kan krijgen... En hooi eet hij niet veel daarmee dat ik wel weet dat hij dan iets binnen heeft.

Het is me allemaal wat onduidelijk. Wat voor klachten heeft hij precies?

Last van zijn oren, last van zijn darmen en slecht eten lees ik in je openingspost, maar kan je wat specifieker zijn? Wat voor darmklachten heeft hij? En wat eet hij nog wel en wat eet hij niet meer? Is hij altijd een slechte hooieter geweest, of is dat sinds kort? Wat voor medicatie krijgt hij? Dwangvoer je hem nog steeds? Hoeveel, hoe vaak en welk dwangvoer?

Is hij alleen of heeft hij een soortgenootje?

Bied je hem verschillende soorten (kruiden)hooi aan?

Waarom haal je vier keer per week groenten voor hem? Groente kan je best een week in de koelkast bewaren.

aangepast door pechkonijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .