Ga naar inhoud

help konijn krijgt geen lucht meer


jack en olivia

Aanbevolen berichten

ik zal de situatie ff uitleggen, onze voedster is gister gesteriliseerd en heeft een tube in gehad. nu roggelt ze met ademen. dit had onze ram ook na zijn operatie dat was ook normaal omdat de luchtwegen geiriteerd raken door dat buisje. allleen ze word al benauwder en gaat echt met stoten uitademen hierbij hoor je ook piepen en roggelen. het ziet er naar uit alsof ze echt geen lucht krijgt. we hebben al gestoomd maar dit helpt niet! iemand tips? krijg de dierenarts niet te pakken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kreeg hem net te pakken maar ik vertrouw hem niet zo. t enige wat ie zei was ja ja ja uhmm jaa nou lekker antwoord! eigenlijk wil ik niet weg met dr omdat dr rug kaal is geschoren en t buiten nogal koud is. t is inderdaad slijm daar had het mannetje ook last van. dit ging bij hem ook vanzelf over. dus een beetje lastig pakket, ze eet wel gewoon, drinken niet egt maar we maken alles wat we geven nat dus ze krijgt wel vocht binnen! tis gewoon lastig dat stomen werkt ook niet!!!! help!

Link naar reactie
Delen op andere sites

oei! inderdaad naar een andere DA. konijn goed inpakken. (het is inderdaad nogal koud buiten)

Misschien haar tegen je aanhouden wanneer je buiten/onderweg bent? ivm jouw lichaamswarmte.

Weet trouwens niet of dat een handige optie is omdat ze al weinig lucht krijgt. is het misschien handiger haar zelf een houding te laten bepalen.

maar wel naar de DA!!

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

we vertrouwen onze DA wel maar die heeft geen dienst, dus we werden door geschakeld! en die man die ik aan de tel had vertrouwde ik niet erg eigenlijk! ja ze hebben haar vanaf de zijkant geopereerd omdat haar baarmoeder niet verwijderd is. hierdoor heb je een snellere genezing en er kan ook geen ontlasting aan haar wond blijven plakken! we zitten ermee omdat onze ram het ook had alleen iets minder erg. ze is gister geholpen en vandaag word het erger, dat had hij ook de dag erna was alles gewoon weer goed met hem. dus daar hopen we wel op! niemand hier ooit last van gehad na een operatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah op die manier. Misschien kan je op de lijst van konijnkundige dierenartsen kijken die in je buurt zouden kunnen zitten. Ik dacht dat Haarlem in de buurt was, maar niet helemaal zie ik. Daar heb ik in ieder geval goede ervaringen mee. Ik kan mij niet een dergelijk geval herinneren op BB, misschien anderen wel (?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .