Ga naar inhoud

hoelang op krantenpapier na castratie?


RaniVerberckt

Aanbevolen berichten

Mijn lobke is gisteren gecastreerd , hij heeft vannacht binnen geslapen in z'n reismand. Hij eet al flink en drinkt ook. Keutels heb ik nog niet gezien maar hij heeft al wel geplast. :yes:

vanmorgen heb ik hem weer buiten gezet op krantenpapier en handdoeken. Nu vroeg ik me af wanneer hij terug op stro mag , wie helpt mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn lobke is gisteren gecastreerd , hij heeft vannacht binnen geslapen in z'n reismand. Hij eet al flink en drinkt ook. Keutels heb ik nog niet gezien maar hij heeft al wel geplast. :yes:

vanmorgen heb ik hem weer buiten gezet op krantenpapier en handdoeken. Nu vroeg ik me af wanneer hij terug op stro mag , wie helpt mij?

heb ik al gedaan :)

maar ik heb er ook nog een doek bij liggen die de DA in de reismand gelegd had , weet niet wat voor nut het heeft maar het is wel een pak warmer denk ik :D

ik heb alleen 1 probleempje : hij gaat de hele tijd hooi uit z'n ruif halen en legt dat in het nachthok :P altijd tegenwerken hé ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet heel warm buiten, ik zou wel zijn temperatuur in de gaten houden en 'm anders toch even binnen houden.. de mijne had na 2 -3 dagen nergens meer last van maar die zit buiten niet op stro omdat het wat warmer was toen, en hij is niet onder narcose geweest (plaatselijke verdoving). Nu zitten ze in principe bij mij ook zonder stro buiten maar een konijntje wat onder narcose is geweest kan moeilijk zijn temperatuur regelen. Je kunt b.v. ook een kruik in het hok leggen (Fles met warm water vullen), zorg wel dat je deze dan eruit haalt voordat het zover afgekoeld is dat het een koelelement wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat kan ik doen! kan ik daar ook een kersenpittenzak voor gebruiken? Ik kan hem trouwens niet binnenzetten aangezien het daarna te moeilijk zou zijn voor hem om aan de koude temperaturen te wennen. Ik heb ook zn nestje in zn hokje gelegd , zo'n mand als voor honden maar dan voor konijnen . Van schapenwol gemaakt , hij huppelt nu in zijn ren en lijkt nergens last van te hebben alleen valt het me wel op dat vanonder in het hok waar ik niet al het stro wegkreeg hij z'n kont de lucht in duwt zal ik maar zeggen om niet met zijn wonde aan het stro te komen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liever een paar dagen binnen dan onderkoelt buiten.. mijn rammetje zit nu ook heel even binnen maar kan daar toch ook echt niet blijven.

Kersenpitzak zou ook kunnen (denk ik) maar belangrijk is wel dat ze er niet aan gaan knagen/van gaan eten.. vandaar dat een plastic fles altijd een redelijk veilige optie is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig lijkt hij nergens last van te hebben, dan zal het wel loslopen. Maar wel iets om rekening mee te houden voor een eventuele volgende keer. Heeft je dierenarts je geen advies gegeven over 't verzorgen van je konijn na de castratie? (Warm houden e.d)

Heeft hij overigens al wel weer gekeutelt? Ook niet onbelangrijk :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ze heeft gezegt dat ik hem 3 weken appart moet houden (ik ga 2 weken doen) en dat ik hem op krantenpapier moet zetten , ook dat hij elke dag 5 ml antibiotica nodig heeft en dat hij goed in het oog moest worden gehouden. Van dat warm houden zei ze niets maar waarschijnlijk dacht ze dat lobke een binnenkonijn was...

hij heeft ook weer gekeutelt en veel zelfs! Alleen wel wat kleinere keutels dan normaal en ook wat donkerder , dit kan geen kwaad hoop ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat is normaal dat de eerste keutels wat kleiner en donkerder zijn: hij heeft ook minder gegeten dan normaal.

Een dierenarts mag dat nooit zomaar aannemen lijkt me.

Heb je geen pijnstilling meegekregen?

Is het onder gasnarcose of plaatselijke verdoving gedaan?

Antibiotica heb ik niet meegekregen na castratie.. maar ik heb het eerder gehoord dat dat gebeurde geloof ik. Pijnstilling lijkt me belangrijker (maar goed zo lang Lobke nergens last van lijkt te hebben (en vooral: blijft eten)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stampertje kreeg bij de DA al pijnstilling toegediend en ik heb nog gevraagd of hij meer moest, maar dat was niet nodig.

Ik kreeg ook geen antibiotica mee.

Volgens mij heeft hij dat ook niet gekregen, waarschijnlijk om dat de ingreep geen buikoperatie betrof, maar meer

uitwendig is geweest. Neem aan dat de wond wel erg goed ontsmet is.

De hechtingen zijn vanzelf opgelost.

Na 5 dagen heb de handdoek uit zijn kooi gehaald. Omdat hij kranten opeet, heeft hij daar niet opgezeten.

Die mafketel eet kranten alsof het hooi is en dat lijkt me toch niet goed voor hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .