Ga naar inhoud

Duim voor Ben Lui!


Nefke

Aanbevolen berichten

Ik kwam thuis vanmiddag en vond Ben heerlijk relaxed op zijn zij.... totdat ik de totale situatie overzag. Een plastic tasje, waar we normaal de wctjes in legen, aan flarden, het balkon een puinhoop, en Ben reageerde nergens meer op. Ik heb meteen de dierenarts gebeld, en zodra mijn vriend thuis was zijn we 'm gaan brengen. Na een echo en rontgenfoto toch helaas de overduidelijke diagnose: plastic én gas in zijn buik...

Ik heb nu een hele apotheek aan medicijnen meegekregen.. dwangvoerder, pijnstilling, darmstimulerend tot gasoplossend... en nu maar hopen dat ie toch weer begint met eten.. het plastic zal er toch uit moeten...

Please duim mee dat hij dit goed doorkomt ...

En ja ik sla mezelf voor m'n kop dat ze uberhaupt bij die tasjes konden.. maar dat kan ik helaas niet meer terugdraaien :( Izzie is wel helemaal ok, die heeft energie voor tien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn vanacht in ieder geval keutels uit gekomen! Nog geen plastic, maar ik ben blij met elke keutel die ik zie. Hij is ook redelijk levendig; doet in ieder geval zijn best tegen te spartelen als we met één of andere spuit aan komen. Al met al een zeer goede nacht, maar we zijn er nog niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ik kan niet wachten tot ik weer naar huis kan... hij moet het héél even alleen rooien nu (maar vanacht gingen die drie uurtjes ook prima terwijl wij sliepen). En dan vanmiddag thuiswerken.. of eerder als het me lukt hier eerder klaar te zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen weer fijn bij Ben. Het gaat nog steeds best goed met hem, maar de komende uren blijft 't spannend of de keutels goed blijven terwijl het plastic zich een weg naar buiten baant.

Ik moet zeggen dat het toch geholpen heeft hier best veel te lezen op BB, want ook de DA beaamde dat het nodig was geweest dat ik meteen gekomen was gisteravond, (de symptomen waren me overduidelijk!) en van alle medicijnen die nu hier klaar staan had ik al gehoord. Praat toch makkelijker dan met de DA. En mijn DA is super, die nam het gelijk zo serieus als dat het was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk kunnen we niet zien dat het plastic naar buiten komt omdat het in de keutels zal zitten, dan zou ik alles moeten openmaken en bovendien weet ik niet precies hoe veel hij op heeft en hoeveel er dus nog naar buiten moet. Máár als de keutels zo'n fijne grootte en structuur blijven behouden.. heb ik goede hoop ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach kijk 'm toch... ligt ie net te relaxen, kom ik een foto maken! Hij heeft een vierkant stukje kale buik vanwege de echo die gemaakt is. En elke keer als ik 'm zo zie liggen kom ik checken of hij nog reageert op me, want zo vond ik 'm ook toen hij bijna niets meer kon... de schrik zit er toch wel in...

nefke-albums-mijn-beestjes-picture37943-zieke-ben.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik lees dit topic nu pas.. wat zal je geschrokken zijn.. arme Ben...

gelukkig heeft niet ook Izzie eraan gezeten,, energie voor 10 zeg je,, wat herkenbaar ;) hahaha

hoop dat Ben er snel weer boven op is,, gelukkig zijn de keutels in ieder geval okey

hoe gaat het nu?? sterkte en beterschap voor Ben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom de nacht goed doorgekomen, al vond ik dat ie wat weinig gekeuteld had. Misschien ben ik te panisch aan 't checken nu. Schep elke keer zijn toiletje leeg zodat ik het ook echt in de gaten kan houden. Hij blijft in ieder geval goed eten, zelfs de andijvie vanochtend waar hij normaal minder zin in had (maar misschien moest hij de smaak van al die spuiten even wegeten ;)).

Ik had wel te doen met 'm... er moest zo'n buslading medicijnen in vanochtend... Ik ben blij dat hij het allemaal wel toe laat.. En hij zit heel ongezellig alleen (en binnen, het is niet anders) omdat ik anders niet kan zien wie de keutels geproduceert heeft. Izzie buiten schopt ondertussen heel haar hok overhoop.

Ik hoop wel dat het goed gaat als we ze weer samen zetten (ik hoop vrijdag) nu ze zo lang uit elkaar zijn. Of zal ik Ben eerder buiten terug zetten (ook ivm temperatuur), nog wel gescheiden ivm keutel-check, maar dan heeft hij echt een heel kleine ruimte? Ik kan Izzie dan wel op 't balkon zetten overdag en hij in het hok, zodat ze elkaar wel kunnen zien en ruiken. Fijne van binnen is wel dat ik 'm beter in de gaten kan houden, je ziet 'm constant (als we thuis zijn) ipv af en toe naar buiten lopen.

Dat wordt wel wat met Izzie straks als die terugkomt van haar castratie.. die zou nooit stil blijven zitten voor een spuit pijnstilling tenzij ze echt al pijn heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm hoop idd dat het goed gaat weer als ze samen komen,, al ging het natuurlijk al niet helemaal hoe je wilde dus of het echt uitmaakt?

belangrijk is dat het na Izzie's castratie ieder geval beter gaat :D

dat druktemakertje moet je wss echt met handdoek vasthouden voor pijnstilling..

beterschap!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat weer helemaal goed. Izzie was zo blij om Ben weer te zien dat ze een heus nest heeft geproduceerd. We laten het maar even zo, voordat ze zich nog verder kaal plukt. En na twee dagen keutels over heel het balkon heeft Ben zijn plekje weer gevonden.

Nu hoop ik toch echt de DA niet meer te zien tot Izzie's castratie, en dan is gelukkig mijn vriend vrij en dus hele dagen beschikbaar om alles in de gaten te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook erg leuk en goed contact met mijn dierenarts. Ik had hem vanochtend nog een berichtje gestuurd dat alles weer goed lijkt te zijn en hij mailde gelijk terug dat hij ook geschrokken was en het goede nieuws gelijk aan de assistentes ging vertellen :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .