Ga naar inhoud

schadelijk speelgoed,kranten,...


beauty.konijn

Aanbevolen berichten

Hallo.Ik vraag me af welk speelgoed schadelijk is voor een konijn.bevoorbeeld een tak gewoon uit een bos als hij er aan knaagt is dat erg of mag je een tijdschrift of krant in zijn kooi leggen en welke snoepjes mag hij niet eten welke planten en mogen knaagstenen wel en mijn konijn was alergisch voor zijn zaagsel een soort dunne houtschilfertjes zoals van de hamsters welk strooisel mag ik hem dan wel geven en waaraan kan hij zich bezeren.als er een kabel in het stopcontact zit kan hij dan sterven als hij eraan bijt en als de kabel er uit is en hij er dan aan bijt kan hij dan sterven en als ik een baksteen in zijn ren leg is het gevaarlijk .ik weet dat het vele vragen zijn en ik hoop dus ook op veel antwoorden

.:love:xxxbeauty:whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wilgentakken kan je een konijn gerust geven, maar zomaar een tak van een boom zou ik toch niet riskeren.

Een telefoonboek zou kunnen, al moet je zeker weten datie het niet gaat opeten.

Knaagstenen zou ik ook niet doen, dat is niet goed vor ze.

Over een kabel in het stopcontact, dan kan hij natuurlijk geelectrocuteerd worden (hoe je het ook schrijft). Dus verstop snel die kabels.

Een baksteen in zijn ren is niet echt gevaarlijk, want zo slijten zijn nageltjes ook wat meer.

Misschien kun je op de lijst van speelgoed kijken?

Edit: Hier de lijst: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/speelgoed-voor-konijnen.html

En wat snoepjes betreft, snoep ui de winkel kan je beter niet geven ivm. suikers die erin zitten. Je kunt je konijn net zo goed groente geven. Fruit zit ook veel suikers in, dus ook liever niet teveel van geven. En natuurlijk ALTJD, welke nieuwe groente je je konijn ook geeft, ALTIJD opbouwen.

aangepast door Lauwtjee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, tijdschrift is om te lezen:mdr: en niet voor zijn maag.

Je kan ook eens de kwaliteit van je voer bekijken, geeft je ss?

Want dat is het beste voer voor nijn.

Maar zet je konijn niet zomaar op dieet, en ga na wat je allemaal hebt gegeven. Nu heeft hij honger en gaat tijdschriften eten! Bel je dierenarts voor info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het hooi wat je geeft van goede kwaliteit?? Ruikt het niet muf?? Probeer anders een beetje kuilgras (wel vrij droog). Mijn nijnen aten ook weinig hooi, dus ergens anders wat vandaan gehaald en dat eten ze maar al te graag. Anders hooi bleek dus oud te zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar, wat ik me afvraag (misschien snap ik het niet zo?) maar waarom haal je dan niet gewoon het papier weg?

Als hij er teveel van eet, dan haal je het toch gewoon weg?

Zorg dat ie voldoende hooi eet, en anders als ie weigert te eten voer tenminste wat groente zodat je zeker weet dat zn darmen niet stil komen te liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .