Ga naar inhoud

Konijntje doet anders...


Blue

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat iemand misschien weet wat er met mijn konijn is...?

1 van mijn konijnen doet sinds gister heel vreemd.

Normaal is ze heel druk en actief en kan je haar bijna niet pakken zo snel,

Nu lag ze gisteravond toen ik bij ze ging kijken heel stil in het nachthok, een plek waar ze normaal echt nooit zitten. Ik had haar even opgepakt omdat ik het al niet vertrouwde. Ik heb haar nog nooit zo stil zien liggen helemaal niet in een nachthok. Later had ik haar wat biks gegeven maar zelfs dat moest ze niet.

Uiteindelijk heb ik haar weer s'avonds in haar hok gedaan en was ze even actief. Maar vanochtend lag ze gewoon nog steeds in het nachthok. Zij en mijn andere konijn eten altijd apart (1 boven ander beneden) maar ze wou nu niet eens naar beneden. Ik heb haar echt moeten brengen. Dat was rond 8 uur. het is nu bijna 10 uur en ze heeft nog niks uit haar bakje gegeten lijkt het wel en ze ligt weer helemaal tussen het stro...

Als ze nou zou eten maakte in mij niet zoveel zorgen... Maar nu ze ook nog is zo duf is...

Morgen ochtend ga ik haar brokjes even tellen en kijken of ze er wat van heeft gegeten aan het eind. Zo niet bel ik de dierenarts... Maar weet iemand misschien wat er eventueel aan de hand zou kunnen zijn?

Ze zit de laatste tijd wel vaak op de rug van mijn gecastereerde ram te rijden, en andersom. Ik weet niet of dit ermee te maken zou kunnen hebben maar ik maak me wel beetje zorgen.:s:arf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijpt heeft je konijn vanaf gisteravond helemaal niets gegeten?? Niet eten is heel ernstig voor een konijn als de darmen te lang stil liggen kunnen ze eraan overlijden. Wachten tot morgen moet je dus niet doen.

Als hij echt niets eet is het zaak om naar de DA te gaan en de spoeddienst te bellen. (er is altijd een DA die dienst heeft)

Drinkt je konijn wel? En heeft je konijn wel gekeuteld? Zo ja hoe zien die eruit?

(het kan vanalles zijn Gas,verstopping,pijn,haken etc)

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit afgelopen maandag gehad met onze Bunny. Hij lag alleen maar en at en dronk niks. 's avonds nog naar de DA geweest en ik was net op tijd, hij was al aan het uitdrogen en hij had ondertemperatuur. Het is niet nromaal hoe snel het kan gaan bij een konijn. Hij is toen die nacht bij de DA gebleven en heeft infuus gehad en is onder de warmtelamp gelegd. Hij had dus gas in de darmen.

Wat ik wil zeggen is, ga meteen naar de DA, want voor je het weet is het te laat. Als een konijn niet eet heeft het meestal pijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja sorry,, ff update. Dierenarts gebeld, kreeg voicemail met nummer voor spoedeisende hulp. ik bellen... kan ik pas half 5 terecht!!!

ze zit normaal buiten maart heb haar even naar binnengebracht want ze was best koud. niet zoals ze normaal is. verder ook nog steeds heel suf. wat ik echt niet gewend ben van dit terror/adhd konijntje. ze zit nu bij me in een handoek.

Die mevrouw die ik aan de lijn kreeg had geen tips of iets wat ik in de tussentijd met haar kon doen.. echt slecht :s

met spuitje geprobeerd om water te geven maar dat weigert ze en ook heeft ze geen hap van haar andijvie gegeten...

Ik ben echt een beetje radeloos nu. Als haar iets overkomt zou ik het mijzelf nooit kunnen vergeven. Ze lijkt nu zelf een beetje te knarstanden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere dierenarts bellen, want half vijf is te laat. Niet-eten is heel snel dodelijk bij konijnen. En als je dierenarts je niet direct laat komen, dan weet je al dat die dierenarts te weinig verstand van konijnen heeft, dus ben je sowieso beter af bij een andere arts.

Hou je konijn warm en kijk of je voorzichtig zijn buik kunt masseren, tot je bij de dierenarts bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja ik lees je bericht nu pas.

Het heeft denk ik geen zin meer nu om een andere DA te bellen.

Deze is het dichts bij.

Alleen ze at net opeens wel weer een stukje andijvie. Is het dan misschien nog nodig om te gaan of omdat ze nu eet, moet ik het nog even een dagje aankijken?:s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net geweest, Opzich best goeie dierenarts. :) had ik niet verwacht na het telefoontje. Er schijnt inderdaad een soort verstopping te zitten. ze heeft verder geen koorts. Voor de 'buikpijn' heeft ze pijnstillers gekregen. Ook heb ik dwangvoer meegerkegen wat ik zometeen al meteen ga/moet geven, ook pijnstillers voor de komende 3 dagen en nog een kuurtje voor haar buik.

Dusse op hoop van zegen.

Ze zit nu ook even afgezonderd van haar vriend buiten (ze zit nu in de schuur) omdat ik in de gaten moest houden of ze uit zichzelf al eet of niet.:s

maja, wel goed dat ik toch was gegaan anders was het misschien heel anders afgelopen.

aangepast door Blue
Link naar reactie
Delen op andere sites

uh mentixot ofzo iets, maar ging het opzoeken op google, en zag al 2 topics van BB zelf met mensen die het gebruiken dus :)

en nee heb niks van dat gekregen. Ik hoorde wel dat ik hooi in water moet laten trekken en dan geven... Ik kijk nog wel even.

Misschien ook een idee om babyvoeding te geven? Ooit is gelezen hier dat dat ook werd gebruikt.:s

ze is verder ook ech nog zwak. heb mijn wekker al op 1 uur gezet, en daarna half 5 dat ik dan ook nog even bijvoer.

aangepast door Blue
Link naar reactie
Delen op andere sites

al 2 topics? Dat is echt niet genoeg om te zeggen dat het veel gebruikt wordt en goed is. Ik vind er overigens niks over op google.

Een konijn met verstopping moet cisaral krijgen en pijnstillers.

Wat voor dwangvoer heb je gekregen en hoeveel geef je hiervan?

babyvoeding kan, olvarit wortel (niet met aardappel), daar daar zitten geen voedingsstoffen in. Is meer als nood en als je niks anders hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O!

excuses, na wat beter gekeken te hebben blijkt ze:

Meloxivet te krijgen,

Cisaral Drops en Critical Care als dwangvoer.

Hier hadden sommige het al over alleen ik ben er niet helemaal bij. Nogal moe van de afgelopen nacht en deze dag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je nog bent gegaan, en dat ze nu apart zit zo kan je haar idd goed in de gaten houden. Ik ben ook benieuwd naar de medicijnen (ciseral?).

En idd verse ananas helpt ook goed, ik geef het mijn nijnen ook als ze kleinere keutels krijgen door de rui. Maar wel voorzichtig opbouwen. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .