Ga naar inhoud

Sore hocks of niet?


Lydiaa

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Vanmorgen ontdekte ik bij Pummel een roze kale plekje onder de achterpoten.

Bij de ene achterpoot erger als bij de anders. Ik dacht meteen aan sore hocks,

maar wat me nu opvalt is dat helemaal aan de achterkant van de achterpoten

zit aan de binnenkant. (ter vergelijking als mensen platvoeten hebben lopen ze

ook op de binnenkant van hun voeten). Het is dus gewoon een botje, maar vraag

me toch echt af hoe dit mogelijk is. Hij is niet te zwaar, helemaal niet en hij lijkt

er ook geen last van te ondervinden. Hij huppelt gewoon vrolijk rond zoals anders,

huppelt niet anders en plukt/bijt/likt er ook niet aan. Bodembedekking in de kooi

heb ik niet, alleen een plasbak met aubiose en stro. Verder eet en keutelt hij goed,

valt nog altijd aan op zijn eten. Het zit dus helemaal aan de achterkant van de achterpoten en dan aan de binnenkant; klein roze plekje, wat duidelijk het botje

is. Het is een binnenkonijn trouwens en nu ongeveer 3 maandjes.

Zijn het wel sore hocks of niet? En waardoor zou het dan kunnen komen?

Ik heb nu even zolang dermapet gesmeerd, een huidgeneesmiddel en heb de paw

wax besteld vandaag aangezien ik daar iets over had gelezen op BB. Het ziet er dus (nog) niet ernstig uit en er is ook niks aan de lieve schat te merken.

Wie o wie heeft tips, advies of antwoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

klinkt hetzelfde als bij mijn Snuf (zie mijn topic over Snuf heeft sore hocks). OOk aan de door jou beschreven binnenkant van de voetzool. Mijn da raadde aan in het hok een dikke laag bodembedekking te leggen en daaronder een handdoek, zodat de bodem van de kooi goed zacht is. En hij raadde dus af om zalfjes te gebruiken, omdat dit de huid week maakt en deze juist hard moet worden. Pawwax was hier dus geen succes...hopelijk bij jou wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er nu weer aubiose inliggen, maar waar ik al bang voor was: hij plast weer overal en daar loopt hij nu elke keer doorheen waardoor de aubiose weer onder zijn voetjes blijft zitten. Was het bij jou ook echt een botje zeg maar? Ik zit heel hard na te denken hoe hij het gekregen kan hebben, hupst nooit op dat deel natuurlijk maar als hij zit, zit hij ook niet op een schurende ondergrond en zwaar is hij ook absoluut niet. Ik hoop niet dat t open springt. Wat zou ik met de bodembedekking doen, laten maar dan plast hij wel overal of weghalen en dan heeft hij weer een plastic bak als bodem maar loopt hij niet constant door zijn plas. Dankjewel voor je reactie trouwens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een goeie. Ik heb dat probleem gelukkig niet (was er wel vanuit gegaan), maar ik zou nu kiezen voor de bodembedekkingoplossing. Daarnaast zou ik wel naar da gaan. Ik heb ontstekingsremmer gekregen en als die niet aanslaan moet ik terugkomen (wat ik ook ga doen). Dan gaan we nl aan de ab. Ook bij mij is de oorzaak onbekend...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .