Ga naar inhoud

Bloed in urine


Maddy

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen heeft Rosie (voedster, 2 jaar) bloed in haar urine. Ik denk tenminste dat het in haar urine zit, maar het is niet goed te zien omdat ze meestal op dezelfde plek plast en poept. Ze heeft een konijnentoilet, zo'n plastic bak in de kooi, en daar zit steeds een beetje bloed in. Het is echt helderrood en het lijkt me daarom onwaarschijnlijk dat het iets te maken heeft met haar voeding, ze heeft ook geen worteltjes of iets dergelijks gegeten de afgelopen dagen. Verder lijkt ze nergens last van te hebben, ze eet en drinkt normaal, gedraagt zich niet vreemd en poept en plast ook regelmatig, haar keutels zien er ook normaal uit. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Moet ik met haar naar de dierenarts?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit zou kunnen wijzen op baarmoederkanker (dan komt het bloed niet uit de blaas maar uit de geslachtsopening,

ook zou het om nierstenen kunnen gaan,

misschien ook wel andere dingen zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van.

ik zou het zekere voor het onzekere nemen en er gewoon even mee naar de DA gaan morgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net naar de dierenarts geweest, maar allesbehalve gerustgesteld. Het zou een blaasontsteking kunnen zijn dus we moeten haar antibiotica geven, maar ze probeerde ons erop voor te bereiden dat Rosie waarschijnlijk baarmoederkanker heeft. In dat geval kan haar baarmoeder er nog uit, maar ze weet ook niet precies hoe het zit met uitzaaiingen. Ze heeft aan haar buik gevoeld en ze voelde niets, maar dat zegt niet zo veel omdat het ook verder naar achteren kan zitten en dat kan ze niet voelen. Ik hoop nu natuurlijk heel erg dat het een blaasontsteking is, maar om eerlijk te zijn denk ik van niet. Dan zou ze ook bijv. veel op haar buik liggen en pijn hebben, en dat idee heb ik totaal niet, ik merk verder niets aan haar. Over een paar dagen weten we meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je naar de dierenarts geweest bent. Ik hoop uit de grond van mijn hart voor jou en je konijntje dat alles goed komt. Al bij al is ze ook nog erg jong, nog maar 2 zie ik. Ik heb gelezen dat voedsters het meest kans hebben op baarmoederproblemen boven 3-4 jaar.. Hopelijk is het een blaasontsteking, ook geen goed nieuws, maar wel een betere diagnose dan baarmoederkanker..

Ik duim voor je ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net naar een andere DA geweest voor een echo. Hij heeft niets kunnen vinden, gelukkig. Baarmoederkanker is nog steeds niet uitgesloten, maar hij dacht eerder aan een blaasontsteking. Toch antibiotica gehad, 2x per dag in bekje spuiten en dan zou het bloed binnen een week moeten verdwijnen. Helemaal opgelucht ben ik natuurlijk niet, maar ik heb nu toch al meer hoop. Ik hoop echt dat het binnen een week weg is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet vrij zeker dat het bloed is, omdat niet alle urine rood is, een deel is de normale kleur en een deel is rood. Te weinig vocht zal het niet zijn, ze drinkt behoorlijk veel (heeft ze overigens altijd al gedaan, geen symptoom van blaasontsteking). Het lijkt nu wel minder te worden, ze heeft al twee dagen (bijna) geen bloed meer gehad, dus ik hoop dat het goed gaat... Maar die antibiotica is nogal een worsteling, Roos vindt het helemaal niet leuk als wij met onze vingers in haar bekje gaan zitten wroeten, kan ik me ook best voorstellen ;) nu houdt ons mam haar vast en houdt haar bekje open, terwijl ik de antibiotica erin spuit... Vindt ze echt niet leuk, maar wat moet dat moet natuurlijk. En naderhand belonen, dan lukt het wel. Nu maar hopen dat het ook echt blaasontsteking is en geen baarmoederkanker, want dat kan nog steeds natuurlijk... Maar laten we optimistisch blijven zolang de DA dat ook is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand trouwens enig idee hoe we die antibiotica het beste toe kunnen dienen? Het is hier elke ochtend en avond drama, het arme beestje vindt het echt verschrikkelijk als we haar bekje openhouden en het spul erin spuiten, ze stribbelt vreselijk tegen. Weet iemand hoe ik dat het beste kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet mijn konijnen op het moment ook medicijnen inspuiten in het bekje ze zijn niet tam maar het is heel goed te doen als je een handdoek onder de achterpoten van je konijn doet en dan dezelfde handdoek over haar heen en de ogen bedekken

Dan pak je de kop in je ene hand en het spuitje in de andere.

Je hoeft de bek niet open te maken je kan gewoon het spuitje naast de voortanden steken in de bek en als je dan langzaam alles erin spuit dan likt ze het als het goed is ook een beetje op.

De handdoek onder de achterpoten en over het achterste en de rug van je konijn is om te voorkomen dat ze achteruit loopt weg van het spuitje.

Veel succes en beterschap voor Rosie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze witlof gewendt is kan je ook proberen het op een blaadje of stukje witlof te doen

Heeft iemand trouwens enig idee hoe we die antibiotica het beste toe kunnen dienen? Het is hier elke ochtend en avond drama, het arme beestje vindt het echt verschrikkelijk als we haar bekje openhouden en het spul erin spuiten, ze stribbelt vreselijk tegen. Weet iemand hoe ik dat het beste kan doen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .