Ga naar inhoud

Gas??


Pipje

Aanbevolen berichten

Ik heb een vermoeden dat mijn konijn Dinky, last van gas heeft.

Hij zit stil in een hoekje in zn hok, waar hij al al lang uit mocht. Normaal gesproken is hij heel ondernemend. Hij eet ook niks meer, proberen hem nu te laten drinken

Ook zit hij steeds wel een beetje met zn kont omhoog. Ik heb me wel ingelezen over gasvorming. Maar kan nu niet meer naar de dierenarts, wat is nu het beste wat ik kan doen? Zn vriendinnetje maalt er ook niet zoveel om. Morgenochtend probeer ik gelijk de dierenarts, ook al lijkt hij beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou in ieder geval toen ik ontdekte dat hij zo stil in een hoekje zat, toen gaf ik hem appel, niet dwingend maar dat wilde hij niet.. Hij haart ook enorm uit. Heb hem nu in de kooi op tafel staan.

Op handdoeken en hij ligt op een kruik.. Mijn vriend geeft hem water..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedzo.. Hij moet goed warm blijven en echt wel wat blijven drinken. Ook kun je hem misschien proberen te verlijden tot iets lekkers te eten.

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/gas-en-verstopping-bij-konijnen.html

Hier vind je nogwat tips. Maar ik zo wel t noodnr van de da bij de hand houden ( die hoor je op t antwoordapparaat van je eige da) heel veel succes! En sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik baal echt dat ik geen eerste hulp bij zieke konijnendoos heb. Morgen gelijk maar aanschaffen. Heb nu verder ook geen spuitje ofzo in huis. Ik heb het noodnummer van een KK dierenarts net opgeschreven. Ik ben een keer met Dinky naar een da geweest voor castratie, maar die was geen kk en kostte me veel geld niet dat dat veel uitmaakt, maar als je geld kunt sparen... Dus ga nu liever naar een andere morgen, of als het echt nodig is straks of vannacht. Weet wel dat ik niet veel slaap ga krijgen vannacht..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .