Ga naar inhoud

Konijnen ziekte


Jennifer

Aanbevolen berichten

Wat bedoelt je vriendin precies met konijnenziekte?

Konijnen worden niet ziek door ze bij elkaar te zetten. Als er 1 konijn al ziek is van een besmettelijke ziekte (myx/VHS) dan zou die wel de andere konijnen kunnen besmetten.

Wat zijn jullie precies van plan dan? Om de konijnen voor 1 keer samen te zetten? Dat is geen goed idee en erg stressvol voor de konijnen. Daarbij wat voor geslacht hebben jullie konijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je al laten weten dat je beter niet fokt met je konijnen, maar het is inderdaad niet leuk dat je konijntjes nu allemaal alleen zitten.

Zoals ik je al zei, je zet niet zomaar 'even' 2 konijntjes samen omdat het zielig is dat ze alleen zitten.

Je moet je echt goed inlezen hoe je het beste kan koppelen, anders vallen er gewonden. De beste combinatie is een gecastreerde ram en een voedster, of een groepje met ofwel evenveel voedsters als rammen, ofwel meer voedsters dan rammen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leef je nou eventjes in in je konijn, je bent een prooidier en erg gevoelig voor stress.

Opeens stopt jou reus je in een doos of vervoermand of wat dan ook en ga je in een hobbelige reis naar een plek met vreemde geuren en vreemde konijnen en een hoop andere reuzen, die je allemaal even willen vastnemen en aaien, zou jij toch ook niet leuk vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar we willen niet fokken

We willen even spelen

met de bunnys

dat leek ons erg leuk

Goed dat je niet met de konijntjes van je vriendin wil fokken, maar je hebt me wel al gezegd dat je met je eigen konijntjes wil fokken, het is beter dat je dat niet doet.

Laat je eigen mannelijke konijntjes castreren (hoeveel heb je er?) en koppel ze aan je vrouwelijke konijntjes. Daar zullen je konijntjes veel meer plezier aan hebben. Wel eerst goed inlezen voor je begint te koppelen, en als je dat van plan bent kun je daar ook een topic over openen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met Esjes eens. Je hebt zelf 4 konijnen toch, of zijn het er nu vijf met een nieuw kleintje erbij?

Laat ze helpen en probeer hen te koppelen, 2 aan 2 of allemaal samen.

Ik had tot een paar maanden geleden maar 1 konijn, maar sinds ze gekoppeld is en dus altijd samen is met haar vriend is ze echt een heel ander konijn geworden, het geluk straalt er vanaf.

En dan zouden jij en je vriendin samen naar jouw spelende konijntjes kunnen kijken, dat is toch veel leuker dan ze zomaar even bij wildvreemde andere konijnen te zetten? Ik kan het je in ieder geval aanraden, met zn 2 is zo veel leuker dan alleen voor je konijnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .