Ga naar inhoud

Niezende konijn


Kiesday

Aanbevolen berichten

Komt me bekend voor. Misschien snot? Dat had mijn konijntje toen ik hem bij de opvang vandaan hield. Helaas al te lang, gaat dus niet meer volledig weg. Als je op tijd bij de dierenarts bent krijgt hij gewoon een antibiotica kuurtje en ben je er zo vanaf. En als het geen snot is heeft de dierenarts er wel iets anders voor. Sterkte ermee in ieder geval!

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een konijn die de hele tijd niest.

Ik ben bang dat er iets ernstig is :frown::frown:

Ik heb hem gewassen want hij heeft allemaal stukjes hooi op zijn neus en er komt wit spul uit zijn neus. HELP ME PLIEZ:$

Klinkt idd als snot. Even langs een Konijnkundige Dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn konijntjes uit de opvang, waar me gezegd werd dat Bruno last had van snot. Af en toe niest hij eens, maar hij heeft niet echt opvallend snot ofzo. Dat niezen komt misschien één keer in de week heel zachtjes voor, en meestal is het ook als hij in het stro zit te neuzen. Het hoeft dus niet altijd wat ernstigs te zijn, maar als er echt wit spul uitloopt zou de kkda de beste optie zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons konijn heeft ook altijd last van niesbuien als ze aan het verharen is.

Toen de DA gebeld en die zei: Zolang er geen snot bij komt is er niks aan de hand.

Zoals je al zegt heeft die van jou wel snot, dus gewoon naar de DA gaan en dan niet wachten tot volgende week maar gewoon morgen ochtend vroeg. Bij konijnen is het namelijk iets gevaarlijker als bij ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons konijn heeft ook altijd last van niesbuien als ze aan het verharen is.

Toen de DA gebeld en die zei: Zolang er geen snot bij komt is er niks aan de hand.

Zoals je al zegt heeft die van jou wel snot, dus gewoon naar de DA gaan en dan niet wachten tot volgende week maar gewoon morgen ochtend vroeg. Bij konijnen is het namelijk iets gevaarlijker als bij ons.

Gelukkig kunnen wij geen snot krijgen haha. Maar idd snot kan lastig te behandelen zijn dus hoe eerder je er bij bent hoe beter.

Overigens kan een konijn ook snot hebben zonder de 'etterige snot' in een beginnende fase..als je konijn dus echt veel niest zou ik t sowieso laten checken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

één van mijn konijnen heeft ook last van niezen en snot, maar ik weet niet meer welke het is! ik zag en hoorde het toen ik ze 's avonds in het donker eten ging geven, maar kon zo snel niet zien wie het was, aangezien ze alledrie pikzwart zijn.. ik heb daarna niks meer gehoord of gezien, moet vanmiddag toch maar eens even wat langer bij ze zitten om te kijken wie het is, en dan vanavond ofzo maar even naar de DA voor een antibiotica kuurtje of zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .