Ga naar inhoud

poepkont


Shadena

Aanbevolen berichten

hallo,

Mijn konijn Johnny heeft poep aan zijn kontje dit zit vast geplakt bij mijn vorige konijn kreeg ik dit eraf door hem in de wasbak te zetten met lauw water en zo kon ik het eraf krijgen maar hij was een binnen konijn.

Johnny zit altijd buiten dus ik weet niet of het goed is om hem heel even naar binnen te halen en dan weer naar buiten te zetten gelijk nadat hij uit de wasbak komt?

Ik hoop dat iemand mij hier informatie over kan geven ik hoop op een snelle reactie want hij kan zo niet blijven lopen uiteraard.

Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan hem niet even afspoelen en dan weer buiten zetten

Kan je eerst even kijken naar de oorzaak van zijn poepkont

Hoe oud is je konijn en wat en hoeveel geef je te eten

Kan je de vieze haren misschien weg knippen/scheren

Of anders gewoon buiten met een washand proberen

Als hij te veel gemend voer of biks krijgt dan eet hij zijn blinde darm keutels niet meer op

En dat blijft dan aan zijn kont plakken

En anders toch even naar de da

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie's.

Hij krijgt geen gemengd voer enkel biks dit haal ik bij een fokker bij mij om de hoek.Verder hooi uiteraard en af en toe een stukje wortel.

Het zijn volgens mij gewoon blindedarm keutels die er aan zijn blijven plakken het is ook plat en zijn geen keutels.

Ik zal proberen het eraf te knippen maar denk niet dat dit een succes gaat worden anders zal ik het met een washandje proberen.

Bedankt allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel biks geef je precies?

Een konijn behoort zijn blindedarmkeutels op te eten, doet hij dit niet krijgt hij vaak te veel biks of is hij ziek.

Een richtlijn die je kunt aanhouden is 25 gr biks per kg volwassen lichaamsgewicht. Dus weegt je konijn 2 kg, dan geef je 50 gr biks per dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel biks geef je precies?

Een konijn behoort zijn blindedarmkeutels op te eten, doet hij dit niet krijgt hij vaak te veel biks of is hij ziek.

Een richtlijn die je kunt aanhouden is 25 gr biks per kg volwassen lichaamsgewicht. Dus weegt je konijn 2 kg, dan geef je 50 gr biks per dag.

Dat niet alleen... WƔt voor biks is het? Aangezien de biks bij een fokker vandaan komt kan het een te eiwitrijke korrel zijn, waardoor Johnny de blindedarmkeutels niet opeet. Dan kun je wel minderen maar lost het probleem nog niet op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat voor biks het is maar ging er eigenlijk vanuit dat het goed was omdat de fokker dit ook aan de konijnen geeft en eerlijk gezegd geef ik hem iedere avond een bakje biks voor ongeveer drie kwart gevuld dus misschien is dit te veel ik zal het af gaan wegen nu hebben jullie nog wat advies over wat voor voer ik het best kan gebruiken?

Hij is een kruising tussen een hangoor en een rex de twee die je op mijn foto's ziet.ik moet zeggen dat ik verder nooit blinddarmkeutels vind dus volgens mij eet hij ze normaal gesproken wel op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .