Ga naar inhoud

Konijn met ( denk ik ) E.C in de dierenwinkel!


gerjanne

Aanbevolen berichten

Hoii,

ik was zonet even bij de dw voor stro, en ze waren net de 'etalages' waar de konijnen enzo inzaten aan het schoonmaken, en voer aan het geven. En er zat in een zo'n hokje een konijn met twee hele kleine konijntjes, en dat grote konijntje trok hele tijd naar een kant met zn kopje, en hij liep naar de voerbak , met een helemaal scheef hoofdje. Dusik ging betalen, en ik zei, weet niet of u het al gezien heeft, maar er zit een konijn in die hokjes met een scheef kopje, zegt ze , oh, zal er zo even naar kijken. Zielig beestje, ze zullen er wel niet mee naar de da gaan, denk ik ;p.

ik denk dat het E.C is?

Moest ik even kwijt ;p

liefs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ook oorontsteking zijn, in beide gevallen is behandeling dringend nodig. Kun je niet even teruggaan of bellen en je vermoeden bespreken en vragen of ze er mee naar de DA gaan? Dierenbescherming kan ook maar dan is het leed waarschijnlijk al geleden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij worden die als slangenvoer gebruikt. Daar was ik laatst ook achter gekomen. Dieren die ziek zijn of niet verkocht worden gaan terug naar de broodfokker om als slangenvoer gebruikt te worden. Ze zullen 't wel niet allemaal doen, maar op zich is het ook wel logisch dat die mensen die toch echt niet van dieren houden die konijnen etc. echt niet zelf gaan houden. Je kan het idd aangeven bij meldpunt dierenmishandeling 0900-2021210. Dit is de landelijke inspectie dienst van de dierenbescherming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, dit soort dingen zou ik niet moeten lezen.. Arm konijntje!

Zo snel mogelijk behandelen werkt het beste, dan kan het binnen een aantal dagen al beteren. Zou in ieder geval bellen, zodat je in ieder geval íets gedaan hebt. Mag ik vragen welke dierenwinkel en waar dit is? Eigenlijk wel heel sneu dat ze zo'n konijntje gewoon ziek in een hokje laten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet denken voor een ander wat deze met de diertjes gaat doen. Zo kunnen verhalen in de wereld komen die in dit geval mogelijk helemaal niet zo is.

Ik zou als reptielhouder nooit een ziek dier geven als voeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja er is nu al zoveel tijd verloren gegaan

Dan had je misschien deze discussie niet hoeven te starten

Ik ben zo van als je zoiets ziet dan ga je actie ondernemen :bounce:

Maakt niet uit op welke manier

Maar gelukkig steken we allemaal anders in elkaar :he:

@ pup.

Ik zal morgen even bellen, " uit bezorgdheid " , vanavond kan niet meer ;p

wou jij naar rosman bellen ,haha. ?:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ jjjj nog wat

sorry hoor, hoef je niet zo raar te doen, alsof iedereen die zoiets ziet meteen gaat bellen en gaat vertellen ja dit en dat moet je doen. Is ook maar de eerste keer datik zo iets in zon dierenwinkel zie, weet dat ook niet wat ik moet doen. Als die dierenwinkel er nou zelf wat aan doet moet je de fout niet bij mij neerlegge.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ jjjj nog wat

sorry hoor, hoef je niet zo raar te doen, alsof iedereen die zoiets ziet meteen gaat bellen en gaat vertellen ja dit en dat moet je doen. Is ook maar de eerste keer datik zo iets in zon dierenwinkel zie, weet dat ook niet wat ik moet doen. Als die dierenwinkel er nou zelf wat aan doet moet je de fout niet bij mij neerlegge.

Hoi Gerjanne,

Goed dat je het hebt opgemerkt. Wat ik, als ik jou was, zou doen, is de inspectiedienst van de dierenbescherming bellen. Je kan ze uitleggen wat je gezien hebt. Zij maken dit vaker mee en weten wat ze kunnen doen. Dan hoef jij niet zelf bij die winkel langs te gaan om te controleren of het dier de nodige medische zorg krijgt. Hun telefoonnummer is 09002021210

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die adviezen heeft ze allemaal al gehad maar er wordt niks meegedaan

Vandaar dat ik dan zeg dan kan jebeter zon discussie niet starten

En dan vervolgens niets doen

ook niet met de adviezen die je krijgt

Dat is mijn gedachte

Hoi Gerjanne,

Goed dat je het hebt opgemerkt. Wat ik, als ik jou was, zou doen, is de inspectiedienst van de dierenbescherming bellen. Je kan ze uitleggen wat je gezien hebt. Zij maken dit vaker mee en weten wat ze kunnen doen. Dan hoef jij niet zelf bij die winkel langs te gaan om te controleren of het dier de nodige medische zorg krijgt. Hun telefoonnummer is 09002021210

Link naar reactie
Delen op andere sites

Langsgaan is natuurlijk nog beter Gerjanne, dan zie je met eigen ogen hoe het met het konijntje gaat. Ik weet alleen niet wat je kunt doen als het konijn er niet meer zit, buiten vragen waar het konijn gebleven is.

En ja, ik had ze bíjna zelf gebeld ja, zo ben ik dan ook weer ;) En tegen mensen die je aanvallen om gebrek aan daadkracht zou ik willen zeggen; ik kan me zo voorstellen dat je op bepaalde momenten en/of leeftijden niet zo assertief bent. Niemand zou daarop aangevallen moeten worden :sarcastic:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, misschien heeft er een medewerker ingegrepen, dat zou fijn zijn. Ik denk dat het inderdaad verstandig is om te bellen of langs te gaan zodat je het in ieder geval uit je hoofd kunt zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .