Ga naar inhoud

Bruno & zn plakpoep


Charesz

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Van de week had bruno een vieze kont, leek wel op poep wat er al af was, alleen de resten ofzo.. was heel hard geworden moest echt geweken worden met een beetje lauw water..

Nu net zie ik hem rennen, met een baal hooi aan ze kont, draai hem om.. helemaal onder de stront.. Normaal vind ik het niet zo stinken.. maar nu wel!! :beurk:

Bruno heeft ontzettend veel last van plakpoep, wordt er helemaal gek van! Dat ik een x teveel groenvoer heb gegeven had ik zelf wel door, dus daar ben ik mee gestopt.. hij krijgt maar heel weinig.. Biks is afgewogen en hooi ligt er sowieso in zn hok..

Zover ik kan zien eet hij normaal, drinkt hij normaal.. alles gaat goed.. maar die plakpoep van hem.. snap het niet..

Mijn andere nijn Droppie, komt uit een opvang, hun geven toch wat anders dan ik doe.. waarschijnlijk ook ander groenvoer etc.. mevrouw heeft nooit ergens last van, en als ik een keer een plak hoopje zie.. het is nooit zo erg dat het aan der kont zit. Zij is ontzettend schoon,..

Ik ga hem vangen en weer in bad stoppen.. Als jullie wat tips hebben... heeel graag!!!

Bedankt weer!

Groetjes,

Bruno & Droppie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn tip, ga naar de DA. Zorg dat hij goed drinkt (evt lauw met een spuitje zonder naald in zn bekje) Als een konijn plakpoep (oftewel diarree) heeft, kan dit dodelijk zijn! Zet hem op handdoeken, en als hij nog eens poept, neem hier wat van en stop het in een potje dat je eerst hebt uitgewassen met Dettol zodat het steriel is en je dit mee kan nemen naar de DA. Stinkende poep is ook niet normaal voor konijnen, dit kan duiden op verkeerde bacterien in de darmen.

Zit hij buiten of binnen?

Beestje zn kont wassen, kom je eigenlijk niet ver mee, want als hij opnieuw poept (en konijnen poepen veel) hangt zn kont weer helemaal onder.

Ga liefst zo snel mogelijk naar de DA, maar als dit om een of andere reden niet mogenlijk is bijv omdat je op ouders moet wachten, zet hem op handdoeken en verzamel wat poep

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie!

Kan het niet zo zijn over die blindedarmkeutels? Want zover ik weet heeft tie nu weer normaal gepoept.. het is ook niet constant zo, maar wel heel vaak..

Maar als ik nu kijk naar alle keutels zie ik alleen keutels en geen plakpoep op de vloer ( menr. was zindelijk maar hij heeft de neiging om het in huis te doen ") Zal het eens vandaag aankijken en anders ga ik weer naar de DA..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Camiel had coccidiose wat in zijn geval niet gepaard ging met de typische grote hoeveelheden diarree, hij had alleen af en toe plakpoep/diarree en dan keutelde hij weer normaal.... Mijn advies is dus om zo snel mogelijk naar je (kk) DA te gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die glimmende trosjes zie ik meestal bij het vrouwtje, maar nooit aan der kont.. Nu moet ik ook zeggen dat er nogal een verschil in zit tussen Bruno zn keutels en die van Droppie, zij is een slag kleiner als hem...

Heb hem vanochtend gewassen en zoals ik al zei liggen er wel weer keutels.. Ik kijk het vandaag nog even aan, en anders zo snel mogelijk naar de DA..

Nijnen krijgen hier biks / hooi en groenvoer.. maar 1 a 2 x op een dag een klein plukje andijvie met een beetje rucolasla ertussen.. en als er peen is dan krijgen ze plakjes peen.. lees 3 a 4 PLAKJES peen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .