Ga naar inhoud

takken plataan


Suzanne1985

Aanbevolen berichten

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/giftige-en-veilige-planten-voor-konijnen.html

Dit is een lijst van giftige en veilige planten. kan je direct ook checken wat je konijn mag,

Plataan staat niet tussen de giftige planten, maar ook niet de veilige. dus eerlijk gezegd zou ik het niet weten! op internet staat dat de meesten plataan niet eens lusten. ik heb nergens gezien of het slecht/giftig is. maar voor zekerheid even wachten op andere reacties...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier in de tuin een plataan staan, waar de konijnen ook komen. Als er een blad op de grond licht (ook verse bladeren), eten ze die op. Er gebeurt dan helemaal niks. Ze willen alleen nog maar meer. Heb een vermoeden dat het geen kwaad kan, mijn moeder zegt zelfs dat het geen vlieg kwaad kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het gewoon in de tuin ligt om te knabbelen is gewoon oké, maar ik zou het niet als voer geven. Teveel kan buikpijn veroorzaken, en je snapt wat konijnen dan gaan doen als ze dat hebben: Niet eten. En dat is heel gevaarlijk.

Maar in ieder geval als je wilt geven, het is ongeveer hetzelfde als met kool en sla, mét mate geven. Te veel kool of sla heeft ongeveer dezelfde gevolgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .