Ga naar inhoud

Basje maakt cavia geluidjes!??


Anne

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

Ik heb Basje nu bijna 2 weekjes,

Steeds als ik hem ga knuffelen.. Of ga zeggen.. oooo lief Basje:p

Gaat hij cavia geluidjes maken.. Het is niet piepen.. dat niet, weet

anders niet hoe ik het uit kan leggen., het lijkt het meest op een cavia geluidje.

Als hij gewoon in de kooi zit doet hij dat niet..

Wat is dit??!!

Gr. Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Basje nog heel jong is dan mist hij misschien z'n nestgenootjes. Voor hem ben jij nu nog een groot eng iets en hij moet nog leren dat je het beste met hem voor hebt.

Vaak gewoon lekker bij hem gaan zitten, desnoods met een boek, en hem naar jou laten komen in plaats van andersom. Vertrouwen van een konijn winnen is een geduldklus, maar je krijgt er een hoop voor terug. Als Basje eenzaam is, en zo klinkt het wel een beetje, dan kun je hem misschien een knuffelbeestje geven. Dat kan natuurlijk nooit een echt konijn vervangen, maar sommige nijntjes vinden het heerlijk om tegen een knuffel aan te liggen bij gebrek aan een kameraadje.

Succes met Basje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Basje heb ik 2 weken geleden uit de opvang gehaald, hij is 6 jaar.

En er liggen inderdaad knuffelbeestjes in zijn kooi. Maar heb ook een beetje het idee dat hij niets kent(dat hij altijd binnen in een kooi heeft gezeten, en verder niet naar omgekeken is). Het is echt een binnenkonijntje. En al best op leeftijd. Hij kan hier overal rondlopen als hij dat wil, maar is nog best bang. Hij komt af en toe uit zijn kooi gesprongen, en dan zet hij heel langzaam en voorzichtig een paar stapjes. En dan springt hij terug de kooi in. Terwijl ik zoiets heb van.. Basje geniet er nog even van!!, Freedom!!! maar Basje blijft liever in zijn kooi. Ik heb er al mee op de grond gezeten, ik gaan liggen.. Dan springt hij wel een beetje om me heen, en dan na 2 minuutjes springt hij weer terug in zijn kooi. Zo ben ik al 2 weken bezig, maar Basje blijft op zijn veilige plekkie.

Hij vertrouwt me al wel in veel dingen, hij likt over mijn arm. Komt gewoon zijn groentjes en zijn biks halen. Dus heb niet erg het idee dat hij heeeeel erg bang is. En zet je hem op schoot.. blijft hij gewoon lekker rustig zitten..

Ik weet dan echt niet wat het kan zijn,.

Gr.Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beknopte uitleg van geluiden/lichaamstaal:

Grollen: Jij doet iets wat ik helemaal niet leuk vind…

Luid gillen: Pijn, maar ook doodsangst. Kleine babykonijntjes durven wel eens gillen als ze voor het eerst worden opgepakt.

Zachtjes fluiten: Laat me met rust

Zacht blazen: Pas op, je werkt op mijn humeur. Ik ga aanvallen...

Brommen: Ja, nu ben ik goed kwaad en moet dus wel aanvallen.

Tandenknarsen: Hevige pijn

Zachte maalgeluidjes tijdens het knuffelen: Hé dat is lekker, doe zo voort

Knipogen: (één oog sluit zich langzaam zodat het lijkt op een mislukte knipoog): ik ben in de war en snap niet wat je bedoelt.

Lusteloos: Hevige pijn of flink ziek

Lichtjes wiegen met de kop: Ik ben een albino en zie niet goed, mag ik aub mijn beeld focussen

Met de neus porren: Ik wil aandacht

Likken: Ik vind je héél lief!

Aan de voerbak trekken of ermee gooien: Honger!!! Waar blijft mijn eten?

In je vinger bijten bij voeden: "Schiet nou eens op!!!" Wat kan jij treuzelen

Graven: Ze willen een holletje graven

Met achterpoten stampen: Andere konijnen waarschuwen voor gevaar

Op de achterpoten gaan staan: Alert en nieuwsgierig, bedelen voor snoepjes

Met de oren slaan: Blijheid

Plat op de grond liggen: Hij voelt zich prettig en rust uit

Rollen op de rug of zijden: Bijzonder welbehagen

Pootjes onder het lichaam trekken: Hij is gestoord in z'n situatie (klaar om weg te springen)

Met pootjes schudden voor ze hun snoet wassen: Om het vuil eraf te schudden

Gespannen houding: Klaar om aan te vallen

Met geheven staartje lopen: opwinding, niet noodzakelijk seksueel

Kwispelen met staartje: Ik ben geïrriteerd

Met de onderkin ergens overheen wrijven: Territorium afzetten

Urine sproeien:Territorium markeren (mannetjes doen dit het meest maar ook vrouwtjes kunnen er iets van!)

Overal keutels deponeren: Visitekaartje achterlaten voor soortgenoten: ik was hier eerst. Dus ook afbakening van territorium.

Rondjes rond je voeten rennen: ik ben verliefd op je. Soms rijden en sproeien ze er ook bij.

Zoemen/knorren: ook verliefdheid, konijnen doen het meestal terwijl ze rondjes rond je voeten rennen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .