Ga naar inhoud

Bloem wordt woensdag gecastreerd


Talunky

Aanbevolen berichten

Woensdag wordt onze bloem gecastreerd. De dierenarts van het asiel waar we ferre haalden zal het doen. Ik voel me daar heel goed bij, alleen moeten ze morgen al naar de opvang gebracht worden. Ferre en Bloem mogen daar dan logeren tot ze zeker zijn dat bloem weer eet zoals ze dat nu doet. Het geeft wel een goed gevoel te weten dat ze in goeie handen is al die tijd. Toch voelt het ook wel raar om zelfs niets te kunnen/hoeven doen voor haar. Gelukkig mag haar maatje ook mee en worden ze dus enkel gescheiden tijdens de operatie.

Hmm krijg nu toch ook wel heel veel zenuwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De nijnen zijn deze morgen naar de opvang vertrokken. Morgen voormiddag gaat bloempje onder het mes. Morgen avond pas kan ik voor het eerst wat van ze horen. Ze blijft tot morgen avond bij de dierenarst daarna gaat E. van de opvang ze weer ophalen en daarna mailt ze me onmiddelijk met meer nieuws. Voelt wel fijn dat ze veilig is alleen heel erg frustreren dat je ze toch niet bij je hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net bericht gekregen van E. De nijnen stellen het goed. Bloem heeft de operatie goed doorstaan. Ze heeft nog niet willen eten. Als ze deze avond nog niet heeft gegeten gaat E stilletjes dwangvoeren. Ze heeft nu een druk verband om en straks krijgt ze een kous eromheen.

E. wist te vertellen dat we er goed hebben aan gedaan haar te laten castreren want er was wat slijm aanwezig in de baarmoeder wat volgens hun duidelijk maakt dat er een baarmoederonsteking aan zat te komen.

zodra er iets verander, als ze gaat eten of zo krijg ik weer een mail. Oh wat ga ik blij zijn als ik ze terug thuis zal hebben.

Alles goed met hazel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net gebeld naar E. Bloemtje eet nog altijd niet. Ze krijgt dus dwangvoer en pijnstilling. Ze zit lekker tegen ferre aan. Voorlopig kan ook Ferre haar niet aanmoedigen om te eten. Volgens E moeten we ons nog geen zorgen maken soms duurt het enkele dagen eer een voedster weer wil eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat helemaal niet goed met bloem, kan nu niet lang blijven moet naar de bank heb een afspraak. Bloem is weer bij de dierenarts en ligt aan het infuus ze krijgt ook antibiotica ligt onder de warmpe lamp. Wonde is perfect inorde van buiten dan toch. Ze hebben geen idee wat er haal scheelt. Ze bellen me zodra er vebetering/verslechtering is.

oh had ik die castratie maar niet gedaan, dan was dat beestje toch een hoop ellende bespaard gebleven, tis zo'n schatje mijn meisje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier komt mijn verhaal waar ik deze morgen geen tijd voor had. Deze morgen zag E onmiddelijk dat er iets niet oké was met bloempje ze lag maar heel erg slapjes naast haar Ferre. E nam onmiddelijk haar temperatuur en ze kon die niet eens meten zo laag was hij. Ze zette bloempje onmiddelijk onder een warmte lamp en belde de dierenarts . Die kon toen ze een halfuurtje onder de warmte lamp lag nog steeds geen temperatuur opmeten. Ze heeft ze dan ook onmiddelijk mee genomen om ze aan een infuus te leggen.

Inmiddels gaat het net ietsje beter met haar ze zit intussen weer op der kontje met momenten. Ze hebben omwille van een scheef kopje een vermoeden van E Cuniculi waar ze ook panacur voor krijgt. ZE krijgt dus intussen heel wat medicatie. Antibiotica (kweet niet welke) pijnstilling (kweet ook niet welke) en panacur. ze krijgt ook nog steeds dwangvoer uiteraard.

Ze blijft nu bij de dierenarts tot ze weer flink aangesterk is.

't is in elk geval al een lange emotionele dag geweest, we hopen hier met zijn 5en dat ons bloempje vlug weer de oude is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb juist even je hele topic gelezen.

Wat naar dat nu een vermoeden is van e cuniculi.. aan de andere kant goed dat ze er zo snel bij waren.. Ze is bij de dierenarts in ieder geval in goede handen!

Heel veel stertke en beterschap voor Bloem!

aangepast door W&W
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .