Ga naar inhoud

Wanneer weer terug naar buiten?


Max en Lassie

Aanbevolen berichten

Max en Lassie zijn afgelopen vrijdag gecastreerd. Ze zijn er echt even een dag zielig van geweest, maar gelukkig ging het al heel snel weer beter. Eten en drinken deden ze wel meteen alweer, maar niet geweldig. Merk dat ze sinds vandaag echt weer de oude zijn qua eten en drinken en levendigheid. Ze zitten vanwege de ingreep nu tijdelijk in een kooi in de bijkeuken op aanraden van de da. Ivm prikken in de wond konden ze beter niet op stro. Heb ze inmiddels wel alweer zonder problemen op hemparade.

In het hok buiten heb ik altijd hemparade met een dikke laag stro erover in het nachthok, zodat ze lekker warm zitten. Wie heeft er ervaring met dit soort dingen? Als ik nu naar de konijnen kijk wil ik ze morgen wel weer naar buiten doen, maar kan dat wel met het stro? Ze hebben trouwens alleen inwendige hechtingen en je ziet eigenlijk niet eens een wond zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mijn DA kunnen ze na 1 of 2 dagen wel weer op stro, aangezien de wond dan al verkleefd is (dat is het als het goed is al heel snel). Wel moet je de wond even in de gaten houden natuurlijk, dat het er wel goed uit blijft zien.

Ik heb pas geleden 2 dames laten castreren (ook op een vrijdag) en heb ze (in overleg met mijn DA) zaterdagmiddag weer buiten gezet. Dat ging prima. Ik heb toen nog wel een aantal dagen het stro weggelaten voor de zekerheid, maar volgens mijn DA was dit dus niet nodig. Het vroor nog niet en ik heb gezorgd dat ze een tochtvrije plek hadden, dat is allemaal prima gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .