Ga naar inhoud

Vetkwab onder kin: konijn maakt raar geluid


Mice

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Mijn lieve konijnenmeisje Snoetje is een kruising hollander/kleurdwergje, en ze heeft een hele grote kraag/kwab onder kin. Ik weet dat dit gewoon is, maar ik merk

(en ze is echt niet dik hoor:p) dat de kwab iets groter is dan eerst en dat ze niet meer goed bij haar kontje kan, dit kon ze eerst wel en ze is al vijf jaar. Als ze het probeert maakt ze een heel raar geluid alsof ze moet spugen of stikt.

Is dit nog op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef haar echt niet teveel eten, maar een keer per dag rabbit select, nét een bodempje vol. En ze weegt ook maar net twee kilo, ze was eerst wel te zwaar maar ze zit sinds een jaar op dieet en nu is ze goed op gewicht. Maar die wam (jeeej, ik weet weer hoe het heet) zit er wel en nu kan ze niet zop goed bij haar buikje enzo..

Mice

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is moeilijk om van een afstand te beoordelen of een konijn inderdaad helemaal goed op gewicht is. Daarom zou ik ook niet durven adviseren om je konijn af te laten vallen. Het lijkt me het beste om eens met haar langs de DA te gaan en eens te overleggen wat hij of zij vindt. Of je konijn nog verder wat kan afvallen of dat dat geen optie is(het is ook niet zeker overigens dat de wam dan kleiner wordt. Ken meer konijnen die zijn afgevallen maar waar de wam niet kleiner van werd). Het is wel belangrijk dat ze haar BDK's opeet.

Zelf moest ik denken aan liposuctie, maar ik denk dat ze dat niet doen bij dieren :he:

aangepast door Danja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .