Ga naar inhoud

Eetbare knaagdierenplant van Den Collection?


Zwelgje

Aanbevolen berichten

Ik was vandaag bij de Intratuin en zag daar een schap met eetbare knaagdierenplanten staan. Er stond er ook een speciaal voor konijnen en cavia's. Volgens het label zit de plant vol met gezonde voedingsstoffen, zijn ze biologisch gekweekt en bevatten ze geen schadelijke stoffen. Het zou een uitstekende aanvulling moeten zijn op het dieet van je huisdier. De planten zijn van het merk Den Collection.

Ik vroeg mij dus af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze planten? Zo ja, wat zijn die dan? Is het inderdaad een gezonde verantwoorde snack voor mijn konijnen of kan ik ze toch beter laten staan?

Ik hoor het graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil alleen even kwijt;

- Op de doosjes van 'konijnen snoepjes' staat ook dat het super gezond is enzo.

- het zelfde met van die knal oranje wortelbroodjes..

is het kattengras ofzo ? als je iets dergelijks wil kan je netzo goed gewoon een zakje graszaad kopen, daar doe je wat langer mee.......

(als je dat tenminste nu nog kan kopen, er zijn niet zoveel mensen die in de herfst/winter gras gaan zaaien :whistle2:....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kweek 's winters zelf mijn tuinkruiden in grote hoeveelheden in potten, mijn konijn kan daar dan van mee genieten! Verder kun je natuurlijk altijd je potjes verse kruiden die je koopt na het knippen in een grote bak zetten en dan als konijnensnoep gebruiken. Rozemarijn en tijm bijvoorbeeld kun je gewoon het hele jaar in een bak zetten en gebruiken.

's Zomers heeft Tula de gehele tuin ter beschikking (ongeveer 100m2) en kan ze naar hartelust eten wat ze wil, alle planten in mijn tuin zijn zorgvuldig uitgezocht en vormen geen gevaar voor konijnen. Nu denk je misschien dat mijn tuin een afgekloven zooitje is, maar dat valt reuze mee. Ik heb heel veel varens, Japanse esdoorns, druiven, bessen, aardbeien, verse kruiden, verschillende soorten pepermunt, palmen, Japanse camelia's etc.

aangepast door Elisabeth
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb ik hetzelfde gezien bij de Intratuin. Ik twijfelde om het mee te nemen en of het wel veilig was om aan de konijnen te geven. Ben er altijd wel voor in om iets nieuws te proberen, want misschien vinden de konijnen het lekker. Mijn vriend heeft gelijk op zijn mobiel opgezocht wat voor een plant het is en het blijkt niet in de veilige planten lijst te staan voor konijnen. Dat het echt giftig is stond er ook niet, maar kon nergens vinden dat konijnen het kunnen eten. Mijn advies koop het niet. Koop dan inderdaad liever een peterselie plantje. Dat is altijd goed en is zo op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .