Ga naar inhoud

Help! Crumbles eet zijn blindedarmkeutels niet op....


FemkeenSnickers

Aanbevolen berichten

Ik heb Crumbles nu een tijdje en ik ruik steeds vaker een vieze poeplucht, dus dan ga ik kijken en liggen er overal trosjes en losse blindedarm keutels, eerst was het zo dat dit misschien 1 trosje was en voor de rest normale keutels. Maar nu lag zijn hele kooi vol ik zag het net.. Wat kan ik hieraan doen? Hij krijgt water, hooi en biks. Hij eet gewoon goed en drinkt goed.

Help! Ik wil dat het goed gaat met Crumbles...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat eens een dagje de bix weg en geef 'm alleen hooi.

Zeer waarschijnlijk geef je teveel bixjes, waardoor hij zijn blindedarmkeutels niet meer hoeft, omdat hij "vol" zit.

De blindedarmkeutels moeten konijnen namelijk opeten vanwege de belangrijke voedingsstoffen die hierin zitten.

Blijven met een hooi-dieet de blindedarmkeutels nog steeds liggen, dan is er zeer waarschijnlijk meer aan de hand.

Het beste kun je dan een bezoekje aan de dierenarts brengen voor een keutelonderzoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is nu 13 weken.. maar ik geef hem nu gewoon 1 dag geen biks en dan langzaam meer. Is het voor een teddy widder van 13 weken weinig 775 gram? Ik heb namelijk geen idee, de fokster zij dat hij een groeiachterstand had ten opzichte van zijn broertjes en zusjes.. Verder staat 1 oortje nogsteeds een beetje omhoog dus ik heb het idee dat Crumbles misschien niet 100 procent teddy widder is of kan dit anders ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt dat een jong konijn onbeperkt biks mag hebben maar daar wordt mee bedoeld dat je ze de hoeveelheid biks geeft wat ze krijgen als ze volwassen zijn.

Dus als je konijn 2kg weegt als ie is uitgegroeit dan geef je hem 50 gram biks (gewone biks) gaat je konijntje 3 kilo wegen dan geef je 75 gram biks (gewone biks) enz.. als je idd science selective geeft dan moet je minder geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er liggen geen BDK meer in het hok! Hij heeft ook veel meer hooi gegeten dan normaal! Ik ga hem nu rustig weer biks erbij geven maar houd het even op 25 gram. Bedankt voor alle reacties!

Had je de bixjes eventjes weggelaten?

Heel goed & fijn dat hij geen BDK meer laat liggen :)

Nu kun je het idd weer rustig aan gaan opbouwen met de bixjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .