Ga naar inhoud

Heeft Capri myxomatose?


sippi__x

Aanbevolen berichten

Nu ben ik echt even heel erg geschrokken.

Ik denk denk dat Capri myxomatose heeft. Ging net foto's maken van de konijnen.

Wil ik van capri eentje van dichtbij zie ik opeens dat zijn oogje dichtzit!

Meteen opgepakt en gekeken, en er de rand is een beetje rood en er zit van dat wit-geel spul tussen. Arme stakker!

Wat kan ik nu het best doen?

Vandaag nog naar de dierenarts zou ik denken..

Kan iemand mij al ongeveer vertellen wat er nu gaat gebeuren, welke zorgen ik heb met Capri. Mijn ouders komen sewwes thuis dan kan ik uitleggen waar we voor staan.

Of is het allemaal nog niet zo erg nu? Ik heb er geen gedacht van.

Groetjes Natalie & de beestjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De symptomen van myxo zijn gezwollen oogleden, oren en anus. Dus ja voor hoe het klinkt zou dit kunnen.

In sommige gevallen bij goede zorg en op tijd constateren kan myxomatose verholpen worden.

Ik zou NU gelijk de da bellen voor een afspraak die vandaag nog plaats vind.

Dit haal ik van een website:

Therapie:

Indien de ziekte optreedt is de enige therapie het konijn zo goed mogelijk verzorgen. Zorg dat het konijn blijft eten, ga het eventueel dwangvoeren. Bestrijd de bijkomende bacteriële infecties met antibioticum en oogzalf. Geef het konijn pijnstiller en zorg voor een goede warme huisvesting. Het kan weken tot maanden duren voordat het konijn volledig genezen is.

Ik zou gewoon gelijk bellen, nergens op wachten.. Dan kan het al te laat zijn, als het dat nu niet al is..

Was hij of zij niet ingeent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjwel!

Jawel, al mijn konijnen zijn ingeeënt!

De laatste keer voor Capri was 24 februarie 2010.

Normaal gaan we 2 keer per jaar naar de konijnendag. Maar die dag waren wij net op vakantie dus hebben we dat helemaal uit het oog verloren. We dachten dat voor één keer het niet zo erg zou zijn om ze maar 1x per jaar te laten inenten..niet zo goed gedacht! En heel dom van ons!

Nou ja, ik ga er alles aan doen om men manneke weer beter te krijgen en ga gelijk bellen naar de DA van wacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje voor het duimen!

We zijn net terug en gelukkig geen myomatose maar een flink ontstoken oogje.

Ze hebben een kleurstof in zijn oogje gedaan en dan uitgespoeld. Toen zag je duidelijk dat er een bolletje/uitsteekseltje op het oog was.

Geprobeert of het loskwam, maar dat ging echt niet. Deed veel pijn denk ik.

Nu moeten we 3x per dag zalf in doen en 1x per dag een pijnstiller, lekker siroopje met honingsmaak dus dat gaat er wel makkelijk binnen.

Woensdag gaan we terug en dan moet het normaal losgekomen zijn. Anders moeten wij naar een dierenarts die gespecialliseerd is in de ogen van dieren zeiden ze. Ik hoop dat het met de zalf geneest, want anders gaat dat een duure bedoening worden.

Nouja, ik ben al blij dat het geen myxo is, anders had ik ook nog de schrik dat mijn andere nijnen besmet werden.

Capri zit nu appart mijn zijn beste vriendinnetje. Hij mag niet in de grote groep van de DA omdat hij anders wel eens een trap in zijn oogje zou kunnen krijgen..hij ziet nl niets langs één kant met die zalf erin. Dus mag hij lekker rusten met Tibe als verpleegster.

Groetjes Natalie & de beestjes!

aangepast door sippi__x
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke pijnstiller heb je en welk oogzalfje? Carprofen en Cavesan?

Ik heb net zelf een konijn gehad met een ontstoken oogje en deze moest vijf keer per dag een zalfje in het oog. Een oog spoelt heel snel alles weer weg, dus daarom moet het zo vaak aangebracht worden. Ik neem aan dat je dierenarts over de frequentie van het aanbrengen heeft nagedacht. Maar doe het zeker niet minder dan drie keer per dag. De pijnstiller moest ik twee keer per dag geven. Twee keer per dag is normaal gesproken het devies bij Carprofen. Ook hier geldt dat ik je dierenarts niet wil tegenspreken. Maar misschien kan jet het nog even met hem/haar overleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .