Ga naar inhoud

Konijn met soort korstjes


CynthiaKok

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Mijn konijn mankeert iets maar ik weet niet zo goed wat. Misschien kunnen jullie mij helpen.

Het zit namelijk zo.

Mijn konijn heeft een soort witte "korstjes" op zijn neus die je er makkelijk aftrekt. Als ik deze eraf haal dan is de huid daaronder rood en een beetje dik maar het bloed niet ofzo. Maar als ik het eraf haal komen de korstjes gewoon weer terug.

Het zit ook alleen maar op zijn neus en verder nergens. Zoals je bij syfilis ziet. En het ziet er ook niet als zulk soort korsten uit.

Het is trouwens een mannetje van 6 maanden uit. Hij zit binnen alleen in een hok en loopt door het huis heen. Hij zit alleen maar binnen.

Iemand enig idee?

Want als het niks is of het vanzelf weer over gaat vind ik het ook een beetje zinloos en ervoor naar de dierenarts te gaan.

Groetjes, Cynthia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar mijt zit in de vacht toch, en het zit alleen op zijn neus.

Hij is niet ingeent, puur omdat hij alleen hier zit en niet in contact komt met andere dieren.

Bij de dierenwinkel vonden ze het daarom ook niet nodig om hem in te enten. Heb het wel gevraagd of het handig was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zit ook aan syfilus te denken.

mijn voedster had het vorig jaar ook.

het was toen zondagavond geloof ik toen ik het ondekte ik heb toen wel contact gehad met de dierenarts en die zei dat ik er wel mee tot maandag kon wachten zolang ze wel blijft eten maar ik moest smaandags sochtens wel meteen bij de dierenarts komen en die heeft het toen in 2 a 3 weken genezen ik moest om de paardagen bij haar terug komen voor een injectie.

en dankzij BRC wist ik wat het was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .