Ga naar inhoud

Tips gevraagd!!


FemkeEnIndy

Aanbevolen berichten

Sinds vorige week heeft Indy een vriendje gekregen!!

Maar Indy is een veelvraat en het nieuwe konijntje eet niet veel...

Ze haalt dus haar lievelingsdingen uit haar eigen pot (bloemkoolbladeren, andijvie, korrels) en gaat daarna al het lekkers uit zijn pot stelen.

Hoe los je zo'n situatie op?

Kan ik hen leren dat ze elk een potje hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja Gijs die at ook niet door hier en Miep stal alles... dr bijnaam: miepke vreet komt niet uit de lucht vallen... maar nu het is heel wonderlijk vallen ze beide aan op het eten en is Gijs juist minder snel afgeleid en blijft dooreten al valt er een bom naast hem... :s de DA zei dat ie de smaak te pakken moest krijgen.... zat toen net aan de SS en was niet gewend met goede regelmaat eten te krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjah.. ik zou dan zoweiso het eten over misschien 2x tot 3x per dag verdelen.. zodat het nieuwe konijntje 2 tot 3x per dag de tijd krijgt om te eten van de brokjes/ groente..

En verder zorgen dat er genoeg hooi is.. mocht ie nog honger hebben dat hij dan daar genoeg van eten kan.

(ik weet niet hoe vaak jij nu per dag voert?)

Je kan opzicht toch wel 2 bakjes aanhouden.. maar ik zou 1 bakje aanhouden voor de brokjes en 1 bakje voor de groente.. en hij zal toch moeten leren dat ie voor zich zelf op komt wat eten betreft..

Maar wel goed in de gaten houden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah lap, die kleine potjes helpen ook al niet :-)

Ze heeft het potje hier juist door de lucht gegooid, met als resultaat dat alles op de grond ligt :-)

Ze hebben de hele dag door onbeperkt hooi en groenten.

Sommige groenten eten ze meteen op als ze ze krijgen, wortel en witloof blijven meestal liggen.

's Avonds krijgen ze dan nog wat korrels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat hier niet op, de biks en groenten zijn in een mum van tijd op. En het voerbakje en groentenschaal pak ik dan meestal erna weg.

Misschien heb je de bakjes op een niet zo handige plaats staan? De konijnen lopen natuurlijk ook door het hok dus hetkan wel eens zijn dat ze een bakje omver lopen. Of gooien ze hem echt bewust om?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .